Dodaj ogłoszenie o pracy


C.H. Robinson uruchamia inkubator innowacji

C.H. Robinson Labs to centrum innowacji C.H. Robinson, w którym będą tworzone, testowane i skalowane nowatorskie koncepcje w zakresie logistyki i łańcucha dostaw, na podstawie których powstaną rozwiązania dla klientów i przewoźników firmy. Inkubator Robinson Labs to jedna z inicjatyw wartych 1 mld dolarów inwestycji technologicznych firmy. Inkubator oferuje nową łączność cyfrową i zaawansowane narzędzia analityczne, które usprawniają spedycję zarówno z perspektywy klienta, jak i przewoźnika.

Do zarządzania inkubatorem, zwanym nieformalnie Robinson Labs, został wyznaczony Tim Gagnon, wiceprezes C.H. Robinson ds. analityki i data science, który pokieruje wyspecjalizowanymi zespołami analityków danych w Minneapolis, Chicago, Dolinie Krzemowej i Warszawie.

Za pośrednictwem Robinson Labs eksperci, zespoły ds. innowacji i analitycy danych – we współpracy z klientami i przewoźnikami – opracowują spersonalizowane rozwiązania spedycyjne z wykorzystaniem najnowszej technologii do zarządzania łańcuchami dostaw. Robinson Labs działa ściśle z zespołem technologicznym C.H. Robinson złożonym z ponad tysiąca analityków danych, inżynierów i programistów. Po wypróbowaniu danego rozwiązania zespoły wspólnie wykorzystują je w obrębie firmy na dużą skalę na potrzeby 124 tys. klientów i 76 tys. przewoźników kontraktowych.
– Nasi klienci i przewoźnicy wypatrują rozwiązań, które wzmocnią ich pozycję konkurencyjną i zwiększą ich wydajność – powiedział Prezydent i CEO C.H. Robinson Bob Biesterfeld. – Dlatego zawsze stawialiśmy przede wszystkim na współpracę przy rozwiązywaniu najtrudniejszych problemów logistycznych naszych klientów. Inkubator Robinson Labs dowodzi naszego zaangażowania, wskazując jeszcze więcej możliwości zastosowania naszej technologii i najobszerniejszych zbiorów danych w branży do tworzenia rozwiązań, które pozwolą obniżyć koszty transportowe, uprościć procesy i zapewnić jeszcze większą niezawodność i widoczność.
– Zgodnie z duchem innowacyjności w inkubatorze Robinson Labs będą powstawać nowatorskie rozwiązania, które przyczynią się do dalszego rozwoju branży logistycznej. Razem z całym zespołem aktywnie współpracujemy z klientami przy rozwiązywaniu ich problemów w łańcuchu dostaw, a zdobytą w ten sposób wiedzę wykorzystujemy później z korzyścią dla wszystkich naszych klientów i przewoźników – dodał Tim Gagnon.

Łączność cyfrowa
Robinson Labs tworzy sprawne narzędzia do zarządzania transportem i udostępnia je za pośrednictwem najlepszych systemów zarządzania transportem (TMS) i planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP). Począwszy od oprogramowania do ERP i zarządzania transportem ułatwia wybór lokalizacji i sposobu zakupu za jej pośrednictwem. Spedytorzy mogą m.in. z poziomu własnego systemu połączyć się z platformą C.H. Robinson, aby uzyskać dostęp do aktualnych cen rynkowych, prowadzić przetargi przewozów towaru czy na bieżąco śledzić przesyłkę. Operator umożliwia bezproblemową integrację systemu Navisphere® z dowolnym systemem preferowanym przez klienta. – Integrując możliwości naszego systemu Navisphere z wiodącymi technologiami, takimi jak Oracle Netsuite i Transportation Management, pomagamy klientom zwiększyć produktywność i obniżyć koszty – powiedział Gagnon.

Za pośrednictwem Robinson Labs firma rozwija swoje oprogramowanie do analityki biznesowej – Navisphere Insight – stanowiące część jej systemu zarządzania transportem Navisphere. Bez konieczności osobnego logowania klienci mogą uzyskać dostęp do systemu, otrzymując najważniejsze, praktyczne informacje, które usprawnią proces transportu. Korzystając z milionów punktów danych, analityki prognostycznej i tworzonej przewagi informacyjnej, Robinson Labs podpowiada klientom, jak zwiększyć oszczędności, niezawodność i widoczność. Na przykład narzędzie analizy porównawczej Robinson Labs pozwala spedytorom obniżyć koszty poprzez zmianę czasu realizacji i wielkości wolumenów oraz zoptymalizować czas postoju i zapewnić terminowość dostawy.

Firma C.H. Robinson w przyszłości zamierza wprowadzić na rynek kolejne nowe funkcje w systemie Navisphere Insight. Wśród nich mają się znaleźć dodatkowe narzędzia do spedycji globalnej oraz zalecenia dotyczące ograniczenia śladu węglowego. W fazie pilotażowej programu Navisphere Insight uczestniczyły największe firmy takie jak L’Oréal i Target.

(źr. C.H. Robinson)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.