C.H. Robinson Labs to centrum innowacji C.H. Robinson, w którym będą tworzone, testowane i skalowane nowatorskie koncepcje w zakresie logistyki i łańcucha dostaw, na podstawie których powstaną rozwiązania dla klientów i przewoźników firmy. Inkubator Robinson Labs to jedna z inicjatyw wartych 1 mld dolarów inwestycji technologicznych firmy. Inkubator oferuje nową łączność cyfrową i zaawansowane narzędzia analityczne, które usprawniają spedycję zarówno z perspektywy klienta, jak i przewoźnika.
Do zarządzania inkubatorem, zwanym nieformalnie Robinson Labs, został wyznaczony Tim Gagnon, wiceprezes C.H. Robinson ds. analityki i data science, który pokieruje wyspecjalizowanymi zespołami analityków danych w Minneapolis, Chicago, Dolinie Krzemowej i Warszawie.
Za pośrednictwem Robinson Labs eksperci, zespoły ds. innowacji i analitycy danych – we współpracy z klientami i przewoźnikami – opracowują spersonalizowane rozwiązania spedycyjne z wykorzystaniem najnowszej technologii do zarządzania łańcuchami dostaw. Robinson Labs działa ściśle z zespołem technologicznym C.H. Robinson złożonym z ponad tysiąca analityków danych, inżynierów i programistów. Po wypróbowaniu danego rozwiązania zespoły wspólnie wykorzystują je w obrębie firmy na dużą skalę na potrzeby 124 tys. klientów i 76 tys. przewoźników kontraktowych.
– Nasi klienci i przewoźnicy wypatrują rozwiązań, które wzmocnią ich pozycję konkurencyjną i zwiększą ich wydajność – powiedział Prezydent i CEO C.H. Robinson Bob Biesterfeld. – Dlatego zawsze stawialiśmy przede wszystkim na współpracę przy rozwiązywaniu najtrudniejszych problemów logistycznych naszych klientów. Inkubator Robinson Labs dowodzi naszego zaangażowania, wskazując jeszcze więcej możliwości zastosowania naszej technologii i najobszerniejszych zbiorów danych w branży do tworzenia rozwiązań, które pozwolą obniżyć koszty transportowe, uprościć procesy i zapewnić jeszcze większą niezawodność i widoczność.
– Zgodnie z duchem innowacyjności w inkubatorze Robinson Labs będą powstawać nowatorskie rozwiązania, które przyczynią się do dalszego rozwoju branży logistycznej. Razem z całym zespołem aktywnie współpracujemy z klientami przy rozwiązywaniu ich problemów w łańcuchu dostaw, a zdobytą w ten sposób wiedzę wykorzystujemy później z korzyścią dla wszystkich naszych klientów i przewoźników – dodał Tim Gagnon.
Łączność cyfrowa
Robinson Labs tworzy sprawne narzędzia do zarządzania transportem i udostępnia je za pośrednictwem najlepszych systemów zarządzania transportem (TMS) i planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP). Począwszy od oprogramowania do ERP i zarządzania transportem ułatwia wybór lokalizacji i sposobu zakupu za jej pośrednictwem. Spedytorzy mogą m.in. z poziomu własnego systemu połączyć się z platformą C.H. Robinson, aby uzyskać dostęp do aktualnych cen rynkowych, prowadzić przetargi przewozów towaru czy na bieżąco śledzić przesyłkę. Operator umożliwia bezproblemową integrację systemu Navisphere® z dowolnym systemem preferowanym przez klienta. – Integrując możliwości naszego systemu Navisphere z wiodącymi technologiami, takimi jak Oracle Netsuite i Transportation Management, pomagamy klientom zwiększyć produktywność i obniżyć koszty – powiedział Gagnon.
Za pośrednictwem Robinson Labs firma rozwija swoje oprogramowanie do analityki biznesowej – Navisphere Insight – stanowiące część jej systemu zarządzania transportem Navisphere. Bez konieczności osobnego logowania klienci mogą uzyskać dostęp do systemu, otrzymując najważniejsze, praktyczne informacje, które usprawnią proces transportu. Korzystając z milionów punktów danych, analityki prognostycznej i tworzonej przewagi informacyjnej, Robinson Labs podpowiada klientom, jak zwiększyć oszczędności, niezawodność i widoczność. Na przykład narzędzie analizy porównawczej Robinson Labs pozwala spedytorom obniżyć koszty poprzez zmianę czasu realizacji i wielkości wolumenów oraz zoptymalizować czas postoju i zapewnić terminowość dostawy.
Firma C.H. Robinson w przyszłości zamierza wprowadzić na rynek kolejne nowe funkcje w systemie Navisphere Insight. Wśród nich mają się znaleźć dodatkowe narzędzia do spedycji globalnej oraz zalecenia dotyczące ograniczenia śladu węglowego. W fazie pilotażowej programu Navisphere Insight uczestniczyły największe firmy takie jak L’Oréal i Target.
(źr. C.H. Robinson)