Maersk Line zorganizował w połowie stycznia br. w Warszawie pierwsze seminarium dla klientów korzystających z transportu morskiego. W ubiegłych latach armator dwukrotnie już zapraszał swoich klientów na spotkania szkoleniowe, tym razem jednak po raz pierwszy wybrano formę seminarium. W całodniowym wydarzeniu, podzielonym na specjalne bloki tematyczne, wzięło udział ponad 30 uczestników, z około 20 firm. Warsztaty z zakresu logistyki morskiej prowadzili przedstawiciele fMaersk Line, Izby Celnej w Gdyni i Raiffeisen Polbank. Na tym nie koniec, Maersk Line zapowiada kolejne edycje takich spotkań.
Wśród uczestników można było spotkać klientów Maersk Line reprezentujących zupełnie różne branże, począwszy od spedytorów, poprzez sektor FMCG, na producentach mebli kończąc. Głównym celem organizatora było przedstawienie uczestnikom spotkania kluczowych zagadnień w obszarze transportu morskiego, z perspektywy podmiotów odpowiadających za różne jego aspekty – operacyjne, proceduralne i finansowe. Dlatego armator zaprosił do współpracy dwóch partnerów merytorycznych – Izbę Celną w Gdyni oraz Raiffeisen Polbank.
Seminarium zostało zaplanowane w formie bloków tematycznych, obejmujących podstawy merytoryczne, a także wykłady z obszaru operacyjnego i handlowego, podczas których prelegenci omówili zagadnienia dedykowane specyfice swojej branży. Maersk Line przeanalizował aspekty komercyjne i operacyjne transportu kontenerowego. Przedstawiciele Izby Celnej zajęli się zagadnieniem procedur celnych, pracownicy Raiffeisen Polbank przybliżyli procesy związane z akredytywami, a operator depotów kontenerowych Balticon skoncentrował się na paramentach i zastosowaniu kontenerów. Co istotne, jednym z podstawowych założeń spotkania było połączenie części teoretycznej z warsztatową, więc uczestnicy mieli od razu możliwość sprawdzenia nowo nabytej wiedzy.
(red/Maersk Line)