Konto pracodawcy


JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów dynamicznie rozwija usługi dla rynku enoturystyki, teraz także w Polsce. Oznacza to, że operator pomoże indywidualnym klientom sprowadzić ulubione wina w każdej ilości, od jednej butelki aż po paletę.

Odkrywanie regionów winiarskich, tych w Europie i tych w najdalszych zakątkach świata, kręci już nie tylko koneserów i znawców wina, ale też zwykłych miłośników tego trunku. Najczęściej pamiątką z takiej wyprawy jest nowo „odkryte” wino. Niestety, jego przywóz do Polski jest ograniczony, co nie oznacza, że po wypiciu ostatniej butelki trzeba pożegnać się z wyszukanym smakiem. Jak to zrobić?

Zakładając, że wino zakupione w trakcie urlopu jest wyłącznie na potrzeby własne, a nie w celach handlowych, trzeba przede wszystkim pamiętać o dopuszczalnych limitach, które można wwieźć do Polski przy przekraczaniu granicy. W przypadku wwozu z krajów Unii Europejskiej, zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym, zwalnia się z akcyzy nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego dokonywane przez osobę fizyczną. Chodzi o ilości nieprzekraczające w przypadku wina - 90 litrów oraz 60 litrów w przypadku wina musującego. Nieco inaczej wygląda przywiezienie wina z kraju trzeciego, np. RPA, Australia, czy USA. Zwolnieniu z podatku VAT i akcyzy podlegają wina w ilości nie większej niż 4 litry. Jeśli ktoś chce przywieźć do Polski więcej, każda ilość ponad próg 4 litrów będzie objęta cłem, podatkiem akcyzowym i VAT-em. Co ważne, te limity dotyczą tylko i wyłącznie wwozu na terytorium Polski wina przy przekraczaniu granicy przez np. turystę wracającego z urlopu (czyli osobę fizyczną).

A co, kiedy chcesz sprowadzić ulubione wino po powrocie z wakacji?
W obydwu tych przypadkach - zakupu z UE jak i z krajów trzecich, osoba fizyczna może sprowadzić na potrzeby własne ulubione wino w dowolnej ilości, ponosząc koszty nie tylko dostawy, ale przede wszystkim należności celno-podatkowych wraz z akcyzą. Jednakże wyliczenie ich, jak i przygotowanie całej dokumentacji, wymaga znajomości przepisów prawa celno-podatkowego i akcyzowego. To sprawia wielu osobom problem. JF Hillebrand wyszedł naprzeciw tym potrzebom. Operator, specjalizując się w obsłudze alkoholi i napojów od 175 lat, obsługuje również rynek enoturystyki i od kilku lat rozwija usługi dla klientów indywidualnych. Teraz są one dostępne także w Polsce. Specjaliści JF Hillebrand wyliczają koszty transportu oraz należności celno-podatkowe wraz z akcyzą i organizują dostawę „door-to-door”.  
- W zależności od tego, z jakiej części świata sprowadzane jest wino, jego dostawa trwa od kilku do nawet kilkudziesięciu dni od momentu złożenia zamówienia. Pomijając okresy urlopowe i święta występujące w ciągu roku, na terenie Europy jesteśmy w stanie zrealizować zamówienie do 7 dni od złożenia zamówienia. Jeżeli są to producenci wina, z którymi już współpracujemy, często udaje się nam dostarczyć przesyłkę szybciej. Z odleglejszych zakątków świata w zależności do wyboru rodzaju transportu przez klienta (morski albo lotniczy) i dostępności wina, dostawa trwa nieco dłużej od kilkunastu do kilkudziesięciu dni – wyjaśnia Izabela Dąbrowska, Freight & Operations Manager, JF Hillebrand Poland.

Koszty i jakość dostawy
Tutaj nie ma stałych stawek cenowych za realizację dostawy. Koszty są wyliczane indywidualnie. Zależą one od wielu elementów, tak jak trasa i rodzaj transportu (np. drogowy, lotniczy, morski), rodzaj opakowania, koszty realizacji zlecenia, czy też koszty nakładania banderol albo naliczania akcyzy, cła i podatku, a przede wszystkim ilości dostarczanego wina. Operator sprowadzi zarówno jedną butelkę, jak i karton albo całą paletę. Dodatkowo należy się liczyć z kosztami ubezpieczenia. - Każda przesyłka jest objęta ubezpieczeniem w wysokości 0,4% wartości towaru. Jeżeli wystąpią jakiekolwiek stłuczenia, uszkodzenia, szkoda najczęściej rozliczana jest do 21 dni od momentu jej stwierdzenia – mówi Izabela Dąbrowska z JF Hillebrand Poland.
Podobnie jak przy artykułach spożywczych, tak samo przy transporcie wina, należy zachować właściwą temperaturę w transporcie, której wahania mogą wpłynąć na pogorszenie się jego jakości. JF Hillebrand korzysta tutaj z własnych rozwiązań, tj. Vinliner - izolator termiczny wykładany w kontenerach i nakładany na przesyłki drobnicowe (np. kartony czy skrzynki), który utrzymuje stałą temperaturę alkoholi w trakcie ich przewozu, nie podrażając znacznie przy tym kosztów transportu.
Usługi dla rynku enoturystyki nie są jedynymi usługami JF Hillebrand dla klientów indywidualnych. Firma realizuje też dostawy innych rodzajów alkoholi na indywidualne zamówienia. Operator obsługuje ten rynek także w drugą stronę tj. wysyłki z polskich browarów, destylarni i winiarni do klientów na całym świecie.   

Fakty - JF Hillebrand Group
• To jedna z nielicznych firm na świecie o tak wąskiej specjalności w zarządzaniu łańcuchami dostaw alkoholi i napojów. Działa od 175 lat.
• Obsługuje 27 proc. światowego rynku winiarskiego.
• Firma działa w ponad 90 krajach, gdzie posiada 55 własnych biur.
• Zatrudnia ponad 2,4 tys. pracowników.
• Współpracuje z ponad 13 tys. klientów, największymi globalnymi producentami i lokalnymi dostawcami alkoholi oraz napojów.
• W 2018 roku obsłużyła dostawy 624 tys. kontenerów (TEU).
• Osiąga roczne przychody na poziomie ponad 1,2 mld EUR.

JF Hillebrand w Polsce
W Polsce firma działa od 2013 roku i ma swoją siedzibę główną w Gdyni. JF Hillebrand Poland współpracuje zarówno z globalnymi producentami jak i lokalnymi dostawcami napojów oraz różnych rodzajów alkoholi.

(źr. JF Hillebrand)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Wyzwania rynku dedykowanej logistyki kontraktowej – komentarz ID Logistics
Kolejne rekordy na rynku magazynowym
Pakiet mobilności – jeszcze nie wszystko stracone
Opłacalność usług transportowych – cena nadal rządzi branżą TSL?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki
Zdążyć na czas – Fracht FWO Polska o transporcie wyposażenie quada na rajd w Ch ...
Połączenie mocy maszyny z ludzką sprwnością - DB Schenker bada wykorzystanie egz ...
Sprzedano część Śląskiego Centrum Logistycznego w Sosnowcu
UPS inwestuje w autonomiczne ciężarówki
Co drugi kandydat rozważający ofertę pracy ocenia biuro oraz jego lokalizację
Frigo Logistics rozpoczął w Radomsku kompleksową obsługę sieci Carrefour
Bohaterowie dróg poszukiwani - rusza kampania #HEROTRUCKER
XBS Logistics wynajął już drugi magazyn w parku P3 Błonie
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC