Spółka PROMAG zakończyła właśnie optymalizację procesów składowania oraz transportu wewnętrznego w świebodzińskiej firmie SPRICK Rowery.
W ramach inwestycji firma PROMAG zaprojektował i dostarczył pomost magazynowy o powierzchni 5,5 tys. mkw. wraz z systemem transportu towarów z produkcji na antresolę i z antresoli do strefy wysyłki. 60 proc. pomostu opiera się na słupach nośnych, a pozostałe 40 proc. na konstrukcji regałów paletowych rzędowych, które pozwoliły na uzyskanie dodatkowych 2,3 tys. miejsc paletowych pod pomostem. Górna część pomostu pozwala z kolei na składowanie aż 10 tys. palet. Pomost został tak zaprojektowany i wykonany, aby mogły na nim pracować wózki podnośnikowe elektryczne o masie do 1,5 t wraz z ładunkiem i obsługującym je operatorem. - Głównym przedmiotem realizacji było usprawnienie procesów składowania oraz transportu pomiędzy produkcją a magazynem oraz pomiędzy magazynem a strefą wysyłki. Wdrożone rozwiązanie pozwoliło na podwojenie powierzchni składowania oraz wzrost wydajności operacji przyjęcia i wydania towarów – mówi Karolina Tokarz, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. handlu i marketingu PROMAG S.A.
Transport towarów z produkcji realizowany jest za pomocą przenośników a następnie na antresolę za pomocą dwóch wind. Umożliwiają one pracę rewersyjną w zależności od aktualnych potrzeb - przy nasileniu produkcji obie windy realizują załadunek na pomost, przy nasileniu wysyłek towarów obie realizują rozładunek towaru z pomostu, natomiast przy normalnym trybie pracy, jedna zajmuje się załadunkiem a druga rozładunkiem. Windy wyposażone zostały w miejsca buforowe na dole pod antresolą i na antresoli. Każde z nich może pomieścić 10 palet. Pomost magazynowy posiada także dodatkową bramkę załadunkową, która umożliwia transport towarów w przypadku braku zasilania przenośników i wind. Dodatkowo na pomoście znajdują się trzy klatki schodowe ze spocznikiem, pozwalające na szybką ewakuację, gdyby taka konieczność zachodziła. Poziom bezpieczeństwa został podniesiony dodatkowo dzięki wykonaniu poszycia pomostu z płyty o zwiększonej odporności ogniowej.
Inwestycja przyniosła wiele usprawnień w firmie SPRICK Rowery, m.in.:
• 2-krotnie zwiększyła się powierzchnia składowania,
• przyspieszony został proces wysyłki towarów,
• poprawiono organizację przyjęcia półproduktów,
• wdrożono częściową automatyzację procesu składowania,
• uwolniono dodatkową przestrzeń, która będzie wykorzystana w celach produkcyjnych.
SPRICK produkuje głównie rowery miejskie i trekkingowe. Zakład opuszczają też rowery elektryczne, które są hitem w krajach Europy Zachodniej. W ubiegłym roku produkcja przekroczyła 350 tys. szt., dzięki czemu firma stała się jednym z czołowych producentów w branży.
(źr. PROMAG)