Konto pracodawcy


Do świąt daleko, a Poczta Polska pobiła już ubiegłoroczny rekord paczkowy

W drugiej połowie listopada Poczta Polska obsłużyła 5 mln paczek, po 2,5 mln tygodniowo. To więcej niż w najbardziej pracowitym tygodniu grudnia 2018 roku. Najwyższe wyniki zanotowały pocztowe sortownie w: Zabrzu, Lublinie, Warszawie i Wrocławiu.

W porównaniu ze zwykłym okresem, poza szczytem przedświątecznym, Poczta Polska jak dotąd obsłużyła o 50 proc. więcej paczek. Kluczowe okazały się dni po Czarnym Piątku. W poniedziałek (2.12) klienci nadali rekordowo 650 tys. paczek. Największy wzrost przesyłek odnotowano w Zabrzu, wysoką dynamikę wzrostową zaobserwowano również w sortowni lubelskiej, warszawskiej i we wrocławskiej.
– Dane z listopada pokazują, że w tym roku Polacy zrobią w internetowych sklepach olbrzymie zakupy. Spodziewamy się, że w grudniu nadanych zostanie nawet o 70% więcej paczek tygodniowo niż poza szczytem świątecznym. Dodatkowo z roku na rok rośnie liczba klientów e-sklepów. Rekordowe wzrosty, które odnotowaliśmy w listopadzie mogą świadczyć o tym, że Polacy nie odkładają zakupów na ostatnią chwilę, ale z pewnym wyprzedzeniem szykują się do świąt lub że po prostu kupują dużo więcej. Na dokładną analizę przyjdzie czas po świętach – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Pojawił się nowy trend. Do tej pory rekordowe były poniedziałki, a w kolejnych dniach liczba paczek spadała – w piątek było to ok. 60–70 proc. nadań poniedziałkowych. Teraz nadal najwięcej nadań jest w poniedziałki, ale w kolejnych dniach liczba przyjmowanych przez Pocztę paczek nie spada już tak gwałtownie.
– Zachęcam klientów, by świąteczne prezenty zamawiali najpóźniej do połowy grudnia, aby sklepy internetowe miały czas na ich wysłanie, a Poczta na dostarczenie do odbiorcy. Zatrudniliśmy już dodatkowo 1300 osób i nadal prowadzimy rekrututacje. Zatrudnienie mogą znaleźć osoby, które chcą dorobić na święta lub szukają stałego miejsca pracy – podkreśla Justyna Siwek.

Coraz większą popularnością wśród klientów Poczty Polskiej cieszy się możliwość odebrania przesyłki w punkcie odbioru. Klient sam decyduje, kiedy i gdzie zgłosi się po swoje zakupy. W całej Polsce Poczta razem z partnerami (sklepy Żabka, stacje PKN Orlen, kioski i saloniki prasowe RUCH) udostępnia ok. 12 tys. takich miejsc oraz 200 automatów paczkowych zlokalizowanych w marketach Biedronka i placówkach pocztowych.

(źr. Poczta Polska)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
Firmy znów szukają magazynów buforowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC