Dodaj ogłoszenie o pracy


Wim Bosman podsumowuje 10-lecie działalności w Polsce

Wim Bosman, obchodzi właśnie 10-lecie swojej działalności w Polsce. To jeden z największych w Europie dostawców usług logistycznych i transportowych. W ciągu ostatniej dekady z małego oddziału, Wim Bosman Polska przekształcił się w czołową firmę transportową na naszym rynku.  

(na zdj. od prawej: Mark Newman, CEO Wim Bosman Group na spotkaniu z pracowniakmi z okazji 10-lecia Wim Bosman Polska)
Początek obecności w Polsce to 2004 rok, kiedy oficjalnie swój oddział w podwarszawskim Pruszkowie otworzył Wim Bosman Group, znany na rynku europejskim dostawca usług logistycznych. Za obsługę klientów odpowiadało wówczas kilku pracowników, a flotę stanowiły 4 pojazdy ciężarowe i 9 kierowców. Od samego początku Wim Bosman Polska specjalizował się w międzynarodowym i krajowym transporcie drogowym, stopniowo zwiększając swój potencjał operacyjny i poszerzając zakres usług. W odpowiedzi na potrzeby klientów, w 2012 roku firma uruchomiła kolejny oddział w Katowicach, specjalizujący się w spedycji drogowej. Dwa lata później Wim Bosman uruchomił regularne połączenia drobnicowe (ładunki częściowe i FTL) z Rumunią i Portugalią. Wdrożono też nowy system operacyjny zwiększający efektywność zarządzania procesami obsługi w transporcie i spedycji drogowej.
Przełomowym w działalności Wim Bosman Polska okazał się być rok 2012. Wtedy też Grupa Wim Bosman została przejęta przez jednego z największych operatorów logistycznych na świecie Mainfreight Group. Dostęp do rynków globalnych i nowych usług logistycznych, sprawił, że firma rozszerzyła swoją ofertę o spedycję lotniczą i morską.
Dziś Wim Bosman Polska jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm transportowych i spedycyjnych na polskim rynku. Specjalizuje się w spedycji i transporcie całopojazdowym krajowym i międzynarodowym dla firm z branż: metalowej, budowlanej, chemicznej, spożywczej, DIY oraz farmaceutycznej, dla której realizuje specjalistyczne transporty przesyłek w suchym lodzie. W ramach europejskiej sieci dystrybucji ekspresowej SystemPlus zapewnia dostawę towarów w ciągu 24-48 godzin. Oferta Wim Bosman obejmuje także usługi z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw (m.in. magazynowanie, usługi dodane, zarządzanie informacjami z wykorzystaniem systemu WMS), usługi ekspresowe Urgent (na terenie Polski i Europy) oraz rozwiązania specjalistyczne (inżynieria logistyczna, wirtualne zarządzanie magazynem, centra obsługi klienta). Sprawną obsługę klientów w Polsce zapewnia zespół 115 pracowników. Tabor liczy 60 pojazdów ciężarowych (w tym zestawy z naczepami do przewozu towarów w temperaturze kontrolowanej oraz naczepy typu firanka), średni wiek pojazdu nie przekracza 3 lat. W ostatnim roku rozliczeniowym Wim Bosman Polska osiągnął obrót w wysokości ponad 11,2 mln EUR.

- 2015 rok będzie kolejnym ważnym krokiem w rozwoju naszej firmy. Czeka nas zakończenie procesu włączenia w struktury Grupy Mainfreight. Zamierzamy rozbudować regularne połączenia drobnicowe z Belgią i Holandią. Firma otworzy nowy oddział w Poznaniu oraz zmieni dotychczasowe lokalizacje w Pruszkowie i Katowicach. Stawiamy na intensywny rozwój usług w ramach logistyki kontraktowej, co wiązać się będzie z planami uruchomienia nowego magazynu oraz cross dockingu wspierającego procesy dystrybucji w relacji Europa Zachodnia – Europa Środkowo-Wschodnia – mówi Beata Krawczyk, Dyrektor Zarządzający Wim Bosman Polska Sp. z o.o. – Pragnę też podziękować naszym Klientom za te 10 lat efektywnej współpracy i zapewniam, że nadal najważniejsze dla nas będą ich potrzeby i wysoka jakość obsługi – podsumowuje Beata Krawczyk.

O Wim Bosman Group – czołowy europejski dostawca usług logistycznych, z siedzibą w Holandii. Firma założona została w 1963 roku, dziś ma swoje oddziały w Holandii, Belgii, Francji, Niemczech, Rumunii, Polsce, Rosji, Finlandii i Ukrainie), gdzie zatrudnia ponad 1700 osób. W 2012 roku została przejęta przez Mainfreight Group i stanowi europejską strukturę w ramach jej globalnej sieci. (www.wimbosman.pl)

O Mainfreight Group – globalny operator logistyczny, z siedzibą w Nowej Zelandii. Firma powstała w 1978 roku, dziś ma ponad 230 oddziałów w 20 krajach na całym świecie, gdzie zatrudnia ponad 5700 pracowników. Firma jest notowana na Nowozelandzkiej Giełdzie Papierów Wartościowych.  (www.mainfreight.com)

(źr. za inf. Wim Bosman)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.