Dodaj ogłoszenie o pracy


JF Hillebrand świętuje 175-lecie działalności

JF Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze rynku alkoholi i napojów, w tym roku obchodzi wyjątkowy jubileusz – 175 lat działalności. Hasłem przewodnim obchodów, organizowanych na całym świecie w tym samym czasie i w takiej samej konwencji, jest „175&Beyond”.

W Polsce, spotkanie jubileuszowe z okazji 175-lecia JF Hillebrand odbyło się 11 lipca 2019 r. w Warszawie. Zaproszonych gości powitali Ellina Lolis, country manager JF Hillebrand Poland oraz Søren Nymann area director North Europe JF Hillebrand. Do wspólnego świętowania zaproszono klientów, partnerów firmy i dziennikarzy.

Dokładnie 175 lat temu - w lipcu 1844 roku, Johann Friedrich Hillebrand z Moguncji w Niemczech założył swoją firmę zajmującą się transportem, załadunkiem i rozładunkiem alkoholi (głównie wina) oraz odprawą celną towarów. W ciągu tych lat firma dynamicznie się rozwijała, uruchamiając kolejne oddziały na świecie i przejmując inne przedsiębiorstwa, liderów w swoich segmentach usług. Dziś, Grupa JF Hillebrand jest wiodącym światowym dostawcą usług logistycznych dla branży winiarskiej, piwowarskiej i spirytusowej, posiadającym globalną sieć zarówno własnych biur jak i agentów na całym świecie.


- Firma została zbudowana w oparciu o filozofię szacunku i osobistych relacji z klientami, pracownikami oraz dostawcami. Od początku istnienia nasza firma wykazywała się siłą, elastycznością i odpornością. Rozwinęła się z małej działalności, polegającej na transporcie beczek z winem na wozach i barkach do innowacyjnej globalnej sieci logistycznej, której wszyscy jesteśmy częścią. Dziś podzielamy tę samą wizję, co Johann Friedrich Hillebrand w 1844 roku - być najlepszym partnerem dla rynku beverage, a naszym hasłem jest Forwarding Passion – powiedział Søren Nymann, area director North Europe.

- Jesteśmy dumni z naszych 175 lat, jak też i z tych 6 lat działalności w Polsce, gdzie udało się nam zbudować pozycję lidera w obsłudze rynku alkoholi. Dziękuję całemu zespołowi JF Hillebrand Poland za zaangażowanie i wkład w rozwój firmy. Szczególnie podziękowania kieruję jednakże do naszych klientów i partnerów, bez których zaufania nie osiągnęliśmy tak znaczącej pozycji na rynku beverage – powiedziała Ellina Lolis, country manager JF Hillebrand Poland.

Podsumowanie 175 lat działalności jest także doskonałą okazją do przedstawienia dalszych  planów rozwoju JF Hillebrand. Zgodnie z przyjętą strategią do 2023 roku, Grupa chce zwiększyć przychody ze sprzedaży usług logistycznych o 22 proc., a wolumen obsłużonych napojów i alkoholi aż o 33 proc. Planowane są też kolejne przejęcia firm, dzięki którym operator będzie mógł poszerzyć wachlarz świadczonych usług i zwiększyć portfolio klientów. JF Hillebrand będzie też stawiać na rozszerzanie zakresu usług, m.in. o dostawy komponentów do produkcji alkoholi oraz wzmocnienie oferty premium i dostaw specjalnych. Celem, który pozostaje niezmienny od 175 lat, będzie doskonalenie procesów logistyki napojów oraz dostarczanie produktów w niezawodny i bezpieczny sposób, z najwyższą starannością i w możliwie najkrótszym czasie.
-  Teraz przed nami kolejne zadania. Z pewnością będziemy konsekwentnie wzmacniać naszą obecność na polskim rynku i poszerzać portfolio klientów, nie tylko o globalnych, ale także lokalnych dostawców i producentów alkoholi i napojów. Zamierzamy rozszerzyć nasze usługi o nowe obszary, takie jak organizacja dostaw komponentów do produkcji np. piwa i soków. Będziemy też stale powiększać nasz zespół. Jestem przekonana, że wspólnie osiągniemy założone cele – podsumowała Ellina Lolis, country manager JF Hillebrand Poland.

