Dodaj ogłoszenie o pracy


Volvo Trucks rozpoczyna sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych

Volvo Trucks ogłasza rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo FL i Volvo FE na wybranych rynkach w Europie, wychodząc tym samym naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na zrównoważone rozwiązania transportowe dla miast. Elektryczne samochody ciężarowe, cechujące się zerową emisją spalin i znacząco mniejszą emisją hałasu, oferują ogromne możliwości na obszarach miejskich. Po pierwsze, niski poziom emisji hałasu pozwala na realizację dostaw i wywozu opadów wczesnym rankiem, późnym wieczorem, a nawet w nocy, co pozytywnie wpływa na efektywność logistyki transportu i ograniczenie zatłoczenia ulic w godzinach szczytu. Po drugie, jako pojazdy nie zanieczyszczające powietrza i bardziej cichobieżne, elektryczne samochody ciężarowe otwierają nowe możliwości w zakresie urbanistyki i rozwoju infrastruktury drogowej. Na przykład, elektryczny pojazd ciężarowy może być z powodzeniem użytkowany wewnątrz budynków oraz w „zielonych strefach”.

– Globalna urbanizacja coraz pilnej potrzebuje logistyki dostosowanej do specyfiki obszarów miejskich oraz bezemisyjnego, cichobieżnego transportu samochodowego. Dzięki Volvo FL Electric i Volvo FE Electric możemy spełnić zarówno rygorystyczne wymagania w zakresie ochrony środowiska, jak i wysokie wymagania rynkowe naszych Klientów – mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. linii produktów w segmencie elektromobilności.

Jednym z wyzwań jest maksymalizacja ładowności przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnego zasięgu użytecznego pojazdu. – Rozwiązania Volvo Trucks będą bazować na indywidualnych potrzebach użytkowników, uwzględniając szereg parametrów, takich jak m.in. cykle jazdy, ładowność czy trasy przejazdu, w celu jak najefektywniejszego wykorzystania dostępnej pojemności akumulatorów – kontynuuje Jonas Odermalm.

Pojazdy Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane w bliskiej współpracy z wybranymi Klientami, prowadzącymi działalność w Goeteborgu, w Szwecji. Ich opinie są bardzo pozytywne, zaś uczestniczący w projekcie kierowcy są pod wrażeniem zwłaszcza dynamicznego układu napędowego, płynnego przyspieszania i wyjątkowo niskiej emisji hałasu. – Pomimo pozytywnych opinii Klientów – wyjaśnia Jonas Odermalm – zdajemy sobie sprawę, że w wielu miastach infrastruktura ładowania akumulatorów wciąż znajduje się na etapie opracowywania i dlatego podejmujemy współpracę z partnerami zarówno publicznymi, jak i prywatnymi, ukierunkowaną na uzgodnienie długofalowej strategii rozwoju w tej dziedzinie. Jedno jest pewne: rozwój infrastruktury ładowania akumulatorów musi przyspieszyć.
Rozwiązanie problemu zmian klimatu będzie wymagać dostępności kilku różnych technologii układów napędowych. – Pojazdy elektryczne, ładowane energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, to autentyczny krok naprzód w kierunku bardziej zrównoważonego transportu dystrybucyjnego w mieście. Jednak problem zmiany klimatu i inne kwestie środowiskowe nie mogą być rozwiązane za pomocą tylko jednego źródła energii. Różne rodzaje transportu wymagają stosowania różnych typów układów napędowych – konkluduje Jonas Odermalm.

Fakty: Volvo FL Electric i Volvo FE Electric:
• Samochody ciężarowe Volvo FL Electric i Volvo FE Electric zostały opracowane z przeznaczeniem dla dystrybucji towarów, wywozu odpadów i innych zastosowań transportowych w mieście.
• Sprzedaż rozpocznie się w Szwecji, Norwegii, Niemczech, Szwajcarii, Francji i Holandii.
• Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na marzec 2020 r.
• W przypadku Volvo FL Electric dopuszczalna masa całkowita pojazdu (DMC) wynosi 16 t, zaś w przypadku Volvo FE Electric – 27 t.

(źr. Volvo Trucks Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.