Dodaj ogłoszenie o pracy


Kuehne + Nagel – ogłasza wyniki za rok 2019

Wyniki Grupy Kuehne + Nagel za rok 2019 w porównaniu z rokiem 2018 - zarówno obrót netto, jak i zysk brutto - wzrosły odpowiednio o 1,5 proc. do 21,1 miliarda CHF oraz o 3,5 proc. do 8,0 miliarda CHF. Zysk w 2019 roku wzrósł o 3,6 proc. do 800 mln CHF.

Spedycja morska
W 2019 roku Kuehne + Nagel wzmacniało swoją pozycję rynku transportu morskiego. Obrót netto wzrósł o 4,6 proc. do 7,5 mld CHF, a zysk brutto o 3,8 proc. do 1,5 mld CHF. Mimo stagnacji panującej na rynku, dywizja morska, dzięki strategii skoncentrowanej na rozwój i zapewnianiu wysokiej jakości serwisu, ponownie osiągnęła wzrost. Podsumowując, wysłano 4,9 milionów standardowych kontenerów (TEU), jest to o 171 000 TEU więcej niż w ubiegłym roku (wzrost o 3,6 proc.).

Spedycja lotnicza
Wyraźny spadek popytu w roku obrotowym 2019, szczególnie w kluczowych branżach europejskich i w sektorze towarów łatwopsujących się, spowodował spadek obrotów netto do 4,7 miliarda CHF. Wolumen lotniczy w Kuehne + Nagel spadł o 5,7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do 1,6 miliona ton. Dzięki konsekwentnemu rozszerzaniu oferty usług, koncentracji na rozwiązaniach cyfrowych, optymalizacji struktury kosztów i udanej integracji Quick International Courier, dywizja lotnicza Kuehne + Nagel okazała się odporna na to trudne środowisko biznesowe. Zysk brutto wzrósł o 9,6 proc. do 1,3 miliarda CHF. Zysk EBIT w porównaniu z rokiem poprzednim spadł o 329 milionów CHF.

Spedycja drogowa
W poprzedzającym roku obrachunkowym obroty transportu drogowego wzrosły o 1,7 proc., czyli o 3,6 miliarda CHF. Zysk brutto wzrósł o 3 proc. do 1,1 miliarda CHF. Kuehne + Nagel, biorąc pod uwagę ogólne osłabienie gospodarcze, powiększyło swój udział w rynku. Dywizja drogowa Kuehne + Nagel, wraz z przejęciem Jöbstl oraz wydzielonej części działalności firmy Rotra, została włączona do europejskiej sieci drogowej. Prowadzone operacje z dużymi przedsiębiorstwami nadal napędzały wzrost w Ameryce Północnej, podczas gdy działalność intermodalna osłabła z powodu spadających cen ropy. Firma rozszerzyła swoją obecność w Azji Południowo-Wschodniej, wprowadzając nową cyfrową platformę on-line do rezerwacji transportu drogowego. Zysk EBIT poprawił się o 2,6 proc. do 78 mln CHF.

Logistyka kontraktowa
W logistyce kontraktowej w 2019 roku obroty netto wzrosły o 2,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego i wyniosły 5,4 miliarda CHF. Restrukturyzacja portfolio produktów i klientów przyniosła oczekiwane rezultaty. Portfel nieruchomości został poddany przeglądowi i odpowiednio dostosowany. Wzrost w zakresie wydajności i lepsza jakość oferowanych usług doprowadziły do trwałej poprawy wyników. W ubiegłym roku Kuehne + Nagel otworzyło nowe centra dystrybucji w Belgii, w Niemczech i w Luksemburgu. Dywizja logistyki kontraktowej koncentrowała się więc na wzroście w branży farmaceutycznej i zdrowotnej oraz w obszarze e-commerce.

Regionalne wyniki finansowe
W 2019 r. region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) przyniósł 12,8 mld CHF (60,8 proc. całości) obrotów netto i 561 mln CHF (52,9 proc.) zysku EBIT Grupy. Region Azji i Pacyfiku odnotował obrót netto w wysokości 2,5 mld CHF (11,7 proc.) i przyniósł 273 mln CHF (25,7 proc.)

Azja
W ostatnich latach grupa Kuehne + Nagel odniosła znaczący sukces w regionie Azji i Pacyfiku. Pomimo obecnych trudności ekonomicznych powodowanych koronawirusem, Azja pozostanie głównym motorem globalnego rozwoju gospodarczego. W 2019 r. firma, poprzez koncentracje na wewnętrznym i zewnętrznym rozwoju organizacji, konsekwentnie stwarzała dobre warunki pod przyspieszony rozwój całej swojej sieci w Azji.

Zrównoważony rozwój
Grupa Kuehne + Nagel uruchomiła we wrześniu ubiegłego roku program środowiskowy Net Zero Carbon. Od 2020 r. firma kompensuje własną emisję CO2, między innymi poprzez inwestycje w projekty ponownego zalesiania. Projekty te posiadają wymagane certyfikaty dotyczące równoważenia emisji dwutlenku węgla. Ponadto plan firmy zakłada, że wszystkie przesyłki realizowane przez podwykonawców Kuehne + Nagel, tj. przez linie lotnicze, linie żeglugowe i firmy przewozowe będą neutralne węglowo do 2030 roku. Program Net Zero Carbon obejmuje trzy obszary działania: widoczność, redukcję i kompensację emisji CO2.

(źr. Kuehne + Nagel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.