Dodaj ogłoszenie o pracy


Dobre wyniki CTL Logistics po trzech kwartałach 2013 roku

6,89 proc. udziału w rynku pod względem przewiezionej masy oraz 6,96 proc. udziału w rynku wg pracy przewozowej, dają Grupie CTL Logistics, po trzech kwartałach 2013 roku, trzecią pozycję wśród największych towarowych firm kolejowych w Polsce.  Wyniki spółki z ostatnich dziewięciu miesięcy, pokazują jej stabilną sytuację i są porównywalne do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Przez dziewięć miesięcy CTL Logistics w Polsce przewiózł 11 mln 761 tys. ton ładunków, wykonując pracę przewozową 2 mld 593 mln tkm. W tym samym czasie w ramach działalności spółki CTL Logistics GmbH w Niemczech przewiózł ponad 2 mln ton ładunków przy pracy przewozowej na poziomie 722 mln tkm. Według Jacka Bieczka, Prezesa Zarządu CTL Logistics zatrzymał się trend spadkowy, który towarzyszył przewozom kolejowym w I półroczu 2013 roku. Równocześnie dane przewozowe za III kwartał 2013 roku porównywalne z ubiegłym rokiem, dają czytelną informację z rynku kolejowego zarówno potencjalnym kontrahentom jak i jego regulatorom.

- Przy obecnym stanie infrastruktury i poziomie kosztów przewoźników, rynek przewozów kolejowych przestaje się rozwijać. Czekające nas w najbliższych latach zamknięcia linii związane z programem modernizacji infrastruktury kolejowej, będą znacząco wpływały na opłacalność realizowanych przez przewoźników kontraktów. Operatorzy nie będą w stanie przewieźć więcej niż mają obecnie w portfelach zamówień bo od dawna nie mają środków na inwestycje. Dlatego gro towarów zamiast na tory będzie trafiało na drogi – komentuje Jacek Bieczek. - Można temu zaradzić ale muszą zdecydowanie obniżyć się koszty dostępu do infrastruktury czy energii trakcyjnej. To umożliwi inwestycje przewoźników w nowe lokomotywy i specjalistyczne wagony, które możemy zaoferować klientom. Przyczyni się to do ekspansji na rynku i wyrównywania szans w konkurowaniu o klienta z transportem samochodowym - dodaje Prezes CTL Logistics, największego prywatnego przewoźnika towarowego w Polsce.

Zdaniem Jacka Bieczka, wysokość opłat za dostęp do infrastruktury powinna wynosić 50 proc. obowiązującej obecnie. Dopiero przy realnym poziomie kosztów i stabilizacji cen, przewoźnicy odważą się zainwestować. Tym bardziej, że okres zwrotu nakładów w nowy tabor wynosi ok. 20 lat.  Jednocześnie CTL Logistics swoich szans upatruje w rozwijaniu kompleksowej oferty budowanej w oparciu o obsługę kontrahenta w całym procesie logistycznym. Spółka planuje także partycypować w rozwoju korytarzy transportowych między Bałtykiem a Południem Europy. Uzupełnią one dotychczas rozwijany przez CTL kierunek pomiędzy Wschodem a Zachodem Europy.
za info CTL Logistics

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.