Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker wprowadza nową wizualizację swojej marki

Nowy system podkreśla atuty korporacji, jego podstawowe elementy gruntownie się zmieniają. To najbardziej istotna zmiana pod względem komunikacyjnym od czasu włączenia firmy do spółki matki: Deutsche Bahn.

- Wyróżnia nas międzynarodowy charakter, praca zespołowa, duch innowacyjności i niezawodność. Nasi klienci wiedzą, co potrafimy robić i czym różnimy się od konkurencji. Dzięki nowemu językowi wizualnemu będziemy teraz mogli lepiej zaprezentować te atuty. Dlatego też zdecydowaliśmy się na mocniejsze wyróżnienie naszej marki na tle często szablonowych rozwiązań w zakresie wizerunku branży logistycznej. Nadszedł czas, aby na nowo przemyśleć markę i pozostawić znane nam utarte wzorce za sobą - powiedział Jochen Thewes, CEO w DB Schenker.

Po pierwsze, znacząco zmieniona została kolorystyka marketingowa: granatowy, który jest powszechnie stosowany w branży, zostanie obecnie w dużym stopniu ograniczony. Zamiast tego ma być wykorzystany kolor morski „Teal” jako świeży i nowoczesny odcień podstawowy. Wprowadzenie tej nowej wyróżniającej się kolorystyki podkreśla również działania i cele, jakie DB Schenker stawia sobie w zakresie zrównoważonego rozwoju w logistyce. Jednocześnie takie elementy, jak czerwony akcent tzw. „Pulse”, umożliwiają rozpoznawalność i łatwe skojarzenie z marką parasolową DB.

- Zamiast zmieniać logo, zmieniliśmy jego otoczenie. W ten sposób pozostajemy wierni zasadniczym cechom marki, ale nadal możemy wskazać na jej ewolucję. Silniejsze odwołanie do emocji w zewnętrznym wizerunku podkreśla unikalną tożsamość naszej firmy, której do tej pory nie komunikowaliśmy w wystarczającym stopniu - powiedział Rüdiger Vetter, Vice President Global Marketing w DB Schenker.

Nowe walory wizualne są także odzwierciedlone w doborze motywów w materiałach fotograficznych. Nowe zdjęcia prezentują przede wszystkim prawdziwych pracowników DB Schenker – autentycznych „bohaterów logistyki”. Poszczególne kadry są pokazane w naturalnym świetle. Ten nowy akcent i odejście od obrazów przedstawiających środki transportu zostały już przetestowane w ramach bieżącej kampanii #OurAnwerIsYes, która spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem.
Niektóre z nowych zdjęć portretowych zostały wykonane przez monachijskiego artystę fotografika Thomasa Strauba, którego umiejętności wizualnej narracji idealnie wpisują się w główną ideę nowego wizerunku marki DB Schenker.

W ramach nowego podejścia wykorzystanie logo daje więcej elastyczności, ponieważ nie jest już wymagane obowiązkowe zastosowanie białego tła. Dotyczy to zarówno nazwy własnej „Schenker”, jak i zintegrowanego logo „DB” Deutsche Bahn AG. Opcjonalna zmiana koloru czcionki na biały zamiast czarnego umożliwia stosowanie znaku również na ciemnym tle.

Ponieważ umieszczanie obowiązkowych elementów w kampaniach i motywach reklamowych również zostało ograniczone, pojawia się więcej miejsca i więcej swobody w zakresie pozycjonowania marki pod kątem wartości. Dzięki temu marka może być bardziej elastyczna w środowisku komunikacji cyfrowej.
Rok 2018 dał pierwszy impuls dla modyfikacji marki DB Schenker. Wtedy to właśnie powstała inicjatywa silniejszego globalnego podejścia do zarządzania marką. Sposób jej modyfikacji konsultowany był z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi DB Schenker.

DB Schenker, zatrudniając około 76,2 tys. pracowników w ponad 2,1 tys. lokalizacjach w 130 krajach jest jednym z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie. Firma świadczy usługi w dziedzinie transportu lądowego, lotniczego i oceanicznego, a także oferuje kompleksowe rozwiązania z jednego źródła w zakresie logistyki i zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw.

(źr. DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.