Konto pracodawcy


Loconi Intermodal rozwija usługi depotowe i terminal w Warszawie

Loconi Intermodal stale inwestuje w rozwój infrastruktury. W listopadzie firma rozbudowała powierzchnię terminala w Warszawie, jednego z kluczowych obiektów w swojej sieci intermodalnej. Operator zwiększył jego zdolności składowe o 25 proc., rozwijając jednocześnie usługi depotowe dla chińskich kontenerów.    

Terminal intermodalny Loconi w Warszawie działa od 2015 roku. Jeszcze do niedawna zajmował obszar 6,8 ha i dysponował powierzchnią składową 3,5 tys. TEU. W listopadzie 2019 r. Loconi Intermodal wydzierżawiło dodatkowe 11 tys. mkw., zwiększając jego powierzchnię do prawie 8 ha i zdolności składowe do 4,3 tys. TEU. Rozwój ten był odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na usługi depotowe - składowanie kontenerów, z których korzystają głównie klienci z Chin. To nowy kierunek rozwoju usług w strategii biznesowej Loconi Intermodal.
- Nasza dotychczasowa działalność terminalowa była związana bezpośrednio z usługami transportu intermodalnego, czyli przewozy kolejowe z/do polskich portów morskich, trucking, przeładunki oraz składowanie kontenerów armatorskich. W ciągu 4 lat działalności w centrum Polski, poszerzyliśmy swoją działalność o usługi depotowe, głównie dla chińskich firm. Nasi wschodni partnerzy oferują polskim klientom sprzedaż albo leasing kontenerów oraz popularną nadal formę krótko- lub długoterminowej dzierżawy – wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal SA.

Rozwój usług depotowych
Niewątpliwie na rozwój zarówno terminala Loconi jak i usług depotowych w Warszawie mają wpływ: dogodne położenie w centrum Polski, dostęp do najważniejszych szlaków kolejowych i drogowych, całodobowa praca oddziału oraz gęsta sieć połączeń kolejowych Loconi z portami morskimi (aktualnie operator oferuje łącznie 20 połączeń z/do Warszawy). Nie bez znaczenia tutaj jest też obsługa transportów z Nowego Jedwabnego Szlaku i stale rosnąca liczba połączeń kolejowych z Chinami, z których korzysta coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego.
- Kontrakty na składowanie chińskich kontenerów podpisaliśmy już z 12 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Rok 2019 zamkniemy na poziomie ponad 8 tys. przeładunków zrealizowanych na zlecenie kontrahentów z Chin. Pracujemy też nad rozwojem pokrewnych usług, takich jak neutralizacja kontenerów i ich naprawy – zapowiada Katarzyna Kwasiborska.

Średni czas składowania pustego (po rozładunku) kontenera z Chin na warszawskim terminalu Loconi wynosi około 70 dni. Aktualnie znajduje się tam około 2200 TEU (1100 kontenerów 40’HC), co zajmuje 50 proc. powierzchni składowej terminala. Usługi dla partnerów chińskich sukcesywnie rosną od 2016 roku wraz ze wzrostem liczby pociągów intermodalnych na trasie Chiny - Polska. Loconi prognozuje, iż w zakresie obsługi chińskich kontenerów osiągnie 50 proc. wzrost w 2020 roku.

(ź.r Loconi Intermodal)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
Firmy znów szukają magazynów buforowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC