Dodaj ogłoszenie o pracy


Trans Poland 2013 – czas na podsumowanie

Ponad 60 wystawców i ponad 2 tysiące gości, przedstawicieli kadry zarządzającej w branży transportowej i logistycznej, to sukces pierwszej edycji imprezy – wylicza Paweł Konawałek z Lentewenc, organizator Targów Trans Poland 2013, które odbyły się w dniach 26-28 listopada 2013 w Warszawie.

Pierwsza edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki Trans Poland 2013 została objęta patronatem Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.  W imprezie wzięli udział przedstawiciele branży m.in. z Rosji, Litwy, Niemiec, Finlandii, Włoch, Holandii, Kazachstanu, Estonii i Słowenii. Na targach nie zabrakło też największych polskich firm i przedstawicieli agend rządowych, w tym: PKP Cargo, czy Służby Celnej. Na wystawców i zwiedzających czekał również bogaty program merytoryczny.

Trans Poland można zaliczyć do udanych targów?

- Jesteśmy pod wielkim wrażeniem organizacji targów Trans Poland 2013. Spotkaliśmy tu wszystkich uczestników rynku transportowego, przedstawicieli świata nauki i administracji. Oferta Portu Gdańsk budziła zainteresowanie, które przerosło nawet nasze oczekiwania. Bezcenna była wymiana myśli podczas towarzyszących targom konferencji branżowych, prowadzonych na najwyższym merytorycznym poziomie. Zdobyliśmy nowe kontakty, naszych potencjalnych przyszłych klientów, odświeżyliśmy też relacje ze starymi znajomymi. To wydarzenie okazało się strzałem w dziesiątkę, mamy nadzieję że spotkamy się na kolejnych targach pod szyldem Trans Poland, tak trzymać! – mówiła Dorota Raben prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Na imprezie gościło 60 wystawców z kilkunastu krajów Europy, a przez trzy dni zwiedziło ją ponad 2 tys. osób. Goście, to głównie kadra zarządzająca, menedżerowie, właściciele firm transportowych, logistycznych oraz szefowie spółek skarbu państwa z branży transportu drogowego, kolejowego i morskiego. Na imprezie nie zabrakło też przedstawicieli agend rządowych; byli przedstawiciele Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych oraz kilku placówek dyplomatycznych. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko departamentu Służby Celnej Ministerstwa Finansów. Przez trzy dni targów celnicy udzielali praktycznych informacji w kwestiach prawa celnego oraz przeprowadzili ciekawe panele dyskusyjne.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji na seminarium i na sali wystawowej - tłumaczy Marcin  Woźniczko,  departament Służby Celnej Ministerstwa Finansów. - Ludzie przychodzą, żeby obejrzeć nasz mobilny skaner, czyli urządzenie do prześwietlania paczek i bagaży. Każdy może przyjść ze swoim bagażem i zobaczyć, jak to wygląda w perspektywie RTG.

Intermodal, to potencjał

Wystawa umożliwiła wszystkim odwiedzającym zapoznanie się z najnowszymi produktami oraz rozwiązaniami dostępnymi w branży. Tematyka targów w głównej mierze poświęcona była transportowi intermodalnemu, który ma duży potencjał wzrostu i szerokie perspektywy rozwoju w Polsce. Na główny temat targów zwracała też uwagę Dorota Kosowicz z PKP Cargo Logistics - Temat przewodni imprezy, czyli transport intermodalny ma przed sobą przyszłość.  Na targach wiele osób było zainteresowanych szczególnie tą gałęzią naszej działalności – dodawała Kosowicz. Wśród wystawców Trans Poland 2013 były firmy działające w oparciu o zagadnienia transportu intermodalnego; firmy transportowe, spedycyjne (kolejowe, drogowe, morskie); producenci taboru transportowego; wytwórcy części i podzespołów w różnych sektorach transportu; producenci systemów transportu wewnętrznego i wyposażenia magazynów; producenci rozwiązań z zakresu ITS oraz systemów zarządzania transportem.

Już pierwszego dnia (26 listopada) ruszył bogaty program merytoryczny przygotowany na Trans Poland 2013. Przedstawiciele Ministerstwa Finansów i Służby Celnej omówili zmiany w procedurach oraz przepisach celnych w obrocie towarowym. Goście dowiedzieli też na jakim etapie są zmiany w Programie E-CŁO oraz jakie ułatwienia przygotowali celnicy dla biznesmenów w latach 2012-1013. Przez całe targi funkcjonariusze Służby Celnej doradzają gościom i wystawcom w kwestiach prawnych. Stoisko polskiego Ministerstwa Finansów cieszyło się dużym powodzeniem odwiedzających. Z równie dużym zainteresowaniem spotkały się otwarte „Spotkania Transportowe”, które codziennie odbywały się na głównej sali targów. Eksperci branży transportowej omawiali m.in. systemy obniżania kosztów w firmach transportowych, działalność na rynkach wschodnich oraz udzielali praktycznych rad dla zawierających umowy przewozu. Nie zabrakło też kwestii związanych z ubezpieczeniami w transporcie i oceną ryzyka w branży.

Od Intermodalu do korytarza Bałtyk - Adriatyk

Drugi dzień imprezy (27 listopada) był poświęcony głównemu tematowi targów, czyli intermodalowi. To o tyle istotny temat dla polskich przewoźników, bo rok do roku udział transportu intermodalnego w Polsce rośnie. Właśnie tym zagadnieniom została poświęcona konferencja INTERMODAL 2014: Szanse i bariery rozwoju transportu intermodalnego w Polsce - od kooperacji do kooperencji. Sesję nt. intermodalu otworzyli przedstawiciele Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Urzędu Transportu Kolejowego. Przedstawili, jak wygląda transport intermodalny w polityce transportowej Polski i Unii Europejskiej. Goście seminarium poznali też kierunki rozwoju oraz wsparcia transportu intermodalnego w polityce Polski.

Trzeci, ostatni dzień Targów (28 listopada) został zdominowany przez zagadnienia związane z korytarzem transportowym Bałtyk – Adriatyk. Eksperci omawiali perspektywy rozwoju tej drogi transportowej.

W tym samym dniu, na hali głównej odbyła się debata portalu Pracujwlogistyce.pl zorganizowana wspólnie z Klastrem Logistyczno – Transportowym Północ – Południe z Gdańska, pt. „Po co nam klastry w transporcie i logistyce?”, podczas której przedstawiciele Klastra dyskutowali z uczestnikami debaty i wyjaśniali na czym polega działalność klastra, jakie korzyści może odnieść przedsiębiorstwa, jakie projekty można realizować w strukturach klastrów.

- Spodziewaliśmy się trochę większej liczby wystawców, ale jesteśmy bardzo zadowoleni jeśli chodzi o gości. Wszyscy bardzo konkretni. Impreza nam pomogła jeśli chodzi o kwestie integracyjne z partnerami. Jestem zadowolona, bo większość ludzi, którzy odwiedzili nasze stoisko było z branży. To byli albo nasi klienci, albo osoby zainteresowane współpracą. Ludzie pytali o nowości, które chcemy wprowadzić na rynek.  Cieszy, że na imprezie byli goście z Polski, jak i z krajów byłego ZSRR – podsumowała Monika Stelmach z Trans.eu, Polska.

(źr. Lentewenc)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.