Konto pracodawcy


Dachser wprowadza do swojej floty elektryczną 18-tonową ciężarówkę

Mercedes-Benz eActros, który trafił do floty Dachser to całkowiecie elektryczny 18-tonowy pojazd ciężarowy. W pełni bezemisyjny samochód będzie obsługiwać dostawy do centrum Stuttgartu z oddziału operatora w pobliskim Kornwestheim. Pojazd uzupełni używany w tym mieście proekologiczny, nieemitujący spalin tabor, na który składały się dotąd elektryczne 7,5-tonowe ciężarówki FUSO eCanter oraz elektryczne rowery.

- Będziemy używać wozu eActros do transportowania towarów zarówno bezpośrednio do klientów, jak i do mikrohubu w dzielnicy Heslach w Stuttgarcie. Stamtąd dostawy na ostatniej mili odbywają się za pomocą rowerów cargo”, wyjaśnia Markus Maurer, zarządzający oddziałem Dachser w Kornwestheim.

Ciężarówka eActros ma ładowność od 4 do 5 ton i może pomieścić 18 palet. Mając zasięg 200 km, nadaje się idealnie do realizowania codziennych przewozów drobnicowych w centrum Stuttgartu i wokół niego. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh ładują się w ciągu 2 godzin przy mocy prądu 150 kW. Wydajność pojazdu jest porównywalna z konwencjonalną ciężarówką. Według Mercedes-Benz Trucks produkcja pojazdu na dużą skalę ma się rozpocząć w 2021 r.

Operator realizuje w Stuttgarcie dostawy pojazdami z napędem alternatywnym w ramach innowacyjnej koncepcji logistyki miejskiej „Dachser Emission-Free Delivery”. Przeprowadzając tam testy, operator gromadzi dane i doświadczenie potrzebne do określenia optymalnego zestawu pojazdów do zrównoważonych transportów przesyłek drobnicowych na terenie centrów miast. Firma planuje wdrożyć podobny model dostaw również w innych europejskich aglomeracjach. Testy eko-dostaw trwają obecnie także m.in. w Paryżu, Maladze, Berlinie, Fryburgu, Karlsruhe i Kolonii.

Warto wspomnieć, że firma w grudniu 2018 r. wygrała ogólnokrajowy konkurs na zrównoważoną logistykę miejską w Niemczech, zorganizowany przez Federalne Ministerstwo Środowiska i Niemiecką Agencję Środowiska.

(źr. dachser)

kobiety w logistyce
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
Covid-19 wystawił na próbę światową logistykę – czy to rozwinie nearshoring?
Co dalej z kierowcami i jak cyfryzacja wpłynie na ich rynek pracy?
Jak zarządzać łańcuchem dostaw po pandemii COVID-19?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Linie Emirates zwiększają ładowność, usuwając fotele z kabiny klasy ekonomiczne ...
DKV chce zwiększyć dostęp do strzeżonych parkingów dla aut ciężarowych
Kuehne+Nagel w Polsce podpisało wieloletni kontrakt z firmą Huel
CEVA Logistics rozpoczęła realizację planu ekspansji w Afryce
Pierwsze FLIRTy wjeżdżają na tory
Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski kontenerów
GLS wprowadza na polski rynek rowery kurierskie
Innowacyjne rozwiązanie Hillebrand chroni beczki przed TCA w transporcie
Dachser Polska w nowej siedzibie w Strykowie k. Łodzi
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC