Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA Logistics rozpoczyna testy elektrycznych pojazdów

CEVA Logistics rozpoczęła testy elektrycznych pojazdów ciężarowych w dostawach towarów do centrum Londynu. CEVA stała się również pierwszym partnerem logistycznym biorącym udział w projekcie elektryfikacji, przeprowadzanym z inicjatywy firmy Tevva, który ma na celu wspieranie firm w badaniach technologii pojazdów elektrycznych dla łańcuchów dostaw. Głównym celem współpracy i testów jest znalezienie sposobów na zmniejszenie negatywnego wpływu pojazdów dostawczych na powietrze, hałas i natężenie ruchu.

Przez okres od 3 do 6 miesięcy, dwa pojazdy o dmc 12 ton będą realizować codzienne dostawy z centrum dystrybucji CEVA Logistics w Dartford do centrum Londynu. Jeden z samochodów wyposażony jest w agregat chłodniczy, a drugi jest ciężarówką w wersji standardowej. Wprowadzanie elektrycznych aut dostawczych do floty CEVA Logistics jest kluczowym elementem trwałego jej zaangażowania na rzecz ograniczenia emisji spalin w łańcuchach dostaw. W tym celu operator nawiązał współpracę z Tevva, brytyjskim producentem modułowych systemów elektryfikacyjnych do pojazdów użytkowych o średniej ładowności, aby przeprowadzić testy sprzętu, które pokażą, jakie rozwiązania przynoszą najlepsze rezultaty. W oparciu o zebrane dane podczas działalności operacyjnej CEVA Logistics, mają one dostarczyć praktycznych rozwiązań dla firm, które chcą wykorzystać pojazdy elektryczne w swoich flotach.  

Plany wprowadzenia dodatkowych aut elektrycznych
Wszystkie dane badawcze zebrane w ramach testów i cały program elektryfikacji zostaną uwzględnione w podejmowaniu kolejnych kroków związanych z wprowadzaniem większej liczby i różnego rodzaju pojazdów elektrycznych do floty CEVA Logistics. Dane telematyczne pozyskane w ramach testów pozwolą, zarówno CEVA Logistics jak i Tevva, dokładnie określić, w jaki sposób można w przyszłości wykorzystać pojazdy, aby sprostać wymaganiom klientów. Testy przeprowadzane są również w ramach wsparcia lokalnego operatora systemu transportu zbiorowego TfL  (Transport for London) i jego inicjatywy FreightLab, których CEVA Logistics jest także partnerem. Ma to na celu rozwiązanie problemu natężenia i utrzymanie płynnego transportu towarów w Londynie.
-  CEVA Logistics, dzięki tym ambitnym testom i partnerstwu, przyczynia się do osiągnięcia przez Grupę CMA CGM pozycji lidera w transformacji całej branży w zakresie wykorzystania energii. Wszystko to dzięki strategii, która łączy wydajność operacyjną i dbałość o środowisko. Liczymy na to, że inne podobnie myślące firmy wkrótce do nas dołączą – powiedział  Mathieu Friedberg, dyrektor generalny CEVA Logistics.

(źr. CEVA Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.