Dodaj ogłoszenie o pracy


GLS stawia na ekologiczne pojazdy

We flocie firmy kurierskiej GLS pojawiły się  4 samochody ciężarowe Iveco Stralis NP 460 – napędzane w 100 proc. skroplonym gazem ziemnym (LNG). Obsługują one długodystansowe trasy w międzynarodowej sieci GLS. Zapewniają dużo niższą emisję zanieczyszczeń i wyraźnie mniejsze zużycie paliwa niż porównywalne auta z tradycyjnym napędem. To element realizowanej przez GLS strategii Think Green.

Cztery nowe pojazdy obsługują jedną z najważniejszych tras transportu liniowego GLS – między centralną sortownią operatora w Polsce (mieści się w Strykowie pod Łodzią) a głównym hubem przeładunkowym firmy w Niemczech (w miejscowości Neuenstein w Hesji). Codziennie każdy samochód pokonuje łącznie ok. 1742 km. Samochody ciężarowe napędzane wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG) to pierwsze pojazdy tego rodzaju w barwach GLS Poland. – Cieszymy się, że flota samochodów jeżdżących dla naszej firmy wzbogaciła się o nowoczesne pojazdy korzystające z paliwa przyjaznego dla środowiska. To krok milowy w rozwoju transportu przyszłości. Tym istotniejszy, że dotyczy ciężkich pojazdów obsługujących dalekie trasy – mówi Andrzej Wasielewski, Director Central Operations, GLS Poland.

Ekologiczna technologia
Jak informuje producent, użytkowane IVECO Stralis NP 460 to pierwsze w Polsce podwozia ciężarowe z wymiennymi kontenerami BDF, które są zasilane wyłącznie gazem ziemnym. Pojazdy LNG zużywają nawet o 15 proc. paliwa mniej w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla. A warto przy tym wziąć pod uwagę, że gaz LNG jest w większości krajów Europy tańszy niż olej napędowy. Nie do przecenienia są również korzyści dla środowiska. Pojazd emituje aż o 99 proc. mniej cząstek stałych oraz o 60 proc. mniej tlenków azotu w porównaniu z limitami określonymi w normie Euro VI. – Gaz ziemny jest najlepszym alternatywnym paliwem od czasu, gdy olej napędowy wygrał z benzyną. Silnik korzystający z gazu LNG to sprawdzona technologia, zapewniająca ograniczenie zużycia paliwa, kosztów eksploatacji oraz emisji zanieczyszczeń. Stralis NP 460 dobrze odpowiada na potrzeby nowoczesnego transportu, w którym rozwiązania ekologiczne już zaczynają odgrywać pierwszoplanową rolę. Dodatkowo, konstrukcja auta zapewnia również bardzo wysoki komfort pracy dla kierowcy, w tym minimalny poziom hałasu oraz wibracji w kabinie – mówi Jacek Nowakowski, Gas Business Development Manager, IVECO.
Auto jest wyposażone w dwa zbiorniki kriogeniczne na gaz. Dzięki ich dużej pojemności IVECO Stralis NP 460 może przejechać na jednym tankowaniu nawet do 1600 km. Silnik ma moc 460 KM. – Stralis NP to pierwszy w historii samochód ciężarowy zasilany gazem oferujący moc, zasięg, komfort jazdy i dynamikę na miarę standardów obowiązujących w przewozach międzynarodowych – dodaje Jacek Nowakowski. Funkcjonalność pojazdów jeżdżących w barwach GLS podnosi fakt, że zostały wyposażone
w podwozia z wymiennymi kontenerami BDF. Są to pierwsze w Polsce samochody ciężarowe z tego typu rozwiązaniem.

Strategia na przyszłość
Samochody IVECO Stralis NP 460 nabyła i eksploatuje firma MC TRANS, przewoźnik od wielu lat związany z GLS Poland, funkcjonujący jako podwykonawca tego operatora. – Za wyborem samochodów na gaz ziemny LNG przemawiały zarówno argumenty ekologiczne, jak i ekonomiczne. Zdecydowanie zwiększyliśmy w ten sposób nasz potencjał – mówi Marta Łysak z MC TRANS.
Jaki wpływ na wybór pojazdów wykorzystujących akurat tego rodzaju paliwo miała firma kurierska? – Wdrażamy rozwiązania ekologiczne i mocno wspieramy w tym również naszych partnerów. Dbałość o środowisko jest integralnym elementem działalności GLS, na stałe wpisanym w filozofię naszej firmy. Pokazuje to strategia Think Green, którą konsekwentnie realizujemy i rozwijamy od ponad 10 lat – podkreśla Andrzej Wasielewski. Podaje też przykłady innych działań wynikających z tej strategii: firma zachęca swoich kurierów do ekologicznej jazdy, a wspiera ich w tym specjalna aplikacja kurierska wyszukująca optymalną w danym dniu trasę. Na wspomnianej długodystansowej trasie Stryków-Neuenstein wykorzystywane są także cztery samochody napędzane sprężonym gazem ziemnym CNG.
GLS przywiązuje też dużą wagę do rozwoju nisko- lub zeroemisyjnych środków transportu. W przypadku dostaw na tzw. ostatniej mili, w różnych miastach Europy, operator testuje i krok po kroku wdraża różnego rodzaju pojazdy alternatywne, w tym rowery towarowe.

(źr. GLS Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.