Dodaj ogłoszenie o pracy


Wyniki Kuehne + Nagel po pierwszych dziewięciu miesięcach 2019 r.

Grupa Kuehne + Nagel zaprezentowała wyniki finansowe po pierwszych 9 miesiącach 2019 r. Ja podaje firma, znacznie się one poprawiły. Obroty netto Grupy wzrosły o 3,1 proc. rok do roku do 15,8 mld CHF, zysk brutto o 4,4 proc. do 6 mld CHF, EBIT o 6,6 proc. do 794 mln CHF, a zysk w tym okresie o 3,1 proc. do 598 mln CHF.

Spedycja morska
Przy wzroście o 7,3 proc. rok do roku do 5,6 mld CHF, transport morski odnotował bardzo solidny wzrost obrotów netto i po raz kolejny poprawił swoje wyniki w trzecim kwartale. Kuehne + Nagel mimo ogólnej stagnacji na rynku znacznie zwiększył możliwości w zakresie spedycji morskiej. Za pośrednictwem 3,67 milionów standardowych kontenerów (TEU) Grupa przetransportowała 152 tys. sztuk więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+4,3 proc.). Głównymi czynnikami sukcesu były strategia selektywnego wzrostu, efektywne zarządzanie kosztami i wyjątkowa jakość usług. EBIT wzrósł o 10,2 proc. rok do roku do 357 mln CHF. Dywizja morska poprawiła współczynnik konwersji (stosunek EBIT do zysku brutto) do 30,4 proc. utrzymując tym samym pozycję lidera w branży.

Spedycja lotnicza
W warunkach globalnej niepewności gospodarczej i rosnących barier handlowych rynek lotniczy notował spadki. W wyniku zmniejszonego popytu w niektórych kluczowych branżach, wolumen przesyłek lotniczych w firmie Kuehne + Nagel spadł o 6,4 proc. rok do roku do 1,22 mln ton. Mimo tego, spedycja lotnicza zwiększyła zysk brutto, szczególnie w sektorach farmaceutycznym, produktów łatwo psujących się i przesyłek o krytycznym czasie dostawy. Integracja Quick International Courier, Inc. przebiega zgodnie z planem. Quick, jeden z liderów rynku w zakresie usług transportowych i logistycznych o krytycznym czasie dostawy dla branży farmaceutycznej i lotniczej osiągnął pozytywne wyniki w trzecim kwartale 2019 roku. Spadek EBIT o 3 proc. rok do roku do 263 mln CHF oznacza odporność mimo trudnych warunków na rynku.

Spedycja drogowa
Obroty netto w dywizji drogowej wzrosły o 2 proc. rok do roku do 2,7 mld CHF, a zysk brutto o 4,1 proc. do 846 mln CHF. Pomimo spowolnienia w handlu międzynarodowym jednostka ta ponownie zanotowała wzrost. Ilość przesyłek drobnicowych we Francji i Niemczech pozostała niezmienna. W Austrii i Europie Wschodniej Kuehne + Nagel wzmocniło sieć transportu drogowego poprzez przejęcie Grupy Jöbstl. W Ameryce Północnej zanotowaliśmy wzrost dzięki utrzymującej się działalności kluczowych Klientów. Transport intermodalny dalej się osłabia między innymi z powodu spadających cen ropy. EBIT wzrósł o 8,8 proc. rok do roku do 62 mln CHF.

Logistyka kontraktowa
W trzecim kwartale 2019 roku trwająca restrukturyzacja logistyki kontraktowej przyniosła rezultaty. Jednorazowe zyski ze sprzedaży nieruchomości w wysokości 23 mln CHF (rok poprzedni: 11 mln CHF) zostały uwzględnione w EBIT. Ze względu na środki optymalizujące kapitał firmy i wzmożoną koncentrację na aktywnościach o wyższej marży zysku obroty netto wzrosły o 3,5 proc. rok do roku do 4,0 mld CHF, a zysk brutto o 2,1 proc. do 3,0 mld CHF. Wzrost ten był znacznie wolniejszy niż w poprzednim roku. Wraz z otwarciem nowych centrów dystrybucyjnych w Luksemburgu, Niemczech oraz w Belgii, dywizja logistyki kontraktowej koncentrowała się na gwałtownym zwiększaniu już wysokiej jakości w obsłudze branży farmaceutycznej i opieki zdrowotnej oraz sprzedaży e-commerce. Przegląd portfela firmy i rosnąca wydajność spowodowały, że EBIT wyniósł o 112 mln franków szwajcarskich, co oznacza wzrost o 20,4 proc. rok do roku.

(źr. Kuehne + Nagel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.