Inwestycje, zaawansowane narzędzia IT, elastyczne rozwiązania dla klientów i rozbudowa infrastruktury bazowej – tak GLS Poland podsumowuje swoją działalność w roku 2018. To był jubileuszowy, bo 20 rok obecności firmy w Polsce.
W 2018 roku GLS Poland znacznie poszerzył i wzbogacił wachlarz swoich usług, zwłaszcza w obszarze tzw. ostatniej mili. Firma wprowadziła też nową usługę – InfoCourierService – umożliwiającą bezpośredni kontakt telefoniczny kuriera z odbiorcą w celu indywidualnego ustalenia szczegółów dostawy. Operator systematycznie rozbudowuje też sieć punktów nadania i odbioru. Obecnie ma ich już ponad 1,5 tys. w całym kraju, a zasięg sieci stale się poszerza. – Chcemy być najlepszą firmą kurierską, dlatego stale dostosowujemy zestaw i funkcjonalności naszych usług do wymagań współczesnego stylu życia oraz rzeczywistych potrzeb zarówno nadawców, jak i odbiorców. Kluczowym komponentem kompleksowych rozwiązań stają się dziś elastyczność oraz personalizacja usług, wymagające coraz bardziej efektywnej i indywidualnej komunikacji z klientami. W 2019 roku wprowadzimy kolejne usługi dodatkowe oraz funkcjonalności – zapowiada Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland.
Firma stale optymalizuje też system dostaw, kładąc nacisk na informatyzację, automatyzację oraz integrację systemów operacyjno-logistycznych.
Rozbudowa bazy
Miniony rok, to to również czas znaczących inwestycji w bazową infrastrukturę GLS. Wiosną operator uruchomił swoje największe centrum dystrybucji przesyłek w Polsce, zlokalizowane w Wypędach pod Warszawą, z dogodnym dostępem do drogi S8 oraz do autostrady A2. Całkowita powierzchnia obiektu wynosi 7,6 tys. mkw., z czego 6,6 tys. mkw. zajmuje hala załadunkowa. Nowoczesne centrum jest w stanie obsłużyć średnio 80 tys. paczek dziennie i jest wyposażone w nowoczesną infrastrukturę, m.in. do szybkiego sortowania. Obiekt został zrealizowany przez Panattoni Europe w modelu BTO (build-to-own) i BTS (build-to-suit). Wraz z nim, GLS ma już 36 filii w Polsce. Centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych jest Stryków. Wraz z dwoma sortowniami regionalnymi w Bydgoszczy i we Wrocławiu łączy polską i międzynarodową sieć.
Optymalizacja
Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 41 krajów w Europie (działa też na terenie USA i Kanady). – W 2018 roku odnotowaliśmy dalszy, bardzo szybki rozwój segmentu przesyłek międzynarodowych, również dlatego, że polskie sklepy online zaczynają coraz intensywniej działać na zagranicznych rynkach. Sukcesywnie, w ścisłej współpracy z oddziałami GLS w innych krajach, wzbogacamy nasze usługi o komponenty dodatkowo usprawniające międzynarodowy handel online. To jeden z przykładów działań, które podejmujemy po to, by wspierać rozwój e-commerce – mówi Tomasz Kroll.
Już 20 lat w Polsce
W ubiegłym roku roku firma świętowała 20-lecie działania na polskim rynku. W tej chwili ma już ponad 11 tys. klientów w Polsce. Flota GLS Poland to 1,7 tys. samochodów kurierskich, z których każdy pokonuje średnio 187 km dziennie podczas jednej trasy, a także 141 pojazdów liniowych. – Mamy za sobą kolejny rok dynamicznego rozwoju naszej firmy. Regularnie notujemy dwucyfrowy wynik w sprzedaży, co stanowi obecnie najlepszy rezultat w segmencie usług kurierskich w Polsce. To oczywiście powód do satysfakcji, ale inwestycje realizujemy w planie długofalowego rozwoju. Cieszymy się, że już od 20 lat mamy aktywny udział w rozwoju polskiego rynku logistycznego – podsumowuje Tomasz Kroll.
(red./źr. GLS)