Podczas Dnia Inwestora spółka Jerónimo Martins (JM), właściciel m.in. sieci dyskontów Biedronka poinformowała, że w latach 2014-2016 zamierza zainwestować 2,2 mld euro, z czego ok. 60%-70% chce przeznaczyć na rozwój działalności w Polsce.
JM szacuje, że w ciągu najbliższych 3 lat sprzedaż wzrośnie o 12%-15%, przede wszystkim jako konsekwencja otwarcia co najmniej 800 nowych sklepów sieci Biedronka w Polsce.
We wskazanym okresie JM planuje również otwarcie 30 nowych sklepów sieci Pingo Doce w Portugalii, co najmniej 200 nowych sklepów sieci Ara w Kolumbii oraz co najmniej 200 nowych drogerii sieci Hebe w Polsce.
Połowa z nowych sklepów ma zostać otwarta w dużych miastach. JM planuje również segmentację oferty w poszczególnych punktach w zależności od lokalizacji sklepu (miasto, obszar wiejski). Grupa chce również wprowadzić nowy model rozwoju działalności w Polsce - poprzez lokalizację sklepów mniejszego formatu w dużych miastach oraz punktów z cechami franczyzy na terenach wiejskich.
rak za info Jeronimo Martins
wszystko o rynku usług i pracy w logistyce