Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO Polska dostarczył kolejny ponadgabryt, tym razem na budowę bloku energetycznego na Żeraniu

Jak szybko, sprawnie i just-in-time zorganizować transport urządzeń o łącznej wadze 129 ton? Przed takim zadaniem stanął Dział Project Cargo Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu, obsługujący polskie i międzynarodowe koncerny z branży przemysłowej i energetycznej. W marcu dostarczył właśnie taki ładunek na budowę nowego bloku energetycznego w Elektrociepłowni Żerań w Warszawie z zakładu produkcyjnego w Opolu.

Spedytorzy Fracht FWO Polska zorganizowali przewóz drogowy urządzeń do EC Żerań na zlecenie jednej z największych polskich firm inżynieryjno-budowlanych, generalnego wykonawcy w zakresie budownictwa energetycznego i przemysłowego. Pierwszy ładunek stanowiła ważąca 105 ton główna część wymiennika pseudokondensacji, o długości 9,25 m, szerokości 5,3 m i wysokości 4,05 m. Drugi to komory wodne zbiornika kondensacji, ważące łącznie 24 tony, o długości 10,1 m, szerokości 4 m i wysokości 4,1 m.
Z inżynierską precyzją
Fracht FWO Polska odpowiadał za kompleksową realizację całego procesu transportowego, od zaplanowania i przygotowania niezbędnej dokumentacji, nadzór nad załadunkiem i rozładunkiem oraz konwojowany przewóz drogowy, z wykorzystaniem specjalistycznych naczep. Operator odpowiadał też za wszystkie formalności, w tym uzyskanie od administratorów dróg niezbędnych zezwoleń na przejazd.
 - Organizacja transportu ponadnormatywnego, bez względu na dystans i zasięg, krajowy czy międzynarodowy, zawsze wymaga dużego doświadczenia i know-how. Nasi specjaliści z Działu Project Cargo mają szeroką wiedzę nie tylko z zakresu logistyki, ale także inżynierii. Dzięki temu wiedzą, jak poruszać się po skomplikowanej dokumentacji technicznej i procedurach administracyjnych, koniecznych do uzyskania różnego rodzaju pozwoleń – wyjaśnia Jarosław Jankowski, dyrektor ds. rozwoju, Fracht FWO Polska.

Po stronie Fracht FWO Polska było również wykonanie wymaganych prawnie ekspertyz technicznych oraz opracowanie inżynieryjnych planów transportowych. Kolejną kwestią było sprawdzenie infrastruktury drogowej na wyznaczonej trasie przejazdu, czy spełnia ona warunki do wykonania tego transportu. Należało wziąć pod uwagę konieczność demontażu i montażu znaków drogowych, barierek oraz dostosowanie rond i innych elementów infrastruktury drogowej. Transport urządzeń z Opola do Warszawy podzielono na dwa etapy. W pierwszym konwój dotarł w okolice Łodzi, aby w kolejnym osiągnąć cel. Przejazd odbywał się w konwoju w godzinach nocnych.

Ponadnormatywne transporty krajowe
Specjalizacją Fracht FWO Polska jest organizacja transportów project cargo i ponadnormatywnych, z wykorzystaniem wszystkich gałęzi transportowych – drogowej, morskiej, lotniczej, kolejowej oraz śródlądowej. Operator współpracuje z firmami i producentami z branży energetycznej, przemysłu ciężkiego, chemicznego, automotive i FMCG. Wśród dostarczanych przez Fracht FWO Polska ładunków w transporcie krajowym są zarówno drobne części zamienne jak i ważące ponad 100 ton turbiny, generatory, transformatory czy zbiorniki wody przemysłowej. Przy organizacji przewozów operator współpracuje tylko ze sprawdzonymi partnerami.

Realizację powyższego transportu Fracht FWO uwiecznił na filmie:

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.