Konto pracodawcy


Kuehne + Nagel – ogłasza wyniki za rok 2019

Wyniki Grupy Kuehne + Nagel za rok 2019 w porównaniu z rokiem 2018 - zarówno obrót netto, jak i zysk brutto - wzrosły odpowiednio o 1,5 proc. do 21,1 miliarda CHF oraz o 3,5 proc. do 8,0 miliarda CHF. Zysk w 2019 roku wzrósł o 3,6 proc. do 800 mln CHF.

Spedycja morska
W 2019 roku Kuehne + Nagel wzmacniało swoją pozycję rynku transportu morskiego. Obrót netto wzrósł o 4,6 proc. do 7,5 mld CHF, a zysk brutto o 3,8 proc. do 1,5 mld CHF. Mimo stagnacji panującej na rynku, dywizja morska, dzięki strategii skoncentrowanej na rozwój i zapewnianiu wysokiej jakości serwisu, ponownie osiągnęła wzrost. Podsumowując, wysłano 4,9 milionów standardowych kontenerów (TEU), jest to o 171 000 TEU więcej niż w ubiegłym roku (wzrost o 3,6 proc.).

Spedycja lotnicza
Wyraźny spadek popytu w roku obrotowym 2019, szczególnie w kluczowych branżach europejskich i w sektorze towarów łatwopsujących się, spowodował spadek obrotów netto do 4,7 miliarda CHF. Wolumen lotniczy w Kuehne + Nagel spadł o 5,7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim do 1,6 miliona ton. Dzięki konsekwentnemu rozszerzaniu oferty usług, koncentracji na rozwiązaniach cyfrowych, optymalizacji struktury kosztów i udanej integracji Quick International Courier, dywizja lotnicza Kuehne + Nagel okazała się odporna na to trudne środowisko biznesowe. Zysk brutto wzrósł o 9,6 proc. do 1,3 miliarda CHF. Zysk EBIT w porównaniu z rokiem poprzednim spadł o 329 milionów CHF.

Spedycja drogowa
W poprzedzającym roku obrachunkowym obroty transportu drogowego wzrosły o 1,7 proc., czyli o 3,6 miliarda CHF. Zysk brutto wzrósł o 3 proc. do 1,1 miliarda CHF. Kuehne + Nagel, biorąc pod uwagę ogólne osłabienie gospodarcze, powiększyło swój udział w rynku. Dywizja drogowa Kuehne + Nagel, wraz z przejęciem Jöbstl oraz wydzielonej części działalności firmy Rotra, została włączona do europejskiej sieci drogowej. Prowadzone operacje z dużymi przedsiębiorstwami nadal napędzały wzrost w Ameryce Północnej, podczas gdy działalność intermodalna osłabła z powodu spadających cen ropy. Firma rozszerzyła swoją obecność w Azji Południowo-Wschodniej, wprowadzając nową cyfrową platformę on-line do rezerwacji transportu drogowego. Zysk EBIT poprawił się o 2,6 proc. do 78 mln CHF.

Logistyka kontraktowa
W logistyce kontraktowej w 2019 roku obroty netto wzrosły o 2,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego i wyniosły 5,4 miliarda CHF. Restrukturyzacja portfolio produktów i klientów przyniosła oczekiwane rezultaty. Portfel nieruchomości został poddany przeglądowi i odpowiednio dostosowany. Wzrost w zakresie wydajności i lepsza jakość oferowanych usług doprowadziły do trwałej poprawy wyników. W ubiegłym roku Kuehne + Nagel otworzyło nowe centra dystrybucji w Belgii, w Niemczech i w Luksemburgu. Dywizja logistyki kontraktowej koncentrowała się więc na wzroście w branży farmaceutycznej i zdrowotnej oraz w obszarze e-commerce.

Regionalne wyniki finansowe
W 2019 r. region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) przyniósł 12,8 mld CHF (60,8 proc. całości) obrotów netto i 561 mln CHF (52,9 proc.) zysku EBIT Grupy. Region Azji i Pacyfiku odnotował obrót netto w wysokości 2,5 mld CHF (11,7 proc.) i przyniósł 273 mln CHF (25,7 proc.)

Azja
W ostatnich latach grupa Kuehne + Nagel odniosła znaczący sukces w regionie Azji i Pacyfiku. Pomimo obecnych trudności ekonomicznych powodowanych koronawirusem, Azja pozostanie głównym motorem globalnego rozwoju gospodarczego. W 2019 r. firma, poprzez koncentracje na wewnętrznym i zewnętrznym rozwoju organizacji, konsekwentnie stwarzała dobre warunki pod przyspieszony rozwój całej swojej sieci w Azji.

Zrównoważony rozwój
Grupa Kuehne + Nagel uruchomiła we wrześniu ubiegłego roku program środowiskowy Net Zero Carbon. Od 2020 r. firma kompensuje własną emisję CO2, między innymi poprzez inwestycje w projekty ponownego zalesiania. Projekty te posiadają wymagane certyfikaty dotyczące równoważenia emisji dwutlenku węgla. Ponadto plan firmy zakłada, że wszystkie przesyłki realizowane przez podwykonawców Kuehne + Nagel, tj. przez linie lotnicze, linie żeglugowe i firmy przewozowe będą neutralne węglowo do 2030 roku. Program Net Zero Carbon obejmuje trzy obszary działania: widoczność, redukcję i kompensację emisji CO2.

(źr. Kuehne + Nagel)

kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
Pakiet mobilności - jeszcze kilka wskazówek
FedEx Express opublikował zestaw wytycznych dla rowerzystów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
Czy Covid-19 wpływa na sektor nieruchomości przemysłowo - logistycznych?
Spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Wpływ koronawirusa na e-commerce
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Lublin w czołówce miast CEE
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
MLP Group wypracowało blisko 130 mln zł zysku netto
Rossmann otwiera magazyn dystrybucyjny w Panattoni Park Warsaw South Janki
Poczta Polska ogranicza działanie placówek w związku z koronawirusem
Korean Air uruchomiło połączenie cargo na trasie Seul-Budapeszt
Praca w magazynach coraz bardziej komfortowa
CEVA Logistics operatorem logistycznym Airbusa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC