Teraz klienci Poczty Polskiej odbiorą swoje przesyłki w ogólnopolskiej sieci kiosków RUCH. W sumie, Poczcie Polskiej posiada już blisko 7 tysięcy punktów odbioru paczek i listów. To największa sieć click & collect w Polsce.
W wyniku umowy z siecią RUCH na obsługę wydawania paczek, Poczta zyskała blisko 1,7 tys. punktów odbioru przesyłek, które znajdują się w kioskach i salonikach. Klienci będą mogli odbierać tam swoje przesyłki od listopada br. Ponad 95 proc. punktów RUCH jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele. Paczki w kioskach i salonikach RUCH będą czekały na odbiór do 7 dni, a klienci zostaną poinformowani o czekającej przesyłce sms-em. Zakres usług objętych umową z RUCH obejmuje najpopularniejsze usługi paczkowe Poczty Polskiej: Paczka24 i Paczka48, Pocztex Kurier48, Pocztex Ekspres24.
– Klienci chcą mieć jak najwięcej dogodnych dla siebie miejsc do odbioru ezakupów. Dlatego naszym głównym celem w segmencie eCommerce jest zapewnienie jeszcze większej liczby punktów odbioru przesyłek. Systematycznie poszerzamy naszą sieć o punkty partnerów biznesowych. Chcemy już w 2017 roku mieć 10 tys. takich punktów. Obecna umowa z RUCH-em będzie miała także skutki biznesowe, bo zakładamy zwiększenie liczby paczek obsługiwanych przez Pocztę, dzięki konkurencyjnej ofercie dla e-sklepów, którym zależy na jak najwygodniejszej formie dostaw dla swoich klientów – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska, oprócz dostaw kurierskich „door to door”, oferuje usługę „odbiór w punkcie” przesyłek paczkowych lub kurierskich w 4,1 tys. placówkach pocztowych. W sieci tej znajduje się tysiąc stacji paliw Orlen, które wydają przesyłki Poczty Polskiej. W sumie liczba wszystkich punktów odbioru przesyłek Poczty Polskiej wynosi teraz prawie 7 tys. – Śledzimy ogólnoświatowe trendy i widzimy, że podobne rozwiązania rozwijają wszyscy operatorzy zorientowani na eCommerce – tworzą placówki własne, partnerskie oraz urządzenia samoobsługowe – mówi Grzegorz Kurdziel.
– Umowa z Pocztą Polską wpisuje się w strategię rozwoju RUCH S.A., która staje się nowoczesną firmą usługową. Świadcząc usługi pocztowo-kurierskie, wykorzystujemy potencjał rozbudowanej sieci punktów własnych, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Wdrażając usługę dla klientów Poczty Polskiej, RUCH S.A.bazował na doświadczeniu i kompetencjach operacyjnych rozwiniętych podczas procesu wprowadzania usług własnych – dodaje Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Zarządu RUCH.
Jak działa usługa „odbiór w punkcie”? Usługa polega na możliwości odebrania zamówienia internetowego w wybranym punkcie odbioru, w dogodnym momencie i czasie, bez konieczności oczekiwania na przyjazd kuriera. 80 proc. przesyłek dociera do punktów odbioru następnego dnia roboczego pod chwili nadania, zaś maksymalny czas oczekiwania na przesyłkę to dwa dni robocze. Każda przesyłka jest ubezpieczona do 1000 zł. Klient jest informowany kilkukrotnie o losach przesyłki np. wiadomościami smsowymi – w momencie nadania przez sklep internetowy, dotarcia przesyłki do punktu oraz po 3 dniach od dotarcia przesyłki do punktu. Status przesyłki może też śledzić online na stronach www. Przesyłka jest przechowywana 7 dni.
75 proc. kupujących w internecie skorzystało w ostatnich 6 miesiącach z usług polegających na odbiorze przesyłki w punkcie. Użytkownicy firm kurierskich oceniają „odbiór w punkcie” jako usługę wiarygodną, unikatową przede wszystkim ze względu na możliwość odbioru paczki w dowolnym miejscu i czasie, ale również ze względu na fakt, że 80 proc. przesyłek jest dostarczanych następnego dnia.
(źr. Poczta Polska SA)