Dodaj ogłoszenie o pracy


TimoCom otwiera giełdę dla bezpośrednich klientów firm transportowych i spedycyjnych

TimCom otwiera europejską giełdę transportową TC Truck&Cargo® dla firm produkcyjnych i handlowych na terenie całej Europy. Dostęp ten jest jednak obostrzony pewnymi ograniczeniami: nadawcy ładunków otrzymują możliwość wystawiania frachtów i wyszukiwania pojazdów na giełdzie, natomiast opcje szukania ładunków jak i wprowadzania pojazdów nie będą dla nich dostępne.

Od 1997 roku, czyli od momentu powstania firmy TimoCom, giełda odmawiała klientom z branży produkcyjnej i handlowej dostępu do giełdy ofert transportowych TC Truck&Cargo® ze względu na dużą ilość przedsiębiorstw spedycyjnych. TimoCom jest jedną z ostatnich giełd ładunków, która udostępniła swoją platformę klientom z sektora produkcji i handlu.  
Dziś, 18 lat później, jak uważa Chief Representative firmy TimoCom Marcel Frings, nadszedł czas, by to zmienić - Rozwój portali społecznościowych, pojawienie się różnych systemów komunikacyjnych i ich dostępność w czasie rzeczywistym, umożliwiają wymianę informacji niemal w każdej chwili. Naturalnie ma to wpływ również na branżę logistyczną. Dlatego my też musimy podjąć to wyzwanie. Chcemy optymalizować procesy dla całego łańcucha transportowego, także dla przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych. W związku z tym postanowiliśmy dać tym firmom możliwość korzystania z giełdy." Klienci z branży produkcyjnej i handlowej otrzymają jednak ograniczony dostęp. Uprawnieni będą tylko do wprowadzania frachtów i wyszukiwania pojazdów. Natomiast funkcja wyszukiwania ładunków i oferowania pojazdów w dalszym ciągu pozostanie dostępna tylko dla spedytorów i usługodawców transportowych. Jako dostawca giełdy transportowej, TimoCom jest przekonany, że mimo ograniczonego otwarcia rynku spot przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe nadal będą współpracować ze swoimi aktualnymi partnerami biznesowymi. Zadecyduje o tym nie tylko cena, lecz także wysoka jakość obsługi klienta, kompleksowość usług, a także niezawodność, fachowa ekspertyza oraz terminowość.

Wpływ na podjętą przez TimoCom decyzję miały z pewnością między innymi dobre doświadczenia z platformą przetargową TC eBid®. To właśnie za jej pośrednictwem przedsiębiorstwa produkcyjne i handlowe od 2009 roku zlecają długoterminowe kontrakty bezpośrednio usługodawcom transportowym.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.