Dodaj ogłoszenie o pracy


Amazon i jego patent przewidujący, co klient chce kupić

Firma Amazon, potentat w handlu internetowym uzyskała patent na program pozwalający wykorzystać dotychczasowe zachowania swoich klientów i ich upodobania.
Na podstawie wcześniejszych zamówień, wyszukiwanie produktów, koszyk zakupów i innych np. „kliknięć myszą”, Amazon dzięki swojemu patentowi przygotuje coś, co nazywa się „antycypacją wysyłki", czyli przygotowuje i sprawdza stan magazynów (dostępność produktu) pod potencjalne zamówienia swoich klientów.
Analiza ogromnej bazy danych zebranych od klientów i gości na swojej stronie internetowej (i być może za pośrednictwem innych stron internetowych, social media) umożliwi przesłanie do swoich centrum dystrybucji, jeszcze bez konkretnych adresów potencjalnych zamówień, na które być może klienci oczekują.

Pozwoli to sklepowi np. na oferowanie w specjalnej cenie produktu, jeśli klient z tych adresów faktycznie je zamówi. Ten nowy proces przygotowania wysyłki, to sposób Amazona, aby obniżyć koszty dostaw i czas jego dostarczenia do zamawiającego przez wcześniejsze jej przygotowanie.
Istniej mnóstwo możliwości wykorzystania dla tego patentu . Na przykład umożliwia to pracownikom magazynów Amazona, wcześniejsze przygotowanie etykiet i opakowania, w którym wysyłane zostaną zakupy bezpośrednio do klientów, którzy je zamawiają. Pozwoli to na oszczędności kosztów transportu chociażby dostawców, które byłyby poniesione gdyby  produkty musiały trafić najpierw do regionalnych centrów dystrybucji Amazona.

Ale ważnym aspektem tej nowej oferty usług musi być wiarygodne partnerstwo z jego dostawcami usług transportowych. A ta została wystawiona na próbę podczas zwiększonego ruchy przedświątecznego. Być może po „przeglądzie wydajności” firm transportowych okaże się, że Amazon uruchomi własną flotę samochodów dostawczych.
rak z wyk. mat. shipping gazette

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.