Dodaj ogłoszenie o pracy


FedEx Express zainwestuje 30 mln euro w rozwój terminala na paryskim lotnisku

FedEx Express ogłosił serię inwestycji w hubie paryskiego lotniska Charles de Gaulle oraz w wybranych francuskich miastach. Łączna suma inwestycji ma wynieść 30 mln euro.

W latach 2020-2022, firma planuje zainwestować 20 mln euro w HUB zlokalizowany na lotnisku Paris-Charles-de-Gaulle, w ramach którego powstanie nowy obiekt przeznaczony do obsługi ciężkich ładunków wraz z wyposażeniem ramp. Kolejne 10 mln euro zostanie zainwestowanych w latach 2020-2021 w modernizację lokalizacji i ich wyposażenia w całym kraju, w tym w nowych obiektach w okolicach Tuluzy oraz modernizację systemów sortowania paczek w Lille oraz Valence.

– FedEx pojawił się na francuskim rynku 35 lat temu i od tego czasu rozbudował lokalny zespół do 9 tys. ludzi – powiedział Rajesh Subramaniam, prezes i COO FedEx Corp., podczas szczytu Choose France. – Wybraliśmy Francję na gospodarza naszego europejskiego HUB, największego obsługującego połączenia lotnicze poza USA, i w dalszym ciągu inwestujemy w nasze operacje we Francji. Naszą działalność w całym kraju zaplanowaliśmy tak, by jak najlepiej spełnić oczekiwania klientów działających we Francji i na całym świecie. Nasze nowe inwestycje przyczynią się do unowocześnienia naszych lokalizacji i zapewnienia jeszcze lepszych warunków naszym pracownikom, przybliżając nas do operacyjnej doskonałości i świadczenia naszym klientom znakomitej jakości usług, wspierających ich europejską i globalną ekspansję – dodaje.

W ostatnich latach FedEx dokonał znaczących inwestycji we Francji. Ogłoszona w 2016 r. rozbudowa centrum logistycznego na paryskim lotnisku Charles de Gaulle zostanie ukończona w maju br. Projekt zakłada realizację planów kapitałowych na poziomie 200 mln euro oraz najem na okres 30 lat. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii sortowania, będzie to jedno z najbardziej zaawansowanych hubów logistycznych świata. Ponadto, przejęta przez FedEx w 2016 r. spółka TNT Express przeznaczyła 31 mln euro na otwarcie trzech obiektów w rejonie Paryża, oferujących strategiczną infrastrukturę drogową i lotniczą: w Tremblay-en-France, Wissous oraz Gennevilliers. W ramach dostaw samolotów, FedEx od wielu lat współpracuje z ATR. W ramach wdrażanej w firmie strategii modernizacji floty, w 2017 FedEx sfinalizował umowę na zakup 30 maszyn ATR 72-600F z opcją nabycia kolejnych 20 samolotów tego typu. Realizacja pierwszej dostawy maszyn produkowanych w Tuluzie, planowana jest jeszcze w 2020 r.

(źr. FedEx)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.