Historia firmy JF Hillebrand rozpoczęła się w lipcu 1844 roku w Moguncji (Mainz) w Niemczech. Jej założycielem był 25-letni wówczas Johann Friedrich Hillebrand, który zakupił barki rzeczne i otworzył firmę zajmującą się transportem, załadunkiem i rozładunkiem oraz odprawą celną towarów. Na początku transportował głównie wino w beczkach pomiędzy Niemcami a Holandią. Rozwojowi sprzyjał rozkwit handlu winem, który nastąpił w połowie XIX wieku. Wykorzystując koniunkturę, JF Hillebrand poszerzył swoje rynki i ukierunkował się na transport alkoholi, rozpoczynając dostawy koleją do Europy Wschodniej. W 1875 roku do biznesu dołączyli jego synowie, którzy wprowadzili firmę na rynek amerykański i tym samym rozpoczęli jej międzynarodową ekspansję. Na początku XX wieku, JF Hillebrand dostarczał już alkohole nie tylko w Niemczech i Holandii, ale też z/do różnych zakątków Europy i świata. Największy rozkwit firmy nastąpił w połowie XX wieku, kiedy, po okresie niepokojów i wojen, JF Hillebrand uruchomił logistyczną sieć własnych oddziałów na świecie. Kluczowe dla rozwoju Grupy były akwizycje innych firm, specjalizujących się w swoich obszarach usług. W roku 2007 JF Hillebrand przejął Trans Ocean Distribution Limited, wiodącego dostawcę rozwiązań w transporcie płynów luzem, dzięki czemu uruchomił dedykowany dział win masowych, Hillebrand Bulk. W roku 2013 do Grupy JF Hillebrand dołączył Satellite Logistics Group, specjalizujący się w obsłudze transportowej rynku piwa.

JF Hillebrand dzisiaj
Dzisiaj JF Hillebrand to wiodący światowy operator logistyczny wyspecjalizowany w organizacji i zarządzaniu łańcuchami dostaw dla producentów napojów i alkoholi, od piwa, wina po wysokoprocentowe trunki. Oferta Grupy JF Hillebrand obejmuje kompleksowe usługi logistyczne, transportowe i spedycyjne (fracht morski, lotniczy, drogowy, kolejowy) oraz celne (odprawy celne, składy celne i magazynowanie), a także narzędzia informatyczne i rozwiązania technologiczne. JF Hillebrand organizuje dostawy każdej ilości ładunku, od kontenerów aż po pojedyncze butelki. Firma obecna jest w każdym kraju, w którym wytwarzane są napoje alkoholowe, dzięki czemu może organizować ich transporty z najodleglejszych zakątków świata w systemie door-to-door. Pracownicy Grupy są nie tylko specjalistami w zakresie logistyki, często mają także doświadczenie w pracy dla branży alkoholowej. Wielu z nich posiada certyfikat WSET, wystawiany przez prestiżową organizację WSET (Wine and Spirit Education Trust).
Specjalnością firmy są również usługi premium i transporty specjalne przygotowane pod indywidualne zamówienia klientów. Przykładem może być White Glove Delivery - dostawy luksusowych win i innych alkoholi z udziałem sommeliera, np. na jachty czy VIP-eventy. JF Hillebrand jest także partnerem logistycznym dla branży turystycznej w zakresie enoturystyki.
JF Hillebrand w Polsce
W Polsce firma działa od 2013 roku i ma swoją siedzibę główną w Gdyni. JF Hillebrand Poland współpracuje zarówno z globalnymi producentami jak i lokalnymi dostawcami napojów oraz różnych rodzajów alkoholi. W lutym 2019 nowym country managerem polskiego oddziału została Ellina Lolis, zarządzająca zespołem 18 pracowników, wyspecjalizowanych w obsłudze transportów dla rynku beverage.
JF Hillebrand – doświadczony innowator
W ciągu 175 lat działalności JF Hillebrand nie tylko rozwijał usługi logistyczne i zwiększał zasięg sieci. Kluczem do sukcesu okazały się także autorskie rozwiązania technologiczne zapewniające bezpieczny i sprawny proces transportu alkoholi i napojów. W 2002 roku firma wdrożyła pierwsze autorskie rozwiązanie informatyczne – system IT do zarządzania łańcuchem dostaw napojów. W dziale technologicznym powstały także m.in. wykładziny izolacyjne do kontenerów, narzędzia do monitorowania temperatury wewnątrz kontenera czy najnowsze rozwiązanie – VinLiner, termiczna folia izolacyjna. Kluczowe znacznie dla JF Hillebrand mają działania prośrodowiskowe, m.in. firma monitoruje redukcję emisji CO2 dzięki systemom do wyliczeń (np. aplikacja myHillebrand) czy kontrolingu recyclingu VinLinerów oraz FlexiTanków.

Fakty - JF Hillebrand Group
•    To jedna z nielicznych firm na świecie o tak wąskiej specjalności w zarządzaniu łańcuchami dostaw alkoholi i napojów.
•    Obsługuje 27 proc. światowego rynku winiarskiego.
•    Firma działa w ponad 90 krajach, gdzie posiada 55 własnych biur
•    Zatrudnia ponad 2,4 tys. pracowników
•    Współpracuje z ponad 13 tys. klientów, największymi globalnymi producentami i lokalnymi dostawcami alkoholi oraz napojów.
•    W 2018 obsłużyła dostawy 624 tys. kontenerów (TEU).
•    Osiąga roczne przychody na poziomie ponad 1,2 mld EUR.

(źr. JF Hillebrand)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.