Konto pracodawcy


JF Hillebrand rozwija usługi dla enoturystyki

Grupa JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów dynamicznie rozwija usługi dla rynku enoturystyki, teraz także w Polsce. Oznacza to, że operator pomoże indywidualnym klientom sprowadzić ulubione wina w każdej ilości, od jednej butelki aż po paletę.

Odkrywanie regionów winiarskich, tych w Europie i tych w najdalszych zakątkach świata, kręci już nie tylko koneserów i znawców wina, ale też zwykłych miłośników tego trunku. Najczęściej pamiątką z takiej wyprawy jest nowo „odkryte” wino. Niestety, jego przywóz do Polski jest ograniczony, co nie oznacza, że po wypiciu ostatniej butelki trzeba pożegnać się z wyszukanym smakiem. Jak to zrobić?

Zakładając, że wino zakupione w trakcie urlopu jest wyłącznie na potrzeby własne, a nie w celach handlowych, trzeba przede wszystkim pamiętać o dopuszczalnych limitach, które można wwieźć do Polski przy przekraczaniu granicy. W przypadku wwozu z krajów Unii Europejskiej, zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym, zwalnia się z akcyzy nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów z akcyzą zapłaconą na terytorium państwa członkowskiego dokonywane przez osobę fizyczną. Chodzi o ilości nieprzekraczające w przypadku wina - 90 litrów oraz 60 litrów w przypadku wina musującego. Nieco inaczej wygląda przywiezienie wina z kraju trzeciego, np. RPA, Australia, czy USA. Zwolnieniu z podatku VAT i akcyzy podlegają wina w ilości nie większej niż 4 litry. Jeśli ktoś chce przywieźć do Polski więcej, każda ilość ponad próg 4 litrów będzie objęta cłem, podatkiem akcyzowym i VAT-em. Co ważne, te limity dotyczą tylko i wyłącznie wwozu na terytorium Polski wina przy przekraczaniu granicy przez np. turystę wracającego z urlopu (czyli osobę fizyczną).

A co, kiedy chcesz sprowadzić ulubione wino po powrocie z wakacji?
W obydwu tych przypadkach - zakupu z UE jak i z krajów trzecich, osoba fizyczna może sprowadzić na potrzeby własne ulubione wino w dowolnej ilości, ponosząc koszty nie tylko dostawy, ale przede wszystkim należności celno-podatkowych wraz z akcyzą. Jednakże wyliczenie ich, jak i przygotowanie całej dokumentacji, wymaga znajomości przepisów prawa celno-podatkowego i akcyzowego. To sprawia wielu osobom problem. JF Hillebrand wyszedł naprzeciw tym potrzebom. Operator, specjalizując się w obsłudze alkoholi i napojów od 175 lat, obsługuje również rynek enoturystyki i od kilku lat rozwija usługi dla klientów indywidualnych. Teraz są one dostępne także w Polsce. Specjaliści JF Hillebrand wyliczają koszty transportu oraz należności celno-podatkowe wraz z akcyzą i organizują dostawę „door-to-door”.  
- W zależności od tego, z jakiej części świata sprowadzane jest wino, jego dostawa trwa od kilku do nawet kilkudziesięciu dni od momentu złożenia zamówienia. Pomijając okresy urlopowe i święta występujące w ciągu roku, na terenie Europy jesteśmy w stanie zrealizować zamówienie do 7 dni od złożenia zamówienia. Jeżeli są to producenci wina, z którymi już współpracujemy, często udaje się nam dostarczyć przesyłkę szybciej. Z odleglejszych zakątków świata w zależności do wyboru rodzaju transportu przez klienta (morski albo lotniczy) i dostępności wina, dostawa trwa nieco dłużej od kilkunastu do kilkudziesięciu dni – wyjaśnia Izabela Dąbrowska, Freight & Operations Manager, JF Hillebrand Poland.

Koszty i jakość dostawy
Tutaj nie ma stałych stawek cenowych za realizację dostawy. Koszty są wyliczane indywidualnie. Zależą one od wielu elementów, tak jak trasa i rodzaj transportu (np. drogowy, lotniczy, morski), rodzaj opakowania, koszty realizacji zlecenia, czy też koszty nakładania banderol albo naliczania akcyzy, cła i podatku, a przede wszystkim ilości dostarczanego wina. Operator sprowadzi zarówno jedną butelkę, jak i karton albo całą paletę. Dodatkowo należy się liczyć z kosztami ubezpieczenia. - Każda przesyłka jest objęta ubezpieczeniem w wysokości 0,4% wartości towaru. Jeżeli wystąpią jakiekolwiek stłuczenia, uszkodzenia, szkoda najczęściej rozliczana jest do 21 dni od momentu jej stwierdzenia – mówi Izabela Dąbrowska z JF Hillebrand Poland.
Podobnie jak przy artykułach spożywczych, tak samo przy transporcie wina, należy zachować właściwą temperaturę w transporcie, której wahania mogą wpłynąć na pogorszenie się jego jakości. JF Hillebrand korzysta tutaj z własnych rozwiązań, tj. Vinliner - izolator termiczny wykładany w kontenerach i nakładany na przesyłki drobnicowe (np. kartony czy skrzynki), który utrzymuje stałą temperaturę alkoholi w trakcie ich przewozu, nie podrażając znacznie przy tym kosztów transportu.
Usługi dla rynku enoturystyki nie są jedynymi usługami JF Hillebrand dla klientów indywidualnych. Firma realizuje też dostawy innych rodzajów alkoholi na indywidualne zamówienia. Operator obsługuje ten rynek także w drugą stronę tj. wysyłki z polskich browarów, destylarni i winiarni do klientów na całym świecie.   

Fakty - JF Hillebrand Group
• To jedna z nielicznych firm na świecie o tak wąskiej specjalności w zarządzaniu łańcuchami dostaw alkoholi i napojów. Działa od 175 lat.
• Obsługuje 27 proc. światowego rynku winiarskiego.
• Firma działa w ponad 90 krajach, gdzie posiada 55 własnych biur.
• Zatrudnia ponad 2,4 tys. pracowników.
• Współpracuje z ponad 13 tys. klientów, największymi globalnymi producentami i lokalnymi dostawcami alkoholi oraz napojów.
• W 2018 roku obsłużyła dostawy 624 tys. kontenerów (TEU).
• Osiąga roczne przychody na poziomie ponad 1,2 mld EUR.

JF Hillebrand w Polsce
W Polsce firma działa od 2013 roku i ma swoją siedzibę główną w Gdyni. JF Hillebrand Poland współpracuje zarówno z globalnymi producentami jak i lokalnymi dostawcami napojów oraz różnych rodzajów alkoholi.

(źr. JF Hillebrand)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Pakiet mobilności - jeszcze kilka wskazówek
FedEx Express opublikował zestaw wytycznych dla rowerzystów
Co warto wiedzieć o sprawozdaniach rocznych ADR?
Kto skorzysta z nowego ZUS+?
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
W 2020 roku powierzchnia magazynów urośnie o co najmniej 10 proc. - najwięcej na Mazowszu i Śląsku
Druga dekada XXI wieku była złotą erą gospodarki, a co po niej…
Jak rozwija się polski transport zasilany paliwami alternatywnymi?
Ryzyko cybernetyczne największym zagrożeniem dla firm
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
SPEDCONT rozpoczyna dostawy gazu
RTV EURO AGD – wprowadza płatność kartą przy dostawie zamówienia
CHEP Polska z tytułem Top Employer
Poczta Polska zawiesza przyjmowanie przesyłek do Chin
60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy
DHL partnerem logistycznym 25. filmu o Jamesie Bondzie „Nie czas umierać”
PEKAES otworzył 20. Oddział sieci drobnicowej
CEVA Logistics wzmacnia organizację i zapowiada dynamiczny rozwój w 2020 roku
Loconi inwestuje w innowacyjne systemy – tworzy platformy rezerwacyjne i listy prze ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC