Dodaj ogłoszenie o pracy


Centrum logistyczne dla Volkswagena w Komornikach

Volkswagen Group Polska, oficjalny importer marek VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche i VW Samochody Użytkowe w Polsce, podpisał umowę dotyczącą budowy nowoczesnego centrum logistycznego w Komornikach, koło Poznania. Obiekt o powierzchni 30 tys. mkw. powstanie w ramach kompleksu SEGRO Logistics Park Poznań. Będzie to pod względem powierzchni druga inwestycja magazynowa w Wielkopolsce i siódma w Polsce w tym roku. W procesie wyboru lokalizacji oraz negocjacji warunków komercyjnych inwestycji VW Group Polska reprezentował Jones Lang LaSalle.

- Cieszymy się niezmiernie z tej inwestycji. Nowe centrum logistyczne będzie większe od obecnej przestrzeni magazynowej o 6 tys. mkw., co gwarantuje nam zdecydowanie wyższą produktywność i znaczący wzrost efektywności procesu logistycznego. Nowe centrum logistyczne spowoduje również wzrost jakości świadczonych usług oraz możliwość ich poszerzenia - powiedział Ralf Jochen Berckhan, prezes zarządu VW Group Polska
A Stanislav Pekar, dyrektor ds. obsługi posprzedażnej z VW Group Polska dodał - Przygotowujemy się do wprowadzenia tzw. usługi SDD (Same Day Delivery) polegającej na realizacji zamówienia dilera w dniu, w którym ją zleca. VW Group Polska będzie tym samym prawdopodobnie pierwszą firmą w Polsce świadczącą tę usługę dla tak szerokiego grona odbiorców.
Umowa została podpisana z firmą SEGRO, wiodącym deweloperem, właścicielem i zarządcą nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na terenie całej Europy.

Centrum logistyczne VW Group Polska zostanie wybudowane w ramach SEGRO Logistics Park Poznań w miejscowości Komorniki. Kompleks zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A2 łączącej Poznań ze Świeckiem, co pozwoli również w znaczący sposób obniżyć natężenie ruchu ciężarówek w centrum Poznania. Planowane uruchomienie inwestycji to pierwszy kwartał 2015. W przyszłości VW Group Polska planuje rozbudowę nowego centrum logistycznego.

rak za info JLL

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.