Dodaj ogłoszenie o pracy


Trans Polonia podsumowała wyniki za I półrocze 2019

Trans Polonia S.A., operator specjalizujący się w przewozach cysternowych paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych, w okresie styczeń-czerwiec 2019 roku osiągnął ponad 120 mln zł sprzedaży (+9 proc. r/r), przy skokowym wzroście zysku netto rzędu 3,9 mln zł, wobec 0,7 mln zł straty przed rokiem. TPG w I półroczu 2019 roku rozpoczęła realizację kontraktu przewozów paliw dla Grupy LOTOS oraz rozwijała relacje handlowe z klientami krajowymi i zagranicznymi.
W okresie I półrocza 2019 roku sprzedaż Grupy wzrosła do 122,7 mln zł (+8,5 proc. r/r). Segment paliwowy osiągnął 74,5 mln zł przychodów (+5,4 proc. r/r), a skala usług przewozów płynnych chemikaliów, asfaltów i produktów spożywczych była wyższa o 15,7 proc. i wyniosła 45,1 mln zł. Wśród grup asortymentowych najwyższy wzrost wypracowały przewozy mas bitumicznych (+42 proc. r/r), co wynika ze wzmożonej realizacji inwestycji drogowych. W II kwartale 2019 roku dynamika rozwoju transportu paliw wyniosła 5,9 proc. r/r (40,1 mln zł), a segmentu niepaliwowego: 10,8 proc. r/r
(25,3 mln zł).

- W II kwartale bieżącego roku Trans Polonia wypracowała bardzo dobre rezultaty finansowe, przedstawiając potencjał wynikowy Grupy w sytuacji braku istotnych zdarzeń jednorazowych i niższych niż obserwowanych w ostatnich latach, kosztów finansowych. Satysfakcjonują nas także dalsze organiczne wzrosty przychodów, prowadzące do systematycznego umacniania naszej pozycji konkurencyjnej w Polsce i za granicą. Liczymy na kontynuację pozytywnych tendencji rynkowych
w kolejnych miesiącach – mówi Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia S.A.

W okresie styczeń-czerwiec 2019 roku Trans Polonia odnotowała 19,7 mln zł zysku EBITDA (vs. 11,2 mln zł r/r) i 3,9 mln zł zysku netto (vs. -0,7 mln zł r/r). Na wynik EBITDA wpłynęła wyższa skala przychodów oraz implementacja przepisów MSSF 16. Dynamika wzrost zobowiązań finansowych (ujęcie długu pozabilansowego) wynikających z ww. regulacji była niższa wobec wzrostu zysku EBITDA (+76,6 proc. r/r) i wyniosła 40,3 proc r/r (dług odsetkowy wzrósł do 132,5 mln zł, wobec 94,4 mln zł r/r). MSSF 16 oznacza m.in. ujęcie w bilansie leasingów operacyjnych, spadek kosztów wynajmu w usługach obcych i wzrost amortyzacji prawa do użytkowania aktywa (nowa pozycja w bilansie). Na zysk netto dodatkowy korzystny wpływ miały niższe koszty finansowe (2,7 mln zł w 1H 2019 vs. 5,8 mln zł r/r). Przepływy z działalności operacyjnej w I półroczu br. wyniosły 11,1 mln zł (vs. 4 mln zł r/r). TPG na koniec tego okresu dysponowała 44,3 mln zł środków pieniężnych, a aktywa obrotowe były wyższe o 56,6 proc. wobec zobowiązań krótkoterminowych (119,8 mln zł vs. 76,4 mln zł). Dobra sytuacja płynnościowa i gotówkowa pozwoliła Akcjonariuszom Trans Polonii podjąć w czerwcu br. decyzję o wypłacie dywidendy w wys. 2,7 mln zł, tj. 0,12 zł na akcję.

(źr. Trans Polonia)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.