Dodaj ogłoszenie o pracy


40 platform intermodalnych dla PKP CARGO

PKP CARGO Logistics otrzymało od Europejskiego Konsorcjum Kolejowego „Wagon” pierwsze 40 sztuk z 330 zamówionych wagonów platform 80- stopowych do przewozu kontenerów. Zgodnie z umową kolejne platformy będą przekazywane sukcesywnie do jesieni 2014 roku. Kontrakt o wartości blisko 117 mln zł na zakup platform intermodalnych został podpisany we wrześniu 2013 roku. Produkcja wagonów dofinansowana jest przez Unię Europejską w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko 2007-2013”. Kwota dofinansowania to 28,5 mln zł.

- Otrzymaliśmy pierwsze, nowoczesne platformy spełniające europejskie wymagania techniczne w zakresie interoperacyjności kolei, które istotnie wzmocnią nas w segmencie intermodalnym.  Platformy 80 - stopowe to najbardziej uniwersalne i jednocześnie najbardziej pożądane przez klientów wagony. Zapewniają optymalne wykorzystanie taboru w celu transportu kontenerów, szczególnie z portów – mówi Krzysztof Chwaja, dyrektor Biura Taboru PKP CARGO S.A. Obecnie PKP CARGO posiada 92 platformy o długości 80 stóp. Powiększenie parku taborowego o 330 takich wagonów będzie istotnym wzmocnieniem potencjału PKP CARGO w zakresie przewozów intermodalnych.

Otrzymanie pierwszej partii wagonów zbiegło się w czasie z uruchomieniem terminalu dla przewozów intermodalnych w Poznaniu-Franowie, współfinansowanego także  ze środków UE. Przypomnijmy, że w ramach projektu „Budowa i wyposażenie kolejowego terminala intermodalnego na stacji Poznań-Franowo - Etap 1A” powstał terminal przystosowany do obsługi ładunków kontenerowych przewożonych transportem kombinowanym, m.in. kolejowym i drogowym. Terminal będzie największym i najnowocześniejszym obiektem tego typu w tej części Polski.
PKP CARGO, lider polskiego rynku przewozów towarowych, bardzo mocno stawia na rozwój na rynku intermodalnym. Udział tego segmentu w Polsce jest na razie niewielki: 3,8 proc. (wg przewożonej masy) i 6,4 proc. (wg pracy przewozowej). W innych krajach europejskich, jak np. w Niemczech, udział przewozów intermodalnych stanowi 30 proc., a w Norwegii dochodzi nawet do 60 proc.
rak za info PKP Cargo

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.