Rohlig Suus Logistics przez kolejne 5 lat będzie obsługiwał Dywizję Systemów Termicznych spółki Valeo Autosystemy – jednego z największych producentów części samochodowych w Europie. Nowa umowa została podpisana jako przedłużenie 10-letniej współpracy.
Nowa umowa to przedłużenie współpracy trwającej już od 2009 roku. Przez dekadę, Rohlig Suus Logistics dostosowywał do rosnącej liczby operacji (z 40 tys. do 160 tys. jednostek obrotów – wejść i wyjść) zarówno rozmiar powierzchni magazynowej (z 3 tys. m kw. w Skawinie do 13 tys. m kw. w pobliżu fabryki Valeo), jak i wielkość zespołu (z 16 do 42 operatorów). Firma zrealizowała też liczne usprawnienia, dzięki którym wskaźniki jakościowe wzrastały do referencyjnych poziomów w europejskiej skali mapy outsourcingu klienta. W ramach nowej umowy, Rohlig Suus Logistics wdrożył w magazynach Valeo Autosystemy wózki systemowe VNA do obsługi komponentów i półwyrobów fabrycznych wraz z automatyczną nawigacją systemową. Trwa proces wdrożenia systemu JDA WMS, który po części zastąpi, a po części będzie współgrał z systemami klienta SAP i Bar-flow. Planowana jest również dalsza ekspansja powierzchni magazynu o 3 tys. m kw.
– Zdecydowaliśmy się na przedłużenie współpracy z Rohlig Suus Logistics ze względu na profesjonalną obsługę i partnerskie doradztwo, idące w parze z wysoką jakością świadczonych usług. Potwierdzają ją liczby. Główny wskaźnik, który mierzy zgodność komponentów wydanych w systemie just-in-time na magazyn fabryczny Valeo, zwany service rate, to regularne 99,0 – 99,5 proc. Projekt realizowany przez ROHLIG SUUS Logistics zyskał dla Valeo miano referencyjnego, w skali europejskiej, a magazyn jest często odwiedzany przez logistyków Valeo z innych części Europy oraz koncernów motoryzacyjnych, którzy są pod dużym wrażeniem stosowanych rozwiązań – mówi Krzysztof Moryś, region external flow manager SSC SC & VPS – Eastern Europe Region w Valeo Autosystemy.
Rohlig Suus Logistics zarządza magazynem komponentów Valeo Autosystemy, zapewniając pełny zakres usług od przyjęcia towaru od dostawców zewnętrznych, przez kompletację, wydanie just-in-time do fabryki, prowadzenie składu celnego, składów konsygnacyjnych, półwyrobów oraz wyrobów gotowych. Firma przyjmuje następnie towary z fabryki, zapewnia kompletację i wydanie przesyłek do ostatecznych odbiorców z całego świata branży automotive. Zarządzanie procesem wysyłek dla jednego z kluczowych klientów Valeo opiera się na systemie BTT („built to truck”), co oznacza, że już na etapie kompletacji zamówienia wysyłkowego należy ułożyć zamówienia dokładnie według sekwencji załadunku i późniejszego rozładunku z samochodu bezpośrednio na produkcję odbiorcy. Valeo Autosystemy to jeden z pięciu klientów Rohlig Suus Logistics z branży automotive w Polsce. Dalszy rozwój obsługi tego sektora zajmuje wysokie miejsce w strategii rozwoju spółki.
(źr. Rohlig Suus Logistics)