Konto pracodawcy


GEFCO operatorem logistycznym Airbusa

GEFCO podpisało umowę z Airbusem na wsparcie firmy w przejściu na czystszy i bardziej przyjazny dla środowiska łańcuch dostaw. GEFCO w oparciu o 30-letnie doświadczenie w zakresie opakowań zwrotnych, stopniowo zastąpi opakowania jednorazowe Airbusa składanymi opakowaniami wielokrotnego użytku.

Od stycznia 2019 roku GEFCO zarządza obiegiem nowych opakowań zwrotnych Airbusa, przeznaczonych do transportu komponentów od europejskich dostawców do 10 montowni we Francji, Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Obecnie w obiegu znajduje się ponad 30 000 opakowań zwrotnych, jednak Airbus zamierza stopniowo rozszerzać to zrównoważone rozwiązanie na wszystkie swoje zakłady i dostawców w Europie. Opakowania zwrotne umożliwią Airbusowi znaczne ograniczenie użycia opakowań jednorazowego użytku w łańcuchu dostaw. W konsekwencji zmniejszy się również liczba pojazdów ciężarowych na drogach, ponieważ składane skrzynki i kontenery pomagają optymalizować załadunek ciężarówek. Podejście to zbiega się w czasie z głęboką transformacją w sektorze lotniczym, która wymaga od firm ciągłego doskonalenia wydajności w logistyce przy jednoczesnym spełnianiu wysokich standardów środowiskowych.

Codziennie sześć centrów zarządzania opakowaniami GEFCO koordynuje zamawianie, odbiór, załadunek i transport opakowań zwrotnych. Airbus współpracuje również z zespołami audytu operatora w kwestii szkoleń dla pracowników operacyjnych z zarządzania opakowaniami oraz obsługi systemu IT NETBOX, który śledzi opakowania i dostarcza informacje o statusie dostaw w czasie rzeczywistym. Szkolenia są adresowane również do dostawców Airbusa, aby umożliwić im płynne przejście na nowy system opakowań. Dzięki wykorzystaniu technologii i zaangażowaniu ekspertów logistycznych, GEFCO oferuje Airbusowi najwyższy standard śledzenia transportu w całym łańcuchu dostaw, pomagając tym samym udoskonalać procesy w branży lotniczej.

(źr. GEFCO)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
W Gdyni powstanie nowa droga do portu
CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę
VIVE Logistics nawiązało współpracę z Jeronimo Martins Polska
Największy magazyn centralny PepsiCo pracuje już na pełnych obrotach
DB Schenker otworzył w Sosnowcu magazyn Container Freight Station
ID Logistics wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli
LPP wykorzystuje sztuczną inteligencję do kompletacji zamówień internetowych
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC