Dodaj ogłoszenie o pracy


DHL Parcel uruchomił pod Warszawą jedną z najnowocześniejszych sortowni w Europie

Wysoka innowacyjność, niezwykła wydajność i najwyższy poziom zaawansowania technologicznego – tak DHL Parcel opisuje swój nowy terminal, który powstał w Mosznej pod Warszawą. To jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie.

Budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. wyposażony jest w 18 bram dla transportów liniowych, 50 kurierskich i 10 uniwersalnych. Dodatkowo posiada 950 m kw. powierzchni biurowej, punkt przyjęć i miejsca parkingowe dla samochodów kurierskich, linowych oraz klienckich. Ta inwestycja to jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. Obecnie pracuje tam ok. 70 osób, docelowo ma go obsługiwać 90 osób.

Zastosowano tam unikalne systemy operacyjne i wykorzystano zaawansowany shoe-sorter najnowszej generacji. Jeśli chodzi o przepustowość sortowania, to udało się ją osiągnąć na poziomie 7,5 tys. przesyłek na godzinę. To oznacza, że w ciągu miesiąca w obiekcie można przesortować aż 2,25 mln przesyłek, które, ułożone jedna za drugą, pokonałyby odległość dzielącą nowo powstały terminal i centralę Grupy DHL w niemieckim Bonn.

– To imponujący wynik, który plasuje jednostkę operacyjną w Mosznej wśród najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych placówek tego typu, nie tylko w skali Polski, ale także Europy. W DHL ciągle rozwijamy naszą ekspercką wiedzę techniczną i nie obawiamy się podejmowania odważnych kroków. Dlatego, podczas budowy obiektu, mając do dyspozycji wszystkie rozwiązania technologiczne, dostępne na rynku, zastosowaliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań, wyznaczając nowe kierunki w podejściu do infrastruktury operacyjnej – komentuje Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL Parcel Polska.

– Wielopoziomowy zautomatyzowany system transportu wewnętrznego, wyposażony w najnowocześniejsze linie sortownicze i układ przenośników, pozwala na znaczne usprawnienia w pracy zespołu nowej jednostki, a także na jeszcze szybszą, elastyczną i dostosowaną do oczekiwań realizację zleceń klientów – wyjaśnia.

Łączna powierzchnia obiektu i terenów przyległych to blisko 60 tys. mkw,, co równa się 253 kortom tenisowym, a gdyby zamienić tę powierzchnię na parking, mógłby pomieścić aż 5149 samochodów. Warto podkreślić, że przy budowie sortowni brano też pod uwagę kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym również działania proekologiczne. Dlatego w terminalu w Mosznej (podobnie jak w każdym nowo powstałym obiekcie DHL), obok technologii wspierających procesy logistyczne, wdrożono rozwiązania dedykowane ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i zrównoważonemu zarządzaniu energią, np. wykorzystanie energooszczędnego oświetlenia LED i systemu automatycznego zarządzania oświetleniem. Dzięki temu zmniejszono zużycie energii elektrycznej o 70 proc., a w każdym miesiącu pracy obiektu zostanie zaoszczędzone aż 50 000 KW energii elektrycznej. To tyle, ile potrzeba do zasilenia 750 samochodów elektrycznych. W obiekcie wykorzystano także instalacje przystosowane do ładowania samochodów elektrycznych oraz systemy służące odzyskiwaniu wody w ramach wewnętrznego obiegu.

- W DHL pamiętamy również, że każdy sukces zaczyna się od zespołu. Terminal w Mosznej to nie tylko najwyższej klasy systemy logistyczne, ale także profesjonalny, wysoko wykwalifikowany zespół pracowników DHL Parcel. To ludzie z szerokim doświadczeniem i niezwykłą pasją. To oni są gwarancją pewności i najwyższej jakości usług, jakie finalnie oferujemy naszym klientom – podkreśla Agnieszka Świerszcz.

Prace inwestycyjne rozpoczęły się w sierpniu 2018, a pierwsze testy procesów operacyjnych wystartowały kilka tygodni temu. Centrum zostało wybudowane w systemie BTS (build to suit).

(źr. DHL Parcel)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.