Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowe normy czystości spalin w dostawczakach Renault

Przejście do nowych norm czystości spalin Euro 5 dla pojazdów dostawczych oznacza równocześnie wprowadzenie nowych poziomów mocy. Tak jest w przypadku Renault Maxity, kompaktowego samochodu dostawczego.


Model ten jest obecnie oferowany w wersjach o mocy 120 i 140 KM (DXi 2,5 – Euro 5). Zależnie od wersji, silnik DXi 2,5 może zużywać nawet do 8proc. paliwa mniej niż poprzednio. Wersja o mocy 150 KM (DXi 3 - Euro V), która będzie również zgodna ze standardem EEV, trafi do sprzedaży w późniejszym terminie. Ostatnim nowym akcentem jest zmieniony, bardziej agresywny design przedniego zderzaka, zwiększający podobieństwo Maxity do małej ciężarówki. Renault Maxity, zabudowany na bazie ramy z wagonową kabiną, jest małą dostawczą ciężarówką produkowaną przez Renault Trucks. Model ten, wprowadzony na rynek w 2007 roku, poddany został szeregowi modyfikacji wraz z wejściem w życie nowych norm Euro 5 dla lekkich pojazdów dostawczych (do 3,5 t). Najważniejsza zmiana to wzrost mocy jednostek napędowych.

 

Ten model będzie obecnie oferowany w dwóch wersjach silnikowych, wyposażonych w wysokociśnieniowy system wtrysku paliwa common rail oraz w trzech poziomach mocy:
DXi 2,5 litra o mocy 120 KM przy 3 600 obr/min i momencie obrotowym 250 Nm przy 1 600 obr/min
DXi 2,5 litra o mocy 140 KM przy 3 600 obr/min i momencie obrotowym 270 Nm przy 1 800 obr/min
DXi 3,0 litry o mocy 150 KM przy 3 400 obr/min i momencie obrotowym 350 Nm przy 1 600 obr/min.

Silnik DXi o pojemności 2,5 litra zapewnia doskonały kompromis między płaską charakterystyką momentu obrotowego a niewielką masą, czego efektem jest zwiększona dynamika i elastyczność pracy. Pozwoliło to na zmniejszenie zużycia paliwa o 4proc. w porównaniu do poprzedniego modelu. Przebiegi między wymianami oleju przy standardowym użytkowaniu zostały wydłużone z 30.000 do 40.000 km, czego efektem są niższe koszty użytkowania ponoszone przez klientów.

Silnik DXi o pojemności 3 litrów, który będzie posiadał homologację Euro 5, będzie również zgodny z normą EEV, w szczególności dzięki montowanemu w standardzie filtrowi cząstek stałych z automatyczną lub ręczną regeneracją. Zapewni to Renault Maxity dostęp do stref miejskich objętych nawet najostrzejszymi przepisami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń.  Silnik ten będzie ponadto wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, pozwalającą na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego już przy 1 200 obr/min. Samoblokujący mechanizm różnicowy, obecnie dostępny w opcji w wersjach z silnikiem DXi 2,5, będzie odtąd montowany także w silnikach DXi 3, zwiększając skuteczność napędu w trudnych warunkach użytkowania.

Niewielkiej modyfikacji ulega przełożenie tylnego mostu. Pojawi się nowe, dłuższe przełożenie w samochodach z silnikiem DXi 2,5 (wersja 140 KM), co pozwoli obniżyć zużycie paliwa w codziennym użytkowaniu nawet o 8%. W ofercie dostępne są cztery następujące przełożenia tylnego mostu:
3,9 dla wersji o mocy 140 KM
4,1 dla wersji o mocy 12, 140 i 150 KM
4,4 dla wersji o mocy 150 KM
oraz 4,6 w opcji dla wersji o mocy 120 KM

Przełożenie 4,6 dostępne w wersjach 3,5-tonowych o mocy 120 KM, jest szczególnie korzystne w śmieciarkach oraz w pojazdach użytkowanych na budowach i w terenach górskich. Umożliwia ono częste zatrzymywanie się i ruszanie z miejsca oraz jazdę z małą prędkością bez nadmiernego zużycia sprzęgła. Ponadto w wersji 120-konnej średnica sprzęgła została zwiększona z 240 do 250 mm w celu dodatkowego wydłużenia jego żywotności.
Nowa oferta przełożeń tylnego mostu pozwala zachować charakterystyczną dla poprzedniej generacji Renault Maxity, dobrą dynamikę tego modelu. Montowany jest też standardowo system OCS (Oil Change System) powiadamiający o konieczności wymiany oleju. Umiejscowiony na desce rozdzielczej lub - zależnie od wersji - na wielofunkcyjnym wyświetlaczu, informuje on kierowcę przy każdym uruchomieniu silnika o przebiegu pozostającym do kolejnej wymiany oleju. Komunikat ostrzegawczy jest generowany na podstawie analizy stopnia zużycia oleju silnikowego rosnącego wraz z przebiegiem.
Jeśli chodzi o design, nowy, bardziej agresywny kształt przedniego zderzaka wzmacnia podobieństwo Renault Maxity do małej ciężarówki. Poprawiono również komfort pracy kierowcy dzięki zastosowaniu paneli wygłuszających na tylnej ścianie kabiny, na środkowym tunelu i wzdłuż drzwi. Te ostatnie wyposażone zostały ponadto w nową izolację zwiększającą skuteczność wyciszenia przy zapewnieniu lepszej równowagi ciśnienia między kabiną a otoczeniem, ułatwiając dzięki temu zamykanie drzwi.

Norma Euro 5 i norma Euro V
Homologacja Euro 5 dotyczy lekkich pojazdów dostawczych, których masa bez obciążenia (łącznie z zabudową) nie przekracza 2 740 kg.
Homologacja Euro V dotyczy lekkich pojazdów dostawczych, których masa bez obciążenia (łącznie z zabudową) nie przekracza 2 150 kg.
W przypadku Maxity, wersja DXi 2,5 o mocy 120 KM podlega homologacji Euro 5, natomiast DXi 3 o mocy 150 KM podlega homologacji Euro V.
(źr. Renault Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.