Dodaj ogłoszenie o pracy


Poczta Polska buduje sieć automatów do odbioru paczek

Nowe automaty Poczty Polskiej do odbioru przesyłek staną wkrótce w placówkach pocztowych i sklepach Biedronka. To kolejny etap rozwoju usługi Odbiór w Punkcie w ramach obsługi przez Pocztę Polską rynku eCommerce oraz dopasowania oferty do preferencji klientów. W pierwszym etapie do ponad 11,5 tys. punktów dołączy 200 automatów pocztowych.

Pierwsze z dwustu planowanych automatów pojawią się w placówkach pocztowych jeszcze przed wakacjami. Pozostałe zostaną oddane do użytku do końca III kwartału br. Najpierw trafią do placówek pocztowych oraz sklepów Biedronka w największych aglomeracjach miejskich, w tym w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Trójmieście oraz Poznaniu. – Poczta Polska jest aktywnym uczestnikiem rynku eCommerce, który jest kluczowy dla polskiej gospodarki. Powiększanie naszej sieci jest warunkiem dalszego rozwoju biznesu kurierskiego. Dlatego podjęliśmy decyzję o dołączeniu pocztowych automatów do odbiorów przesyłek do naszej oferty. Konsekwentnie chcemy proponować naszym klientom kolejne miejsca odbioru zakupów internetowych – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Rozwój sieci automatów pocztowych do odbioru paczek wynika ze strategii Poczty Polskiej, która zakłada podwojenie przychodów z rynku paczkowego w perspektywie 2023 roku. Obecnie wynoszą one już prawie 1 miliard złotych rocznie. Lokalizacje automatów pocztowych zostały dobrane z uwzględnieniem preferencji i stylu życia klientów sklepów internetowych oraz platform sprzedażowych. W te założenia wpisuje się sieć sklepów Biedronka jako jedno z najchętniej wybieranych miejsc zakupów spożywczych Polaków. - Każdego dnia ok. 4 mln osób robi zakupy w sklepach sieci Biedronka. Ustawienie maszyn paczkowych w środku naszych placówek to kolejne udogodnienie dla klientów, którzy mogą połączyć dzięki temu codzienne zakupy z odbiorem paczki – mówi Michał Szlęzak, zarządzający pionem nieruchomości w sieci Biedronka. Dodatkowymi atutami oprócz lokalizacji będą komfort odbioru i bezpieczeństwo zawartości przesyłek, które zapewnia umiejscowienie automatów wewnątrz sklepów. Będą one dostępne w godzinach ich otwarcia. Natomiast automaty umieszczone w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych będą dostępne 24 godziny na dobę.
– Obecnie Poczta Polska wspólnie z partnerami tworzy największą sieć w kraju, do której należy ponad 11,5 tys. punktów odbioru. Placówki pocztowe posiadają ugruntowaną pozycję wśród klientów, między innymi ze względu na ich dogodne lokalizacje, dlatego postanowiliśmy usprawnić odbiór przesyłek, stawiając w części placówek nasze automaty pocztowe  – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Z badań wynika, że coraz większą popularnością cieszy się nie tylko możliwość odebrania przesyłki w wybranym punkcie, ale także w automatach odbioru. Kanał dostaw przesyłek kurierskich do sieci urządzeń samoobsługowych stanowi istotną szansę na poprawę pozycji konkurencyjnej Poczty Polskiej na rynku usług paczkowych. Zapewni multikanałowość dostaw, umożliwi pozyskanie nowych klientów, dynamiczny wzrost wolumenów przesyłek paczkowych szczególnie w segmencie eCommerce, a w konsekwencji wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku paczkowo-kurierskim.

Automaty powstaną we współpracy Poczty Polskiej ze SwipBox Polska. – Tworzymy rozwiązania ze szczególną troską o oczekiwania klienta końcowego. Istotnym celem naszej działalności jest także zwiększenie konkurencyjności współpracujących z nami partnerów biznesowych. SwipBox dostarcza nie tylko automaty do odbioru przesyłek, ale jest także autorem oprogramowania, które pozwala na sprawne zarządzanie siecią tych urządzeń. Tym bardziej cieszymy się z możliwości współpracy z Pocztą Polską, która stawia na nowoczesne rozwiązania – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający SwipBox Polska. Możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Dane te potwierdza raport Gemius 2018 „Ecommerce w Polsce”, z którego wynika, że grupa osób aktywnie robiących zakupy online mieści się w przedziale wiekowym 15–49, z czego ponad połowa wskazuje automat samoobsługowy jako formę dostawy motywującą do robienia zakupów przez internet.

(źr. Poczta Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.