Konto pracodawcy


Dachser przechodzi na technologię litowo-jonową

Dachser, do 2022 r. planuje zastąpić swoją przeszło sześciotysięczną flotę podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach energooszczędnymi wózkami na akumulatory litowo-jonowe. Proekologiczny projekt obejmie całą Europę, w tym oddziały Dachser w Polsce. Dzięki temu operator zmniejszy emisję CO2 o 9,6 tys. ton rocznie.
W najbliższych latach Dachser chce wdrożyć technologię litowo-jonową we wszystkich lokalizacjach Dachser Road Logistics w Europie. Do tej pory podnośniki na akumulatory litowo-jonowe zostały wprowadzone do użytku w niemieckich terminalach firmy w Radeburgu, Erlensee (Food Logistics) oraz Fryburgu. Wymiana floty wózków będzie przeprowadzana również w polskich oddziałach Dachser Road Logistics w Szczecinie, Gdańsku, Poznaniu, Sosnowcu, Wrocławiu, Strykowie i Warszawie.

W porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, baterie litowo-jonowe działają blisko trzykrotnie dłużej przy znacznie krótszym czasie ładowania. Korzystanie z nich zdecydowanie zwiększa więc wygodę i elastyczność użytkowania napędzanych tak wózków. Eliminuje to również konieczność utrzymywania specjalnych pomieszczeń do ładowania akumulatorów, co oznacza dla firmy więcej powierzchni do obsługi przesyłek w terminalach przeładunkowych.
Zakrojona na międzynarodową skalę wymiana sprzętu przez grupę Dachser jest także istotnym działaniem prośrodowiskowym. Po pierwsze, konwencjonalne baterie, które mają około 1200 cykli ładowania, zawierają ołów - toksyczny metal ciężki, który w ogniwach litowo-jonowych nie jest stosowany. Po drugie, akumulatory litowo-jonowe są energooszczędne, co pozwala zredukować emisję CO2 do atmosfery o ok. 1600 kg rocznie na jeden wózek. Wymiana 6 tysięcy podnośników oznacza zatem zmniejszenie szkodliwej emisji dwutlenku węgla o 9,6 tysięcy ton rocznie. Tylko w naszym kraju uda się w ten sposób zredukować roczny poziom zanieczyszczenia o 131 ton CO2 w stosunku do stanu obecnego.

(źr. Dachser)

kobiety w logistyce
50 proc. kobiet w składzie nowego zarząd DB Cargo
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
Zwolnienia grupowe w dobie pandemii - kiedy pracownikom należą się odprawy?
Wyroby medyczne czyli zamieszanie z procentami
Tarcza antykryzsowa - pułapki kryterium przychodowego. Będzie strata, ale ZUS płac ...
Jak korzystać z tarczy antykryzysowej - koronawirus a transport
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Koronawirus nie rozgrzał podmiejskiej logistyki ostatniej mili
Rozwój transportu drogowego po koronawirusie
Jak wygląda handel po wybuchu pandemii?
Nadal nie zlikwidowano barier w rozwoju transportu intermodalnego – alarmuje NIK
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
ID Logistics - dynamiczny I kwartał, wzrost sprzedaży o 9,6 proc.
Ponad 100 proc. więcej wydali kupujący na kwietniowych e-zakupach
11,3 mln ton przeładowanych w I kwartale 2020 w Porcie Gdańsk
CEVA Logistics dzięki robotyzacji zwiększa wydajność magazynów o 400%
Grupa Raben ponownie Marką Godną Zaufania
Agility realizuje kontrakty dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony
GLS Poland rozpoczyna współpracę z BLIKIEM
Darmowa platforma Clicktrans dla transportu przesyłek pomocowych dla szpitali
Fracht FWO realizuje kolejne dostawy z Polski do USA dla elektrowni wiatrowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC