Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP Cargo stawia w tym roku na rozwój interomodalu

Jednym z filarów strategii rozwoju przyjętej przez Grupę PKP Cargo jest intensywny rozwój jako operatora logistycznego. Z danych, jakie podaje przewoźnik w zakresie przewozów intermodalnych w lutym 2019 roku pociągami PKP Cargo przetransportowano 646 tys. ton ładunków intermodal-nych, co oznacza wzrost o 9,6 proc. w porównaniu z 2018 rokiem i aż o 24,9 proc. w stosunku do lutego 2017 roku.

Wzrosty w tym sektorze wynikają m.in. ze zwiększonych transportów w tranzycie. Natomiast w okresie styczeń-luty przewozy te wyniosły 1,3 mln ton ładunków i były wyższe o 13,0 proc. w po-równaniu do analogicznego okresu 2018 roku oraz o 25,7 proc. w porównaniu z 2017.

Jednocześnie, jak zaznacza przewoźnik, początek 2019 roku nie jest najlepszy dla branży kolejowej. W lutym br. transportem szynowym przewieziono ogółem 18,8 mln ton towarów (spadek o 2,8 proc. r/r). Był to najniższy miesięczny wolumen przewozów od lutego 2017 roku, a rynek kurczył się trze-ci miesiąc z rzędu (licząc rok do roku), choć tempo spadku w lutym było niższe niż w poprzednich miesiącach. Główną przyczyną był silny spadek przewozów konkurentów Grupy (-3,4 proc. r/r), którzy przewieźli w poprzednim miesiącu 10,5 mln ton ładunków. Przewozy PKP Cargo były w tym okresie równe 8,3 mln ton, tj. także zmniejszyły się r/r, choć jednocześnie charakteryzowała je niższa dynamika spadku niż u konkurencji (-2,0 proc. r/r). Tym samym udział PKP Cargo w rynku wzrósł do niemal 44 proc.

W miesiącach styczeń-luty 2019 roku PKP Cargo przewiozło 16,8 mln ton towarów, co oznacza spadek w odniesieniu do ubiegłego roku o 3,6 proc. i jednocześnie jest wynikiem wyższym o 10,5 proc. w porównaniu z 2017 rokiem. Praca przewozowa osiągnięta w pierwszych dwóch miesiącach 2019 roku wyniosła 4,2 mld tkm i była niższa o 7,1 proc. niż w roku 2018 oraz o 6,6 proc. wyższa od osiągniętej w 2017 roku. W lutym br. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku, wzrosły o 108 tys. ton przewozy węgla kamiennego (+2,9 proc. – z 3,7 do 3,8 mln ton), które wynikały m.in. z przejęcia w całości przewozów do elektrociepłowni na południu kraju. Grupa w pierwszych dwóch miesiącach br. przewiozła 7,9 mln ton węgla kamiennego, co oznacza wzrost r/r o 2,5 proc. W lutym 2019 roku przewoźnik przewiózł o 26 tys. ton ropy i jej przetworów więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku (+11,7 proc.). W pierwszych dwóch miesiącach tego roku przewozy w tym sektorze wzrosły o 12,4 proc. w porównaniu z ub.r.

(red./źr. Grupa PKP Cargo)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.