Konto pracodawcy


Volvo Trucks rozpoczyna sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych

Volvo Trucks ogłasza rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo FL i Volvo FE na wybranych rynkach w Europie, wychodząc tym samym naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na zrównoważone rozwiązania transportowe dla miast. Elektryczne samochody ciężarowe, cechujące się zerową emisją spalin i znacząco mniejszą emisją hałasu, oferują ogromne możliwości na obszarach miejskich. Po pierwsze, niski poziom emisji hałasu pozwala na realizację dostaw i wywozu opadów wczesnym rankiem, późnym wieczorem, a nawet w nocy, co pozytywnie wpływa na efektywność logistyki transportu i ograniczenie zatłoczenia ulic w godzinach szczytu. Po drugie, jako pojazdy nie zanieczyszczające powietrza i bardziej cichobieżne, elektryczne samochody ciężarowe otwierają nowe możliwości w zakresie urbanistyki i rozwoju infrastruktury drogowej. Na przykład, elektryczny pojazd ciężarowy może być z powodzeniem użytkowany wewnątrz budynków oraz w „zielonych strefach”.

– Globalna urbanizacja coraz pilnej potrzebuje logistyki dostosowanej do specyfiki obszarów miejskich oraz bezemisyjnego, cichobieżnego transportu samochodowego. Dzięki Volvo FL Electric i Volvo FE Electric możemy spełnić zarówno rygorystyczne wymagania w zakresie ochrony środowiska, jak i wysokie wymagania rynkowe naszych Klientów – mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. linii produktów w segmencie elektromobilności.

Jednym z wyzwań jest maksymalizacja ładowności przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnego zasięgu użytecznego pojazdu. – Rozwiązania Volvo Trucks będą bazować na indywidualnych potrzebach użytkowników, uwzględniając szereg parametrów, takich jak m.in. cykle jazdy, ładowność czy trasy przejazdu, w celu jak najefektywniejszego wykorzystania dostępnej pojemności akumulatorów – kontynuuje Jonas Odermalm.

Pojazdy Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane w bliskiej współpracy z wybranymi Klientami, prowadzącymi działalność w Goeteborgu, w Szwecji. Ich opinie są bardzo pozytywne, zaś uczestniczący w projekcie kierowcy są pod wrażeniem zwłaszcza dynamicznego układu napędowego, płynnego przyspieszania i wyjątkowo niskiej emisji hałasu. – Pomimo pozytywnych opinii Klientów – wyjaśnia Jonas Odermalm – zdajemy sobie sprawę, że w wielu miastach infrastruktura ładowania akumulatorów wciąż znajduje się na etapie opracowywania i dlatego podejmujemy współpracę z partnerami zarówno publicznymi, jak i prywatnymi, ukierunkowaną na uzgodnienie długofalowej strategii rozwoju w tej dziedzinie. Jedno jest pewne: rozwój infrastruktury ładowania akumulatorów musi przyspieszyć.
Rozwiązanie problemu zmian klimatu będzie wymagać dostępności kilku różnych technologii układów napędowych. – Pojazdy elektryczne, ładowane energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, to autentyczny krok naprzód w kierunku bardziej zrównoważonego transportu dystrybucyjnego w mieście. Jednak problem zmiany klimatu i inne kwestie środowiskowe nie mogą być rozwiązane za pomocą tylko jednego źródła energii. Różne rodzaje transportu wymagają stosowania różnych typów układów napędowych – konkluduje Jonas Odermalm.

Fakty: Volvo FL Electric i Volvo FE Electric:
• Samochody ciężarowe Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane z przeznaczeniem dla dystrybucji towarów, wywozu odpadów i innych zastosowań transportowych w mieście.
• Sprzedaż rozpocznie się w Szwecji, Norwegii, Niemczech, Szwajcarii, Francji i Holandii.
• Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na marzec 2020 r.
• W przypadku Volvo FL Electric dopuszczalna masa całkowita pojazdu (DMC) wynosi 16 t, zaś w przypadku Volvo FE Electric – 27 t.

(źr. Volvo Trucks Polska)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
W Gdyni powstanie nowa droga do portu
CEVA Logistics i Miele przedłużają współpracę
VIVE Logistics nawiązało współpracę z Jeronimo Martins Polska
Największy magazyn centralny PepsiCo pracuje już na pełnych obrotach
DB Schenker otworzył w Sosnowcu magazyn Container Freight Station
ID Logistics wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli
LPP wykorzystuje sztuczną inteligencję do kompletacji zamówień internetowych
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC