Dodaj ogłoszenie o pracy


Dachser przechodzi na technologię litowo-jonową

Dachser, do 2022 r. planuje zastąpić swoją przeszło sześciotysięczną flotę podnośników wykorzystywanych w terminalach i magazynach energooszczędnymi wózkami na akumulatory litowo-jonowe. Proekologiczny projekt obejmie całą Europę, w tym oddziały Dachser w Polsce. Dzięki temu operator zmniejszy emisję CO2 o 9,6 tys. ton rocznie.
W najbliższych latach Dachser chce wdrożyć technologię litowo-jonową we wszystkich lokalizacjach Dachser Road Logistics w Europie. Do tej pory podnośniki na akumulatory litowo-jonowe zostały wprowadzone do użytku w niemieckich terminalach firmy w Radeburgu, Erlensee (Food Logistics) oraz Fryburgu. Wymiana floty wózków będzie przeprowadzana również w polskich oddziałach Dachser Road Logistics w Szczecinie, Gdańsku, Poznaniu, Sosnowcu, Wrocławiu, Strykowie i Warszawie.

W porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, baterie litowo-jonowe działają blisko trzykrotnie dłużej przy znacznie krótszym czasie ładowania. Korzystanie z nich zdecydowanie zwiększa więc wygodę i elastyczność użytkowania napędzanych tak wózków. Eliminuje to również konieczność utrzymywania specjalnych pomieszczeń do ładowania akumulatorów, co oznacza dla firmy więcej powierzchni do obsługi przesyłek w terminalach przeładunkowych.
Zakrojona na międzynarodową skalę wymiana sprzętu przez grupę Dachser jest także istotnym działaniem prośrodowiskowym. Po pierwsze, konwencjonalne baterie, które mają około 1200 cykli ładowania, zawierają ołów - toksyczny metal ciężki, który w ogniwach litowo-jonowych nie jest stosowany. Po drugie, akumulatory litowo-jonowe są energooszczędne, co pozwala zredukować emisję CO2 do atmosfery o ok. 1600 kg rocznie na jeden wózek. Wymiana 6 tysięcy podnośników oznacza zatem zmniejszenie szkodliwej emisji dwutlenku węgla o 9,6 tysięcy ton rocznie. Tylko w naszym kraju uda się w ten sposób zredukować roczny poziom zanieczyszczenia o 131 ton CO2 w stosunku do stanu obecnego.

(źr. Dachser)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.