Dodaj ogłoszenie o pracy


Bohaterowie dróg poszukiwani - rusza kampania #HEROTRUCKER

Inicjatorem akcji jest Fundacja Truckers Life. Kampanię wspiera Spółka ORLEN. Twarzą tej kampanii została Iwona Blecharczyk, zawodowy kierowca pojazdów ciężarowych, popularna blogerka, znana jako Trucking Girl, od lat angażująca się w różne akcje społeczne.


Twórcy kampanii chcą przekonać kierowców do tego, że nawet podstawowa wiedza na temat udzielania pierwszej pomocy, może uratować życie. Ponadto mają zamiar wynagrodzić tych, którzy wykazali się odwagą i pomogli ofiarom wypadku.
- Pracujemy i żyjemy w drodze. Często jesteśmy świadkami wypadków - przypomina Iwona Blecharczyk - Jako pierwsi znajdujemy się na miejscu wypadku i musimy udzielić pierwszej pomocy. Dlatego tak ważne jest, by każdy z nas miał wiedzę i umiejętności, jak bezpiecznie pomagać.

- Szukamy bohaterów - stwierdza krótko Dagmara Trusewicz, organizatorka akcji - Nie chcemy, żeby takie osoby były anonimowe. Przeciwnie. Powinny stanowić wzór do naśladowania.  Podobnego zdania jest Iwona Blecharczyk - Truckers Life w ramach swojego projektu #HEROTRUCKER nie tylko przeszkoli kierowców, ale także nagłośni historie bohaterów, którzy udzielili pomocy ofiarom wypadku. Pokaże ludzi, którzy uratowali komuś życie. To świetna inicjatywa!
Zwiększyć bezpieczeństwo na drogach
O tym, jak potrzebne są kursy pierwszej pomocy, świadczą dane statystyczne. Wg raportu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na temat stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działań realizowanych w tym zakresie w roku 2017 doszło do 32760 wypadków drogowych, w których zginęło 2831 osób, a 11103 zostało ciężko rannych.
Dane Policji mówią natomiast, że od początku wakacji w wyniku wypadków drogowych zginęło już ponad 90 osób.
Start podczas Verva Street Racing
Kampania rusza podczas Verva Street Racing, największej imprezy motoryzacyjnej w Polsce, gdzie Fundacja Truckers Life wraz z partnerem strategicznym Orlen Oil będą promowali wiedzę na temat pierwszej pomocy. Akcja #HEROTRUCKER, która potrwa do końca 2019 roku, będzie bazowała na filmach edukacyjnych zawierających instrukcje na temat udzielania pierwszej pomocy w różnych sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. We wrześniu oficjalnie wystartuje konkurs, którego szczegóły będzie można znaleźć na stronie internetowej http://herotrucker.eu/.

W kwestiach merytorycznych kampanię wspierają profesjonaliści i praktycy: grupa  Gotowi do Ratowania oraz Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Honorowe Partnerstwo objęli: Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Transport i Logistyka Polska oraz Stowarzyszenie Polski Trucker.

(źr. Truckser Life)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.