Dodaj ogłoszenie o pracy


Przedsiębiorcy nie będą oszczędzać na delegacjach

85proc. biznesmenów deklaruje utrzymanie liczby podróży służbowych w nadchodzącym roku na tym samym poziomie co w roku 2011. Tak wynika z corocznego badania firmy doradczej Deloitte „Business Travel Survey”, w którym udział wzięło tysiąc osób. Istotne w podróży pozostaną kwestie związane z infrastrukturą, przede wszystkim z wyposażeniem hoteli i dostępem do bezpłatnego Internetu.

 

Większość podróżujących w celach służbowych zwraca uwagę na różnice w hotelach działających pod tą samą marką w poszczególnych lokalizacjach. 6 na 10 badanych stwierdza, że zarówno same obiekty, jak i jakość świadczonych tam usług, są bardzo zróżnicowane. Brak spójności w standardach hoteli deklaruje 49proc. osób powyżej 30-go roku życia, a w grupie 18-29-latków – 39proc. Mimo tych różnic, 46proc. osób jest lojalna wobec ulubionej marki hotelowej, bo wybiera ją nawet jeśli budynek nie jest dogodnie usytuowany. Dwie trzecie podróżujących w celach służbowych najczęściej pracuje w swoich pokojach, jednak coraz więcej z nich jest zadowolona z pracy w większych przestrzeniach społecznych, takich jak hotelowe lobby. Najczęściej wybór miejsca pracy determinowany jest przez wiek podróżujących - prawie dwie piąte respondentów w przedziale 18-44 lat często pracuje w przestrzeniach otwartych, w odróżnieniu do osób w wieku powyżej 45 lat, wśród których takie postępowanie deklaruje zaledwie 17proc.

 

- Segment klientów biznesowych (zarówno w kategorii podróże służbowe jak i organizacja konferencji) jest bardzo ważny dla branży hotelarskiej. Utrzymanie się liczby podróży służbowych w roku 2012 jest pozytywnym znakiem, szczególnie w związku z towarzyszącą nam niepewnością oraz prognozowanym spowolnieniem gospodarczym w Europie  – mówi Bartosz Krawczyk menadżer w dziale Konsultingu Deloitte. - Warto zwrócić uwagę na oczekiwania podróżujących służbowo – bezpłatny dostęp do Internetu jest postrzegany jako standard, młodsi klienci dostrzegają wartość w możliwości automatycznego check-in w hotelu, co może wskazywać na wagę szybkości obsługi klienta biznesowego - dodaje.

 

Automatyczny check-in w hotelu preferuje 36proc. podróżujących służbowo w przedziale 18-44 lat, podczas gdy tylko 19proc. uczestników badania powyżej 45 roku życia jest zainteresowana tego typu usługą. Z badania Deloitte wynika, że zarówno wyposażenie hotelu jak i zakres proponowanego serwisu nadal odgrywają kluczową rolę w jego postrzeganiu. 6 na 10 podróżujących służbowo zgadza się zapłacić więcej za odpowiednie wyposażenie. Dla 77proc. respondentów nadal bardzo ważny jest bezpłatny dostęp do Internetu. Brak udogodnień w wyposażeniu czy niekompetentni pracownicy w hotelach mają mniejsze znaczenie podczas podróży służbowych, niż problemy związanymi z liniami lotniczymi. Najważniejsze niedogodności w trakcie wyjazdów biznesowych, wskazane przez respondentów, to opóźnienia związane ze zwiększonym bezpieczeństwem na lotniskach (30proc.) oraz odlotem samolotów (37proc.).

Badanie „Deloitte Business Travel Survey” zostało przeprowadzone online na grupie 1000 podróżujących służbowo we wrześniu 2011 roku.
(źr. Deloitte)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.