Dodaj ogłoszenie o pracy


Loconi Intermodal rozwija transporty ładunków ciężkich

Loconi Intermodal realizując łańcuchy dostaw różnych grup towarów, teraz rozwija transporty ładunków ciężkich. Firma zakupiła właśnie 18 nowoczesnych naczep CIMC Vehicles do przewozu 40-stopowych kontenerów. Nowy sprzęt wykorzystywany będzie do transportu między innymi drewna z Polski, Czech i Słowacji na terminale Loconi w Radomsku, Warszawie i Gądkach. Inwestycja ma na celu zwiększenie zasobów przewozowych spółki oraz jej zdolności do przewozu ciężkich ładunków skonteneryzowanych.

Loconi realizuje dostawy intermodalne różnych grup ładunków, zarówno ciężkich tj. stal, drewno czy złom, jak i produktów FMCG, tj. mleko w proszku, soki, itp. W przypadku transportu kontenerów z drewnem musi spełnić wysokie wymagania pod względem zapewnienia im stabilności oraz wytrzymałości. Drewno jest załadowywane do 40-stopowych kontenerów często w miejscach trudno dostępnych tj. podmokłe tereny leśne, co wymaga zastosowania 6-osiowych zestawów (3-osiowy ciągnik z 3-osiową naczepą). Dostawy i przeładunki tak ciężkiego ładunku należą do skomplikowanych operacji logistycznych, które wymagają niezawodnych urządzeń oraz sprawdzonych podwykonawców. Inwestycje w tabor są więc tutaj niezbędne.

Rozwój floty własnej i podwykonawców
Loconi Intermodal stale rozwija flotę własną naczep, która liczy obecnie 119 sztuk, z tego 18 stanowią nowo zakupione 3-osiowe naczepy do przewozu ładunków ciężkich w kontenerach 40-stopowych. Loconi stale też poszerza grono podwykonawców, którzy inwestują w nowoczesne 6-osiowe zestawy. Dzięki temu operator dysponuje już 43 naczepami do obsługi 40-stopowych kontenerów o dmc do 44 ton. Przy czym należy tutaj wyjaśnić, iż zgodnie z przepisami o ruchu drogowym dopuszczalna masa całkowita w transporcie drogowym towarów wynosi 40 ton. Wyjątkiem są przewozy intermodalne, kiedy do  kontenera można załadować prawie 4 tony więcej towaru pod warunkiem, że jest to przewóz w ramach intermodalnego łańcucha dostaw na jednym intermodalnym liście przewozowym, a transport drogowy odbywa się wyłącznie na odcinku ostatniej mili, na dystansie nie większym niż 150 km od lądowego terminala kontenerowego z wykorzystaniem właśnie 6-osiowego zestawu.
- Łańcuchy logistyczne realizowane w oparciu o transport intermodalny wymagają precyzji czasowej i wysokojakościowej obsługi. Załadunki towarów do kontenerów i ich transporty do terminali Loconi muszą być skoordynowane z rozkładami jazdy pociągów. Należy pamiętać, że na w pełni funkcjonującym terminalu lądowym, w przypadku realizacji więcej niż 20 połączeń kolejowych tygodniowo, co ma miejsce na naszych terminalach, dzienna liczba transportów samochodowych realizowana z/do terminalu na ostatniej mili sięga nawet 150. Z tego powodu duże znaczenie ma dostępność przewoźników na ostatniej mili oraz czasu trwania operacji załadunkowo-rozładunkowych na magazynach klienta. W dobie presji na cenę i jednocześnie trudnej sytuacji na rynku transportu drogowego, ani nas, ani naszych klientów nie stać na długie operacje magazynowe. Inwestycja w naczepy kontenerowe to jeden ze sposobów na zwiększenie naszej elastyczności oraz zdolności przewozowej dla ładunków ciężkich – wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal SA.

Kolej plus droga
Dzięki własnej sieci terminali przeładunkowych, Loconi zapewnia stałe połączenia intermodalne między trójmiejskimi portami morskimi a terminalami w: Radomsku, Gądkach k/Poznania, Warszawie, Kątach Wrocławskich i Dąbrowie Górniczej. Loconi Intermodal wykorzystuje transport kolejowy na możliwie najdłuższym odcinku trasy oraz transport drogowy na odcinku ostatniej mili. Miesięcznie operator organizuje ponad 250 połączeń kolejowych z i do portów morskich.

(źr. Loconi Intermodal)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.