Dachser, spodziewa się pracowitej końcówki roku w lotniczym cargo i w związku z tym uruchomił specjalny rejs na trasie Frankfurt-Szanghaj-Frankfurt. Dzięki temu firmy z Polski i innych krajów Europy Środkowej oraz Chin mają zapewnione cotygodniowe połączenia w obie strony podczas szczytu sezonu w transporcie lotniczym.
Wyczarterowany przez Dachser Boeing 747 to możliwość przetransportowania około 105 ton ładunku. Dzięki temu operator uniknie problemu dostępu do przestrzeni cargo, który pod koniec roku dotyka firmy korzystające z frachtu lotniczego. Na takie rozwiązanie firma postawiła już drugi raz z rzędu. - Listopad i grudzień to w transporcie lotniczym szczególnie pracowity okres. Z jednej strony spada dostępna przestrzeń cargo ze względu na mniejszą liczbę lotów pasażerskich, które w innych miesiącach zabierają część ładunków towarowych. Z kolei zwiększony popyt na usługi transportowe w tym okresie to m.in. zasługa światowej koniunktury, cykli produkcyjnych i sprzedażowych globalnych firm, a także szczytu w handlu związanego z okresem przedświątecznym – wyjaśnia Robert Pastryk, dyrektor generalny Dachser Air & Sea Logistics w Polsce.
Jak z tego rozwiązania mogą skorzystać polskie firmy?
Dachser odbiera towar z dowolnego miejsca w Polsce i transportem drogowym dostarcza przesyłkę do portu lotniczego w Polsce lub we Frankfurcie. Stamtąd towar wyrusza drogą lotniczą do Szanghaju, by następnie zostać przetransportowany na miejsce przeznaczenia w Chinach. Analogicznie obsługiwany jest import do Polski. Oprócz tego operator zapewnia kompleksową obsługę formalności w ramach własnej agencji celnej.
(źr. Dachser)