Dodaj ogłoszenie o pracy


GEFCO Air & Sea - nowe kierownictwo i zmiany w dywizji

GEFCO Air & Sea poinformowało o zmianach w kierownictwie i reorganizacji dywizji w celu mocniejszego ukierunkowania działań na klienta i wsparcia rozwoju biznesu w sektorach: przemysłowym, motoryzacyjnym oraz life science i farmaceutycznym. Od lutego tą dywizją a zarządza Paul-Henri Fréret, Executive Vice President w GEFCO, który przez minione lata zdobył w firmie bogate doświadczenie. Zarządzał wszystkimi operacjami w Azji i Ameryce Łacińskiej, a także działaniami Grupy PSA w siedzibie głównej. Zajmował się również globalnymi sprawami korporacyjnymi w zakresie logistyki magazynowej i transportu drogowego.

W maju Cyril Lefebvre awansował na stanowisko globalnego dyrektora ds. sprzedaży i marketingu GEFCO Air & Sea. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora zarządzającego operacjami na terenie Francji. Wykorzystując bogate doświadczenie w transporcie lotniczym i morskim, Cyril będzie tworzyć i wdrażać strategię handlową i marketingową  na całym świecie.

GEFCO Air & Sea wzmocniło również swoje struktury, aby rozwijać się w trzech głównych sektorach: przemysłowym, motoryzacyjnym oraz life science i farmaceutycznym. Pracami dla klientów z sektora przemysłowego pokieruje Serge Kisselevsky, a operacjami dla rynku motoryzacyjnego Adrian Draghici. Z kolei działania dla klientów z branży life science i farmaceutycznej w dalszym ciągu będzie prowadzić Karin Van-Den Brekel, która objęła stanowisko w 2019 roku. Wszystkie trzy obszary będą silnie wspierane przez Amera Benoudę, nowego menadżera ds. handlowych oraz Romaina Bérarda, szefa centrum przetargowego.
- Cieszę się, że mogę kierować dywizją, gdy wkracza w nową fazę rozwoju - skomentował Paul-Henri Fréret, Executive Vice President, GEFCO Air & Sea. - Nowa struktura organizacyjna obejmuje 116 krajów i koncentruje się na odpowiadaniu potrzebom klientów w pełnym zakresie usług spedycyjnych. Wykorzystamy naszą wiedzę specjalistyczną w zakresie transportu lotniczego i morskiego we współpracy z innymi dywizjami GEFCO. Dzięki temu będziemy mogli oferować unikalne i zintegrowane rozwiązania.

Od początku pandemii COVID-19, GEFCO Air & Sea z sukcesami realizuje dostawy pod presją czasu, aby pomóc zachować ciągłość łańcucha dostaw klientów. W przypadku dwóch dużych europejskich firm motoryzacyjnych, firma odpowiadała za dostawę 750 ton części motoryzacyjnych z Chin do Francji, w tym turbosprężarek, tłoków, paneli sterowania i drzwi. Towary przetransportowano z Azji do Europy na pokładach ośmiu samolotów czarterowych, aby zapobiec przestojom produkcyjnym. Inny przykład dotyczy światowego lidera w dziedzinie diagnostyki medycznej. Na jego zlecenie operator przetransportował 30 ton sprzętu medycznego, w tym zestawy testowe COVID-19 z Francji do Algierii, Tunezji i na Antyle, aby pomóc w zaopatrzeniu szpitali i prywatnych laboratoriów. GEFCO każdego tygodnia transportowało również około 1000 łóżek medycznych z fabryki wiodącego producenta urządzeń medycznych i sprzętu chirurgicznego we Francji do odbiorców na terenie całej Europy. W ten sposób firma wspierała odpowiedź na wysoki popyt na łóżka i urządzenia medyczne podczas kryzysu COVID-19.

(źr. GEFCO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.