Konto pracodawcy


Loconi Intermodal rozwija transporty ładunków ciężkich

Loconi Intermodal realizując łańcuchy dostaw różnych grup towarów, teraz rozwija transporty ładunków ciężkich. Firma zakupiła właśnie 18 nowoczesnych naczep CIMC Vehicles do przewozu 40-stopowych kontenerów. Nowy sprzęt wykorzystywany będzie do transportu między innymi drewna z Polski, Czech i Słowacji na terminale Loconi w Radomsku, Warszawie i Gądkach. Inwestycja ma na celu zwiększenie zasobów przewozowych spółki oraz jej zdolności do przewozu ciężkich ładunków skonteneryzowanych.

Loconi realizuje dostawy intermodalne różnych grup ładunków, zarówno ciężkich tj. stal, drewno czy złom, jak i produktów FMCG, tj. mleko w proszku, soki, itp. W przypadku transportu kontenerów z drewnem musi spełnić wysokie wymagania pod względem zapewnienia im stabilności oraz wytrzymałości. Drewno jest załadowywane do 40-stopowych kontenerów często w miejscach trudno dostępnych tj. podmokłe tereny leśne, co wymaga zastosowania 6-osiowych zestawów (3-osiowy ciągnik z 3-osiową naczepą). Dostawy i przeładunki tak ciężkiego ładunku należą do skomplikowanych operacji logistycznych, które wymagają niezawodnych urządzeń oraz sprawdzonych podwykonawców. Inwestycje w tabor są więc tutaj niezbędne.

Rozwój floty własnej i podwykonawców
Loconi Intermodal stale rozwija flotę własną naczep, która liczy obecnie 119 sztuk, z tego 18 stanowią nowo zakupione 3-osiowe naczepy do przewozu ładunków ciężkich w kontenerach 40-stopowych. Loconi stale też poszerza grono podwykonawców, którzy inwestują w nowoczesne 6-osiowe zestawy. Dzięki temu operator dysponuje już 43 naczepami do obsługi 40-stopowych kontenerów o dmc do 44 ton. Przy czym należy tutaj wyjaśnić, iż zgodnie z przepisami o ruchu drogowym dopuszczalna masa całkowita w transporcie drogowym towarów wynosi 40 ton. Wyjątkiem są przewozy intermodalne, kiedy do  kontenera można załadować prawie 4 tony więcej towaru pod warunkiem, że jest to przewóz w ramach intermodalnego łańcucha dostaw na jednym intermodalnym liście przewozowym, a transport drogowy odbywa się wyłącznie na odcinku ostatniej mili, na dystansie nie większym niż 150 km od lądowego terminala kontenerowego z wykorzystaniem właśnie 6-osiowego zestawu.
- Łańcuchy logistyczne realizowane w oparciu o transport intermodalny wymagają precyzji czasowej i wysokojakościowej obsługi. Załadunki towarów do kontenerów i ich transporty do terminali Loconi muszą być skoordynowane z rozkładami jazdy pociągów. Należy pamiętać, że na w pełni funkcjonującym terminalu lądowym, w przypadku realizacji więcej niż 20 połączeń kolejowych tygodniowo, co ma miejsce na naszych terminalach, dzienna liczba transportów samochodowych realizowana z/do terminalu na ostatniej mili sięga nawet 150. Z tego powodu duże znaczenie ma dostępność przewoźników na ostatniej mili oraz czasu trwania operacji załadunkowo-rozładunkowych na magazynach klienta. W dobie presji na cenę i jednocześnie trudnej sytuacji na rynku transportu drogowego, ani nas, ani naszych klientów nie stać na długie operacje magazynowe. Inwestycja w naczepy kontenerowe to jeden ze sposobów na zwiększenie naszej elastyczności oraz zdolności przewozowej dla ładunków ciężkich – wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal SA.

Kolej plus droga
Dzięki własnej sieci terminali przeładunkowych, Loconi zapewnia stałe połączenia intermodalne między trójmiejskimi portami morskimi a terminalami w: Radomsku, Gądkach k/Poznania, Warszawie, Kątach Wrocławskich i Dąbrowie Górniczej. Loconi Intermodal wykorzystuje transport kolejowy na możliwie najdłuższym odcinku trasy oraz transport drogowy na odcinku ostatniej mili. Miesięcznie operator organizuje ponad 250 połączeń kolejowych z i do portów morskich.

(źr. Loconi Intermodal)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC