Marka Statoil znika z rynku, a w zamian wejdzie Circle K. Zmiana marki rozpocznie się na polskim rynku 11 maja br. i obejmie całą sieć Statoil w Polsce, która liczy 350 stacji paliw. Pierwszą, pilotażową stację z nową nazwą uruchomiono już w Opolu.
Proces zmiany marki ze Statoil na Circle K rozpocznie się oficjalnie 11 maja br. w Warszawie i obejmie kolejno wszystkie stacje paliw w stolicy. Jedna stacja paliw w Opolu została wybrana jako stacja pilotażowa i działa już pod marką Circle K. Prace na obiekcie pilotażowym obejmowały zmianę znaków na elewacji sklepu, wiacie, myjni oraz na znakach cenowych.
- Nowa, globalna marka Circle K widoczna jest już w Norwegii, Szwecji i w Danii. W tych krajach proces zmiany marki został już prawie zakończony. Teraz przyszła kolej na Polskę oraz kraje bałtyckie (Litwę, Łotwę i Estonię). Proces zmiany marki w Polsce potrwa około roku – mówi Mirosław Caputa, dyrektor ds. komunikacji i marketingu w Circle K Polska.
Circle K jest dziś największą marką firmy Alimentation Couche-Tard Inc.(„Couche-Tard”). We wrześniu 2015 r. firma ogłosiła decyzję o konsolidacji portfela swoich marek detalicznych pod jedną globalną marką Circle K, zastępując tym samym dotychczasowe marki: Mac’s®, Kangaroo Express® oraz Statoil®. Zmiana logotypu na stacjach w Polsce nie ma wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami czy dostawcami firmy. Nie zmienia się ani asortyment sklepu, ani oferta paliw, która obejmuje wysokiej jakości produkty miles – benzynę 95, olej napędowy i LPG, a także produkty premium benzynę 98 milesPlus i diesel milesPlus. Uruchomiona już stacja Circle K w Opolu czynna jest całodobowo i akceptuje karty bankowe, karty Routex, DKV i UTA oraz karty programu lojalnościowego Statoil Extra, którego nazwa zmieni się na Circle K Extra Club.
(źr. Circle K)