Konto pracodawcy


Prologis startuje z programem ochrony lasów deszczowych i ogranicza ślad węglowego

Prologis rozszerza na Europę swoją współpracę z Cool Earth - brytyjską organizacją charytatywną walczącą ze zmianą klimatu oraz The Planet Mark – firmą certyfikującą zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju. Współpraca dotyczy pionierskiego projektu, którego celem jest monitorowanie i ograniczanie emisji dwutlenku węgla w pełnym cyklu życia budynku we wszystkich nowych nieruchomościach logistycznych Prologis.

W ramach programu Prologis wraz z Cool Earth sfinansują działania mające na celu ochronę lasów deszczowych. Dzięki temu Prologis będzie mógł zrównoważyć ekwiwalent nieuniknionej emisji dwutlenku węgla w swoich nowych inwestycjach w całej Europie, a jednocześnie pomoże ochronić obszar lasów deszczowych o powierzchni ponad trzydziestokrotnie większej niż każdy nowobudowany obiekt Prologis.

W Wielkiej Brytanii Prologis był pierwszą firmą w branży nieruchomości logistycznych, wprowadzając w 2008 roku program ograniczania emisji dwutlenku węgla w pełnym cyklu życia budynku. Od tego czasu The Planet Mark certyfikowała 55 inwestycji Prologis na rynku brytyjskim, dokumentując tym samym redukcję emisji dwutlenku węgla o niemal 300 000 ton.

- Prologis w Wielkiej Brytanii jest pionierem w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla w pełnym cyklu życia budynku, lub inaczej mówiąc - wbudowanej emisji CO2 – powstającej podczas budowy nowego budynku. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom projektowym wbudowaną emisję CO2 można ograniczyć, jednak nie jest możliwe całkowite jej wyeliminowanie. Dzięki współpracy z Cool Earth i The Planet Mark ograniczyliśmy nieuniknioną, wbudowaną emisję dwutlenku węgla w naszych budynkach w Wielkiej Brytanii. Dotychczas pomogliśmy w ten sposób ochronić aż 12 500 akrów lasów deszczowych w Peru i Papui Nowej Gwinei, co jest ekwiwalentem 50 kilometrów kwadratowych – to obszar niemal równy powierzchni Karkonoskiego Parku Narodowego. Widzimy ogromny potencjał tej inicjatywy, dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć program na Europę kontynentalną i dzięki temu w jeszcze większym stopniu przyczynić się do ograniczenia naszego śladu węglowego, jak również wspomóc rozwój społeczności zamieszkujących lasy deszczowe - powiedział Ben Bannatyne, prezes Prologis na Europę.

Prologis we współpracy z Cool Earth wspiera ludność zamieszkującą lasy deszczowe i chroni cenny drzewostan, który przetwarza dwutlenek węgla z całego świata, dostarcza świeżą wodę i daje schronienie ogromnej różnorodności gatunków roślin i zwierząt. Prologis pomaga społecznościom zamieszkującym lasy deszczowe, zapewniając ochronę 3,2 milionom drzew, które magazynując 3,5 milionów ton dwutlenku węgla kompensują około 600 000 ton emisji CO2. W ramach partnerstwa Prologis prowadzi także działania edukacyjne dla 7 500 uczniów szkół położonych w pobliżu swoich parków logistycznych, organizując zajęcia na których wyjaśniane są istotne zasady zrównoważonego rozwoju. Warsztaty dla lokalnych szkół prowadzone przez The Eden Project są bezpłatne, a ich celem jest uświadomienie dzieciom, jak ważną rolę mogą odegrać w ratowaniu naszej planety.

- Po zakończeniu każdej nowej inwestycji przekazujemy darowiznę na rzecz organizacji Cool Earth, ponieważ zdajemy sobie sprawę jak delikatne są lasy deszczowe i chcemy wspomóc ochronę tego ekosystemu tak szybko, jak to tylko możliwe – podkreślił Ben Bannatyne.

Prologis poinformował o rozszerzeniu swojej współpracy podczas obchodzonego 5 czerwca 2020 roku Światowego Dnia Ochrony Środowiska Naturalnego podkreślając, że jest ona wyrazem wsparcia kampanii Dekady Działań ONZ oraz częścią szerszych działań mających na celu podniesienie standardów zrównoważonego rozwoju w całym europejskim sektorze nieruchomości przemysłowych.

(źr. Prologis)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC