Dodaj ogłoszenie o pracy


„Jedna przesyłka = jeden posiłek dla głodnego dziecka” – 185 tys. posiłków dla najuboższych dzieci od DHL GF

DHL Global Forwarding, firma specjalizująca się logistyce globalnej na morzu i w powietrzu, działająca w ramach grupy Deutsche Post DHL, nieprzerwanie od trzech lat wspiera akcję „jedna przesyłka = jeden posiłek dla głodnego dziecka” w ramach programu „Pajacyk” Polskiej Akcji Humanitarnej. Każda zrealizowana przez DHL GF morska i lotnicza przesyłka oznacza ciepły obiad w szkole lub świetlicy środowiskowej dla niedożywionego ucznia.
Dzięki konsekwentnemu wsparciu od stycznia 2011 r. do końca 2013 r. firmie udało się zapewnić blisko 185 tys. ciepłych posiłków dla najbardziej potrzebujących dzieci, co gwarantuje średnio 325 obiadów każdego dnia nauki w roku szkolnym.

- Niedożywienie dzieci nie jest jedynie bolączką biednych krajów, to także poważny problem w Polsce. Statystyki są porażające: z powodu głodu na świecie co sześć sekund umiera jedno dziecko, a co dziesiąte dziecko w naszym kraju ciepły posiłek otrzymuje wyłącznie w szkole. „Pajacyk” Polskiej Akcji Humanitarnej jest odpowiedzią na tę dramatyczną sytuację. To ważne, aby podczas trwania roku szkolnego i wytężonego wysiłku umysłowego biedne dzieci miały zagwarantowany chociaż ciepły posiłek. Niezmiernie cieszy mnie fakt, że możemy aktywnie wspierać takie wspaniałe inicjatywy również na poziomie biznesowym - mówi Krzysztof Bielica, Prezes Zarządu DHL Global Forwarding. - Inicjujemy również dodatkowe działania wśród naszych klientów i pracowników, jak na przykład aukcje charytatywne, by stworzyć kolejne szanse dla ludzi dobrego serca do indywidualnego wsparcia – dodaje Krzysztof Bielica.

Już drugi rok z rzędu DHL Global Forwarding zorganizował Bal Charytatywny związany    z programem „Pajacyk” Polskiej Akcji Humanitarnej. Podczas balu, który odbył się 10 stycznia 2014 r. w Pałacu w Żelechowie, przeprowadzono aukcję prac dzieci m.in. objętych tym programem. Niezwykłe figurki pajacyków i poruszające wyobraźnię obrazy podopiecznych PAH oraz przepiękne maski karnawałowe wykonane przez przedszkolaki na charytatywny cel zostały zlicytowane za kwotę ponad 10 tys. złotych. Dochód z aukcji zostanie przeznaczony na dodatkowe wsparcie programu „Pajacyk” oraz pomoc finansową w leczeniu ciężko chorego chłopca.

W 2013 roku program dożywiania dzieci Polskiej Akcji Humanitarnej objął 1717 dzieci z 92 placówek na terenie całej Polski. Środki przekazane w ubiegłym roku przez DHL Global Forwarding na rzecz „Pajacyka”, PAH przeznaczyła na finansowanie obiadów dla potrzebujących dzieci w 32 szkołach. Udział w programie „Pajacyk” jest potwierdzeniem konsekwentnej polityki firmy w ramach działań GoHelp – jednego z głównych filarów  programu „Odpowiedzialne życie”.

(źr. DHL Global Forwarding)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.