Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser zapowiada utrzymanie stabilnej strategii rozwoju w Polsce

Dachser, globalny operator logistyczny, wypracował w Polsce w 2019 r. przychody w wysokości 494,4 mln zł. W 2020 r. firma kontynuuje plan rozbudowy krajowych oddziałów, a część inwestycji została zrealizowana już w I kwartale. Dachser  będzie także rozwijał sieć połączeń na Wschód, m.in. do Rosji. Drugim obszarem rozwoju, ściśle rozwijanym z drogowym, jest działalność w zakresie obsługi przesyłek lotniczych i morskich, obejmująca zasięgiem cały świat.  Obecna pandemia, choć oznacza wiele wyzwań dla biznesu i trudno określić jak długo potrwa oraz jakie pozostawi po sobie skutki, nie wpływa zasadniczo na zmianę podejścia zarządu firmy do strategii rozwoju Dachser w Polsce.

W minionym roku Dachser zwiększył w Polsce obroty o prawie 10% r/r, wolumen przesyłek o 9% r/r do 1,7 mln i ich tonaż o prawie 5% r/r do 572,6 ton. Od kilku lat firma rozbudowuje swoje krajowe oddziały. Po otwarciu najnowszego, w Rzeszowie, jest już ich dziewięć, a powierzchnia terminali przeładunkowych w Polsce wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat dwukrotnie. Planowane na ten rok inwestycje dotyczą rozbudowy oddziałów we Wrocławiu (w marcu operator przeniósł się do dużo większego obiektu), Strykowie oraz Warszawie. W efekcie w 2020 r. Operator w Polsce będzie dysponował ponad 26 tys. mkw. powierzchni terminalowej oraz 35 tys. mkw. magazynów obsługujących logistykę kontraktową.
- Kiedy pięć lat temu planowaliśmy nasz rozwój, założyliśmy, że sprzedaż z 243,5 mln zł w 2014 r. wzrośnie do 380 mln w 2019 r., tymczasem ten poziom osiągnęliśmy już w 2017 r.  Przychody w roku 2019, sięgające progu pół miliarda złotych, są więc prawie dwukrotnie wyższe niż te sprzed pięciu lat. To bardzo duży sukces i zapracowały na niego wszystkie polskie oddziały. W tym roku biznes w kraju i na całym świecie  przechodzi próbę, której skali nikt się nie spodziewał. Dla nas to także czas pełen wyzwań, bo ciągłość dostaw ma kluczowe znaczenie nie tylko dla gospodarek, ale i dla walki z samą pandemią. Dziś jeszcze trudno przewidzieć, jak długo potrwa i jakie będą jej ekonomiczne skutki. Jak wszystkie firmy i my musimy się zaadaptować, ale będziemy to robić z myślą o ochronie naszych największych atutów: zespołu, standardów jakości i sieci połączeń oraz naszych przewoźników, bo na tym wszystkim opiera się długookresowa strategia firmy i tego nie zmienia obecny kryzys - mówi dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Na koniec 2019 r. Dachser zatrudniał w Polsce prawie 600 osób. Mając na uwadze zmiany, jakie dokonały się w Unii za sprawą Wielkiej Brytanii firma rozwinęła m.in. swój zespół agentów celnych, a liczba zrealizowanych przez nich odpraw wzrosła w ubiegłym roku trzykrotnie. Na ten wzrost zapracował głównie obszar spedycji lotniczej i morskiej.
- W minionym roku intensywnie rósł nasz eksport lotniczy, ale też drobnica morska (LCL), głównie z Azji. Pandemia gwałtownie zakłóciła globalne łańcuchy dostaw, szczególnie w pierwszej jej fazie, kiedy ucierpiał transport lotniczy na kierunku chińskim i USA, ale również np. RPA. W tej sytuacji przewagę mają operatorzy, którzy dysponują zapleczem, wiedzą i siecią. Dzięki temu są w stanie szybko wdrażać plany awaryjne. Gdy linie lotnicze w lutym i w marcu zawiesiły rejsy pasażerskie, znacząco spadła przestrzeń dostępna dla cargo. Dachser uruchomił więc specjalne loty czarterowe, którymi połączył Chicago, Frankfurt oraz Szanghaj. Dzięki integracji z naszą siecią drogową, połączenia te były łatwo dostępne również dla klientów z Polski. Nasze wolumeny w marcu w eksporcie do Chin nawet wyraźnie wzrosły, stworzyliśmy bowiem unikalne rozwiązania, które dostrzegli klienci naszej konkurencji. Rynek docenia innowacyjność i jakość - podsumowuje Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics Polska.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.