Konto pracodawcy


Prologis podsumował działalność za I kwartał w Europie Środkowej w 2020

Prologis wchodząc w okres COVID-19 miał silną pozycją, dobrą płynnością finansową i zdolnością kredytową. Zarząd firmy oczekuje się, że wysoka jakość portfolio Prologis, szeroka baza klientów firmy i silny bilans pozwoli firmie poradzić sobie z zawirowaniami wynikającymi z COVID-19 również w kolejnych miesiącach 2020 roku. Skutki pandemii będą zróżnicowane w zależności od regionu. W Europie, w związku ze zmianami w dynamice popytu i podaży, poziom zajętości może spaść o 130 punktów bazowych. W pierwszym kwartale 2020 roku Prologis, co prawda odnotował wyższy, niż oczekiwano, wzrost stawek czynszu, ale prognozy na ten rok przewidują raczej stabilny wzrost w tym zakresie.

Klienci Prologis z sektora spożywczego, napojów oraz artykułów bieżącej konsumpcji odnotowują znaczny wzrost zapotrzebowania na powierzchnie magazynowe, natomiast firmy oferujące odzież, artykuły sportowe, artykuły gospodarstwa domowego i meble spodziewają się spadku popytu. Prologis zamierza kontynuować prace nad inwestycjami spekulacyjnymi, co do których podjął już pełne zobowiązania oraz nad obiektami build-to-suit (BTS), na które umowy zostały już podpisane. Obecnie na całym świecie Prologis ma w budowie 30 projektów BTS, a wszyscy klienci podtrzymują intencję przejęcia ukończonych budynków w ramach uprzednio uzgodnionego harmonogramu. Dotyczy to także trzech projektów BTS budowanych w Niemczech, we Włoszech oraz w Polsce. Spółka zakłada zmniejszenie zapotrzebowania na powierzchnie magazynowe w trzecim kwartale, ale przewiduje, że środowisko operacyjne zacznie wracać do normy pod koniec roku.

W europejskim portfolio Prologis znajduje się obecnie 756 budynków o powierzchni 18,5 mln mkw., ze wskaźnikiem zajętości na poziomie 96 proc. Europejska działalność inwestycyjna Prologis w pierwszym kwartale obejmowała łącznie 106,4 tys. mkw., z czego 84,1 proc. stanowiły projekty typu built-to-suit zlokalizowane na kluczowych rynkach w pobliżu głównych ośrodków konsumpcji. Europa Centralna – główne wskaźniki na dzień 31 marca 2020 roku.

Działalność operacyjna
• Całkowita wielkość portfolio w regionie CE to 4,2 mln mkw. (Polska, Czechy, Słowacja i Węgry), w tym 1,9 mln mkw. w Polsce.
• Utrzymuje się stabilny, 95 proc. poziom zajętości portfolio, w Polsce kształtuje się on na poziomie 93 proc.
• Podpisano umowy na ponad 386 tys. mkw., co oznacza wzrost o 35 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Umowy zawarte na polskim rynku stanowiły 53 proc. podpisanych kontraktów w regionie (206,7 tys. mkw.).

Działalność inwestycyjna
• W CE nie wstrzymano żadnej inwestycji Prologis
• W Europie Środkowej w budowie jest obecnie 5 obiektów magazynowych o łącznej powierzchni 160 tys. mkw.: w Polsce (Prologis Park Janki, Prologis Park Ruda Śląska), w Czechach (Prologis Park Prague-Uzice) i na Węgrzech (Prologis Park Budapest-Harbor).
• Budynek 3 o powierzchni 37,8 tys. mkw. w Prologis Park Nitra został sprzedany firmie, która wcześniej nabyła, położone w tym samym Parku, budynki 1 oraz 2

Działalność charytatywna
Fundacja Prologis uruchomiła 5 mln USD na wsparcie organizacji walczących z pandemią COVID-19 na całym świecie, które skupiają się w szczególności na dostarczeniu żywności najbardziej potrzebującym oraz na niesieniu pomocy środowiskom medycznym, które w drastyczny sposób zostały dotknięte sytuacją.

(źr. Prologis)

kobiety w logistyce
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Rozwój transportu drogowego po koronawirusie
Jak wygląda handel po wybuchu pandemii?
Nadal nie zlikwidowano barier w rozwoju transportu intermodalnego – alarmuje NIK
Cena ropy naftowej… poniżej zera – co dalej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA Logistics dzięki robotyzacji zwiększa wydajność magazynów o 400%
Grupa Raben ponownie Marką Godną Zaufania
Agility realizuje kontrakty dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony
GLS Poland rozpoczyna współpracę z BLIKIEM
Darmowa platforma Clicktrans dla transportu przesyłek pomocowych dla szpitali
Fracht FWO realizuje kolejne dostawy z Polski do USA dla elektrowni wiatrowych
Emirates SkyCargo oferują już regularne loty cargo
DB Schenker przedłuża współpracę z NEONET
GEFCO otwiera centrum dystrybucyjne w Schiphol
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC