Dodaj ogłoszenie o pracy


DPD Polska uruchomiła eSklep z opakowaniami

DPD Polska uruchomiła sklep internetowy z opakowaniami dla klientów firmy. Użytkownicy mogą zamówić wszystkie potrzebne materiały, by profesjonalnie zabezpieczyć towar przed wysyłką.

Odpowiednie przygotowanie przesyłki jest bardzo istotnym elementem procesu dostawy, znacząco wpływającym na jej bezpieczeństwo w transporcie. Firma DPD Polska udostępniła  narzędzie, dzięki któremu użytkownicy mogą zamówić nie tylko opakowania oferowane w ramach umowy, takie jak dox czy mały pak, ale także dodatkowe, takie jak np. kartony czy folia bąbelkowa. Na stronie e-sklepu klienci mają dostęp do wszystkich materiałów, które są szczegółowo opisane wraz z dokumentacją zdjęciową. Co ważne, konsumenci nie muszą zakładać nowego konta w e-sklepie, ponieważ wszystkie dane zostają automatycznie przeniesione z aplikacji DPD Online - systemu do nadawania przesyłek i zamawiania kuriera, z którego korzystają na co dzień. – Witryna DPD Polska jest kolejną odpowiedzią na potrzeby i wymagania naszych klientów – sklepów internetowych. Ze względu na to, że właściwe opakowanie wysyłanych przedmiotów jest kluczowe dla bezpieczeństwa przesyłki, warto przykładać do tej czynności odpowiednią wagę i korzystać z profesjonalnych materiałów – zapewnia Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Sklep internetowy w pierwszych 48 godzinach od jego uruchomienia odwiedziło  ponad 5 tys. użytkowników, a niemal 2 tys. klientów dokonało pierwszego logowania. W tym czasie złożonych zostało prawie tysiąc zamówień.

Bezpieczne pakowanie – poradnik
Standardowa paczka krajowa doręczana przez kuriera DPD ma maksymalną wagę 31,5 kg, a sumę wymiarów nie większą niż 300 cm, przy czym najdłuższy bok nie powinien przekraczać 175 cm. Powinna mieć ona kształt prostopadłościanu, z którego nie wystaje żaden ponadwymiarowy element. Jeśli wysyłamy produkty szklane i kruche, to powinny być one zapakowane w materiał dopasowany do zawartości, a wielkość i wytrzymałość opakowania dostosowana do gabarytów i ciężaru przesyłki. Warto również zapakować małe elementy w opakowania jednostkowe, przegrodzone tekturowymi przegródkami, wypełniaczami lub owijane folią pęcherzykową w sposób uniemożliwiający stykanie się poszczególnych elementów.
Do zapakowania produktów lekkich, takich jak płyty, książki czy gry komputerowe, powinien zostać użyty odpowiedniej grubości karton oraz ewentualnie folia bąbelkowa lub inny materiał do wypełnienia wolnych przestrzeni opakowania. Specjalna tuba z kolei jest idealnym opakowaniem dla plakatów, arkuszy czy banerów. Nie zajmuje dużo miejsca, a dodatkowo zabezpiecza przedmioty przed potencjalnym uszkodzeniem. Odzież i obuwie nie powinny przemieszczać się wewnątrz kartonu, w który są zapakowane. Wystarczy odpowiednia amortyzacja zawartości oraz wytrzymałe pudełko. Telefony, akcesoria komórkowe, sprzęt komputerowy czy RTV/AGD, małe AGD czy produkty wnętrzarskie (np. lampy) muszą być transportowane w opakowaniu producenta z oryginalnymi profilami lub być owinięte folią bąbelkową. Całość dodatkowo należy umieścić w mocnym kartonie, wewnątrz którego powinny znajdować się elementy zabezpieczające wykonane z pianki lub papieru. Ostatnim krokiem powinno być zaklejenie całej paczki taśmą klejącą, zgodnie z metodą podwójnej litery „T”.
Bez względu na to, co chcemy przesłać, bardzo ważne jest, by z opakowania nie wystawały żadne elementy, gdyż mogą ulec uszkodzeniu lub zniszczyć inne przesyłki w trakcie transportu. Przypominamy o wykazie produktów niedozwolonych. Artykuły motoryzacyjne bądź sanitarne, o nieregularnych kształtach, powinny być zapakowane w opakowanie o równej powierzchni oraz o sztywnych ściankach, przy czym karton powinien być maksymalnie wypełniony. Co więcej, w przypadku części samochodowych, przyjmowane do nadania są tylko przedmioty fabrycznie nowe, pozbawione płynów eksploatacyjnych. Warto o tym pamiętać, gdyż niewłaściwe zabezpieczenie towaru może skutkować tym, że przedmiot nie zostanie przyjęty do nadania. Przed nadaniem przesyłki należy zapoznać się z wykazem towarów zabronionych, a także ograniczeniami dotyczącymi towarów określonych kategorii. Zawartość przesyłki o wadze powyżej 50 kg powinna być ułożona na palecie. W tym przypadku opakowanie również musi mieć regularną budowę, a jego kształt nie powinien znajdować się poza obrysem standardowej europalety.

(źr. DPD Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.