Konto pracodawcy


Loconi Intermodal rozwija usługi depotowe i terminal w Warszawie

Loconi Intermodal stale inwestuje w rozwój infrastruktury. W listopadzie firma rozbudowała powierzchnię terminala w Warszawie, jednego z kluczowych obiektów w swojej sieci intermodalnej. Operator zwiększył jego zdolności składowe o 25 proc., rozwijając jednocześnie usługi depotowe dla chińskich kontenerów.    

Terminal intermodalny Loconi w Warszawie działa od 2015 roku. Jeszcze do niedawna zajmował obszar 6,8 ha i dysponował powierzchnią składową 3,5 tys. TEU. W listopadzie 2019 r. Loconi Intermodal wydzierżawiło dodatkowe 11 tys. mkw., zwiększając jego powierzchnię do prawie 8 ha i zdolności składowe do 4,3 tys. TEU. Rozwój ten był odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na usługi depotowe - składowanie kontenerów, z których korzystają głównie klienci z Chin. To nowy kierunek rozwoju usług w strategii biznesowej Loconi Intermodal.
- Nasza dotychczasowa działalność terminalowa była związana bezpośrednio z usługami transportu intermodalnego, czyli przewozy kolejowe z/do polskich portów morskich, trucking, przeładunki oraz składowanie kontenerów armatorskich. W ciągu 4 lat działalności w centrum Polski, poszerzyliśmy swoją działalność o usługi depotowe, głównie dla chińskich firm. Nasi wschodni partnerzy oferują polskim klientom sprzedaż albo leasing kontenerów oraz popularną nadal formę krótko- lub długoterminowej dzierżawy – wyjaśnia Katarzyna Kwasiborska, dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal SA.

Rozwój usług depotowych
Niewątpliwie na rozwój zarówno terminala Loconi jak i usług depotowych w Warszawie mają wpływ: dogodne położenie w centrum Polski, dostęp do najważniejszych szlaków kolejowych i drogowych, całodobowa praca oddziału oraz gęsta sieć połączeń kolejowych Loconi z portami morskimi (aktualnie operator oferuje łącznie 20 połączeń z/do Warszawy). Nie bez znaczenia tutaj jest też obsługa transportów z Nowego Jedwabnego Szlaku i stale rosnąca liczba połączeń kolejowych z Chinami, z których korzysta coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego.
- Kontrakty na składowanie chińskich kontenerów podpisaliśmy już z 12 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Rok 2019 zamkniemy na poziomie ponad 8 tys. przeładunków zrealizowanych na zlecenie kontrahentów z Chin. Pracujemy też nad rozwojem pokrewnych usług, takich jak neutralizacja kontenerów i ich naprawy – zapowiada Katarzyna Kwasiborska.

Średni czas składowania pustego (po rozładunku) kontenera z Chin na warszawskim terminalu Loconi wynosi około 70 dni. Aktualnie znajduje się tam około 2200 TEU (1100 kontenerów 40’HC), co zajmuje 50 proc. powierzchni składowej terminala. Usługi dla partnerów chińskich sukcesywnie rosną od 2016 roku wraz ze wzrostem liczby pociągów intermodalnych na trasie Chiny - Polska. Loconi prognozuje, iż w zakresie obsługi chińskich kontenerów osiągnie 50 proc. wzrost w 2020 roku.

(ź.r Loconi Intermodal)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ile Polska zarobi na rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku?
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
GEFCO z certyfikatem GDP dla transportu drogowego
DPD Polska partnerem logistycznym Federacji Polskich Banków Żywności
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC