Konto pracodawcy


Volvo Trucks działa już 25 lat na polskim rynku

Polski oddział szwedzkiej marki Volvo Trucks powstał w 1994 roku, rok później ruszył montaż ciężarówek w fabryce we Wrocławiu. Do końca 2001 roku, zakład wyprodukował ponad 8,5 tys. pojazdów. Sześć lat później powstało wielofunkcyjne Centrum Volvo w podwarszawskim Młochowie. Pod koniec sierpnia tego roku, firma świętowała jubileusz 25-lecia działalności na Autodromie Jastrząb. Imprezie towarzyszły Volvo Experience Day i II Targi Rozwiązań Transportowych 4Poland, w których udział wzięło 25 wystawców i blisko 750 osób, a w ich gronie klienci i miłośnicy marki Volvo.

– 25 lat to długa historia. Zmieniła się nasza firma, rynek, Klienci. Przez ten czas produkty Volvo mocno ewoluowały, choć do dziś króluje flagowy model Volvo FH. 25 lat to kawał historii, wspaniała przygoda, wielu ludzi, którzy są z nami do dziś. To olbrzymi rozwój, który przeszła zarówno sama firma, jak i dostarczane przez nas produkty – podsumowuje Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Group Trucks Poland.

Od początku działalności w Polsce, Volvo Trucks sprzedało ponad 50 tys. pojazdów. Firma zaczynała od 11 prywatnych autoryzowanych serwisów, dziś jest ich już 32, z czego 9 w pełni zarządzanych punktów obsługi Volvo Group Truck Center. – Zaczynaliśmy od kilku pracowników w willi na warszawskiej Sadybie, dziś zatrudniamy ponad 300 osób. Sprzedajemy dużo więcej samochodów: od kilkuset sztuk w 1994 roku doszliśmy do blisko 4,5 tys. w roku ubiegłym. Jesteśmy z tego bardzo dumni, podobnie jak ze zmiany struktury sprzedaży naszych produktów. Dziś coraz bardziej jesteśmy widoczni w segmencie podwozi, a zeszły rok przyniósł nam miejsce na podium w tym obszarze rynku samochodów ciężarowych w Polsce – mówi Małgorzata Kulis.


Co dalej?
Przyszłość Volvo Trucks to dalszy rozwój samochodów z napędem alternatywnym. Firma ma w swojej ofercie samochody ciężarowe z napędem elektrycznym (w tym roku pierwsze egzemplarze Volvo FL Electric i Volvo FE Electric trafiły do Klientów w Szwecji i Niemczech), gazowym (LNG i CNG) oraz w pełni autonomiczne. Te ostatnie z powodzeniem wykorzystywane są m.in. w Szwecji i Norwegii. – Żyjemy w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Widzimy, że osiągnięcia techniki, na które kiedyś trzeba było czekać lata, dziś następują rok po roku. Jesteśmy w przededniu upowszechniania transportu autonomicznego, choć jestem przekonana, że czynnik ludzki w naszej branży pozostanie bardzo ważny. Natomiast odpowiedzialność za środowisko naturalne musi doprowadzić do tego, że pojazdy ciężarowe będą się zmieniały, będą bardziej proekologiczne, oszczędne, ale też bezpieczne. Naszym celem jest zredukowanie wypadków śmiertelnych na drogach do zera – zapowiada Małgorzata Kulis.

Volvo Trucks wprowadza także kolejne innowacje w swoich pojazdach z napędem konwencjonalnym. W tym roku na rynku pojawiły się samochody z technologią I-Save (TurboCompound), pozwalającą obniżyć koszty paliwa w przewozach długodystansowych nawet o 7 proc., a także silnik spełniający normę emisji spalin Euro 6 Step D. – Nowe rozwiązania umożliwią dostarczenie Klientom jeszcze bardziej ekonomicznych pojazdów. Silniki Diesla nowej generacji spełniają najnowsze normy emisji CO2 i charakteryzują się niskim spalaniem. Z kolei I-Save - w odróżnieniu od standardowego silnika - ma dodatkową turbinę, która wykorzystuje spaliny powstałe w wyniku pracy pojazdu. Dzięki temu silnik jest jeszcze bardziej elastyczny i oszczędny – tłumaczy Monika Trzosek, Commercial Director Volvo Trucks Baltic Sea Market.

Firma zapowiada dalsze poszerzanie współpracy z producentami zabudów. Volvo Trucks jest w tej chwili numerem 1, jeśli chodzi o liczbę sprzedanych podwozi do segmentu pożarniczego. – Udział podwozi rośnie znacząco. Jako marka Volvo Trucks nie do końca byliśmy obecni w tym segmencie. Koncentrowaliśmy się głównie na ciągniku 4x2 do transportu międzynarodowego. Tymczasem Klienci są coraz bardziej zainteresowani tymi rozwiązaniami, a w niektórych branżach odnotowujemy kilkusetprocentowy wzrost - podsumowuje Wilhelm Rożewski, szef marketingu Volvo Trucks Poland.

(red)

 

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
Zmiany w transporcie lekkim – czyli busy na europejskich drogach
Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach
Niższa stawka PIT od 1 października a rok podatkowy
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Spada popyt na aircargo, a zdolność przewozowa linii lotniczych rośnie
O kosztach budowy dróg – ile za ile?
Unia zaprzecza sama sobie i stawia cele nie do spełnienia
Dostawa alkoholi a wyzwania w okresie przedświątecznym - komentarz eksperta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Opłaty drogowe w Serbii można już rozliczać metodą post-pay
Media Expert otwiera magazyn cross-dockowy w MMP Bydgoszcz
LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii
GLS stawia na ekologiczne pojazdy
GLS Poland partnerem WTS Sparta
Linie Emirates przewiozły już 46 mln ton cargo z/do Warszawy
Komunikacja międzykulturowa na 25-lecie WISTA Poland
Volvo Trucks działa już 25 lat na polskim rynku
Poczta Polska tworzy coraz więcej miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC