Dodaj ogłoszenie o pracy


Dziewiąta edycja Transport Week 2019 już za trzy tygodnie w Gdyni

Już tylko trzy tygodnie dzielą nas od Transport Week 2019. Dziewiąta edycja jednego z głównych wydarzeń poświęconych branży transportowej organizowanych w regionie Bałtyku odbędzie się w dniach 5-7 marca w hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront w Gdyni. Podczas tegorocznej edycji będziemy rozmawiać o inwestycjach i innowacjach w sektorze portowym, projektach środowiskowych i innych kwestiach istotnych dla rozwoju branży.

Konferencję rozpoczniemy od dokładnej analizy obecnej sytuacji na rynku portowym oraz prognozom jego rozwoju do roku 2030. Prelekcję wygłosi Bogdan Ołdakowski, CEO firmy Actia Forum i Sekretarz Generalny Baltic Ports Organization. Posłuży ona jako grunt pod drugi keynote speech, dotyczący wpływów chińskich inwestycji w portach europejskich oraz ryzykach i możliwościach wiążących się z nimi dla regionu Morza Bałtyckiego, który zaprezentuje James Kyritsis (Drewry). Przyjrzymy się również możliwościom współpracy pomiędzy portami w Stanach Zjednoczonych oraz Europie, które zaprezentuje Christopher Quinn (Wexford Strategies).

Projekty inwestycyjne w sektorze portowym będą istotnym elementem tegorocznej edycji Transport Week. Uczestnicy będą mieli szansę przyjrzeć się dokładniej projektowi rozwoju Porty Gdynia do roku 2020, a także zapoznać się z trzyletnim planem rozbudowy terminalu DCT w Gdańsku. Przedstawiciele Kalmar podzielą się swoimi doświadczeniami w maksymalnym wykorzystaniu technologii oraz przepływu danych podczas procesu projektowania terminali.

Nie sposób dyskutować o inwestycjach bez poruszenia kwestii finansów. Paweł Wojciechowski (Komisja Europejska) opowie o miejscu jakie porty zajmują w planach budżetowych UE na lata 2021 – 2027, a także możliwościach finansowania projektów w ramach inicjatyw takich jak CEF. Anthony van der Hoest (MTBS) przyjrzy się praktykom stosowanym przez inwestorów aktywnych w branży morskiej.
Temat finansowania oraz rozwoju portów będzie przedmiotem panelu dyskusyjnego, który podsumuje pierwszy dzień konferencji. W panelu udział wezmą m.in. przedstawiciele Komisji Europejskiej, ESPO oraz Portu Gdynia.
Digitalizacja jest obecnie bez wątpienia jednym z najistotniejszych tematów dla branży transportowej. Sektor portowy nie jest wyjątkiem. Wyzwania oraz możliwości jakie prezentuje zostaną dogłębnie przeanalizowane przez Isabelle Ryckbost, Sekretarz Generalną ESPO. Przedstawiciele Royal HaskoningDHV oraz Port Rotterdam przyjrzą się dokładniej problematyce procesu cyfryzacji, omawiając koncepcję tzw. „smart ports” oraz oferując konkretne przykłady implementacji tej wysoce interesującej dla branży technologii.

Konferencję zwieńczy przegląd projektów, podkreślających status branży portowej jako kolebki innowacji. Przemek Myszka (Baltic Transport Journal) zabierze nas w podróż po najciekawszych technologiach i rozwiązaniach, które definiują obecny kształt branży transportowej. Dowiemy się również więcej o precyzyjnych systemach cumowania zastosowanych w Porcie Gdynia, o których opowie nam Wojciech Tucholitz (NAVSIM).

Tradycyjnie już głównemu wydarzeniu towarzyszyć będzie szereg imprez towarzyszących. Delegaci dowiedzą się więcej o wpływie Brexitu na branżę transportową podczas konferencji zorganizowanej przez Namiary na Morze i Handel. Ponad to przyjrzymy się bliżej kwestiom związanym z zanieczyszczeniami powietrza, któremu poświęcone będzie seminarium przygotowane przez Baltic Ports Organization oraz zasadom bunkrowania LNG, zaprezentowanym podczas wydarzenia przygotowanego we współpracy z EMSA.

Więcej szczegółów na: http://www.transportweek.eu/

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.