Konto pracodawcy


DHL Parcel uruchomił pod Warszawą jedną z najnowocześniejszych sortowni w Europie

Wysoka innowacyjność, niezwykła wydajność i najwyższy poziom zaawansowania technologicznego – tak DHL Parcel opisuje swój nowy terminal, który powstał w Mosznej pod Warszawą. To jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie.

Budynek o powierzchni 7,5 tys. m kw. wyposażony jest w 18 bram dla transportów liniowych, 50 kurierskich i 10 uniwersalnych. Dodatkowo posiada 950 m kw. powierzchni biurowej, punkt przyjęć i miejsca parkingowe dla samochodów kurierskich, linowych oraz klienckich. Ta inwestycja to jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. Obecnie pracuje tam ok. 70 osób, docelowo ma go obsługiwać 90 osób.

Zastosowano tam unikalne systemy operacyjne i wykorzystano zaawansowany shoe-sorter najnowszej generacji. Jeśli chodzi o przepustowość sortowania, to udało się ją osiągnąć na poziomie 7,5 tys. przesyłek na godzinę. To oznacza, że w ciągu miesiąca w obiekcie można przesortować aż 2,25 mln przesyłek, które, ułożone jedna za drugą, pokonałyby odległość dzielącą nowo powstały terminal i centralę Grupy DHL w niemieckim Bonn.

– To imponujący wynik, który plasuje jednostkę operacyjną w Mosznej wśród najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych placówek tego typu, nie tylko w skali Polski, ale także Europy. W DHL ciągle rozwijamy naszą ekspercką wiedzę techniczną i nie obawiamy się podejmowania odważnych kroków. Dlatego, podczas budowy obiektu, mając do dyspozycji wszystkie rozwiązania technologiczne, dostępne na rynku, zastosowaliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań, wyznaczając nowe kierunki w podejściu do infrastruktury operacyjnej – komentuje Agnieszka Świerszcz, prezes zarządu DHL Parcel Polska.

– Wielopoziomowy zautomatyzowany system transportu wewnętrznego, wyposażony w najnowocześniejsze linie sortownicze i układ przenośników, pozwala na znaczne usprawnienia w pracy zespołu nowej jednostki, a także na jeszcze szybszą, elastyczną i dostosowaną do oczekiwań realizację zleceń klientów – wyjaśnia.

Łączna powierzchnia obiektu i terenów przyległych to blisko 60 tys. mkw,, co równa się 253 kortom tenisowym, a gdyby zamienić tę powierzchnię na parking, mógłby pomieścić aż 5149 samochodów. Warto podkreślić, że przy budowie sortowni brano też pod uwagę kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym również działania proekologiczne. Dlatego w terminalu w Mosznej (podobnie jak w każdym nowo powstałym obiekcie DHL), obok technologii wspierających procesy logistyczne, wdrożono rozwiązania dedykowane ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i zrównoważonemu zarządzaniu energią, np. wykorzystanie energooszczędnego oświetlenia LED i systemu automatycznego zarządzania oświetleniem. Dzięki temu zmniejszono zużycie energii elektrycznej o 70 proc., a w każdym miesiącu pracy obiektu zostanie zaoszczędzone aż 50 000 KW energii elektrycznej. To tyle, ile potrzeba do zasilenia 750 samochodów elektrycznych. W obiekcie wykorzystano także instalacje przystosowane do ładowania samochodów elektrycznych oraz systemy służące odzyskiwaniu wody w ramach wewnętrznego obiegu.

- W DHL pamiętamy również, że każdy sukces zaczyna się od zespołu. Terminal w Mosznej to nie tylko najwyższej klasy systemy logistyczne, ale także profesjonalny, wysoko wykwalifikowany zespół pracowników DHL Parcel. To ludzie z szerokim doświadczeniem i niezwykłą pasją. To oni są gwarancją pewności i najwyższej jakości usług, jakie finalnie oferujemy naszym klientom – podkreśla Agnieszka Świerszcz.

Prace inwestycyjne rozpoczęły się w sierpniu 2018, a pierwsze testy procesów operacyjnych wystartowały kilka tygodni temu. Centrum zostało wybudowane w systemie BTS (build to suit).

(źr. DHL Parcel)

kobiety w logistyce
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Rozwój transportu drogowego po koronawirusie
Jak wygląda handel po wybuchu pandemii?
Nadal nie zlikwidowano barier w rozwoju transportu intermodalnego – alarmuje NIK
Cena ropy naftowej… poniżej zera – co dalej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
ID Logistics - dynamiczny I kwartał, wzrost sprzedaży o 9,6 proc.
Ponad 100 proc. więcej wydali kupujący na kwietniowych e-zakupach
11,3 mln ton przeładowanych w I kwartale 2020 w Porcie Gdańsk
CEVA Logistics dzięki robotyzacji zwiększa wydajność magazynów o 400%
Grupa Raben ponownie Marką Godną Zaufania
Agility realizuje kontrakty dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony
GLS Poland rozpoczyna współpracę z BLIKIEM
Darmowa platforma Clicktrans dla transportu przesyłek pomocowych dla szpitali
Fracht FWO realizuje kolejne dostawy z Polski do USA dla elektrowni wiatrowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC