Agility, w ciągu najbliższych trzech lat zainwestuje 100 mln USD w projekt uruchomienia Shipa.com, cyfrowej platformy logistycznej umożliwiającej przedsiębiorcom oraz konsumentom zarządzanie transportem, sprzedażą oraz dostawami przez Internet.
- Shipa.com, dzięki zastosowanej technologii, ułatwia działalność zarówno niewielkim firmom, które mogą zarządzać łańcuchami dostaw przy pomocy kilku kliknięć, jak i klientom indywidualnym, którzy na telefonie mogą sprawdzić status zamówionej przesyłki - mówi Henadi Al-Saleh, przewodnicząca rady nadzorczej Agility. - Dzięki Shipa.com logistyka staje się wygodniejsza, bardziej zrozumiała, a jednocześnie prostsza i dostępna dla wszystkich.
W skład platformy Shipa.com wchodzą:
Shipa Freight zapewnia małym przedsiębiorstwom bezpośredni i szybki dostęp do stawek transportowych, a także umożliwia rezerwację, płatność oraz śledzenie przesyłek morskich i lotniczych na całym świecie, z dowolnego urządzenia cyfrowego lub mobilnego. To pierwsza w branży i najbardziej zaawansowana, w pełni zintegrowana usługa internetowego zarządzania frachtem, dostępna obecnie w ponad 100 krajach, w tym w Polsce.
Shipa Ecommerce zapewnia sprzedawcom internetowym dostęp do najszybciej rozwijających się i zróżnicowanych rynków na całym świecie. Shipa Ecommerce oferuje zintegrowane rozwiązania logistyczne obejmujące usługi frachtowe, obsługę magazynową oraz dostawy w rejonie Zatoki Perskiej, poszerzone w najbliższej przyszłości o kraje Unii Europejskiej i Afrykę. Jej klientami są międzynarodowe sieci handlowe z USA, UE i Azji, a także lokalne firmy z Bliskiego Wschodu. Rozwiązania Shipa Ecommerce wykorzystują łatwą w obsłudze integrację cyfrową: API i interfejsy sieciowe, takie jak integracja z portalami klientów, stronami internetowymi i aplikacjami.
Shipa Delivery oferuje przedsiębiorcom i klientom indywidualnym dostawy w ciągu tego samego dnia, następnego dnia i międzynarodowe w krajach Zatoki Perskiej. Intuicyjna i łatwa w obsłudze platforma dostępna jest z urządzeń mobilnych lub zintegrowana bezpośrednio z systemami biznesowymi klientów. Dostarcza ona rozwiązań umożliwiających optymalizację działań pod względem szybkości, wygody oraz kosztów.
- Logistyka jest kręgosłupem handlu. To jednak skomplikowany proces, a jego złożoność przysparza poważne trudności drobnym przedsiębiorcom. Małe firmy często nie mają dostępu do zasobów, narzędzi i rozwiązań logistycznych, z których korzystają najwięksi gracze - powiedziała Henadi Al-Saleh. - Nic zatem dziwnego, że po przeprowadzeniu rozmów z przedstawicielami 800 małych i średnich przedsiębiorstw z całego świata, odkryliśmy, że aż 78 proc. z nich chciałoby mieć możliwość zarządzania procesami logistycznymi przez Internet. Shipa stanowi odpowiedź na tę ich potrzebę, tym samym dając im szansę wykorzystania możliwości oferowanych przez światową gospodarkę cyfrową.
- Także w Polsce klienci, bez względu na wielkość firmy, oczekują od nas zarówno prostego i szybkiego dostępu do informacji o tym, co w danym momencie dzieje się z ich przesyłką jak i wsparcia w zarządzaniu skomplikowanym procesem logistycznym. Tu najlepszą odpowiedzią są nowoczesne technologie, co widać chociażby po wzroście liczby użytkowników aktywnie korzystających z platformy Shipa Freight. Kolejne inwestycje w rozwój cyfrowej platformy logistycznej oznaczają nowe, jeszcze większe możliwości dla naszych klientów - mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager, Agility Logistics w Polsce.
Shipa to cyfrowa platforma logistyczna, która ułatwia przedsiębiorcom oraz klientom indywidualnym zarządzanie międzynarodowym i lokalnym transportem towarów przy pomocy kilku kliknięć. Shipa Freight pomaga małym i średnim firmom w transporcie towarów na całym świecie i wykorzystaniu możliwości oferowanych przez globalną gospodarkę. Shipa Ecommerce ułatwia zarządzanie procesem logistycznym w handlu internetowym, dostawami oraz zwrotami w obszarze Zatoki Perskiej. Usługa ta skierowana jest do sieci handlowych z USA, UE, Azji oraz Bliskiego Wschodu. Shipa Delivery umożliwia organizację szybkich dostaw w ciągu 24 godzin na terenie krajów arabskich. Shipa.com opiera się na światowej sieci i infrastrukturze Agility, operatora logistycznego działającego w ponad 100 krajach, zatrudniającego ponad 22 tys. pracowników, prowadzącego centra logistyczne w strategicznych lokalizacjach na całym świecie, także największego prywatnego właściciela nieruchomości komercyjnych na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz czołowego dewelopera i inwestora w technologie logistyczne.
(źr. Agility)