Dodaj ogłoszenie o pracy


Dobre wyniki CTL Logistics po trzech kwartałach 2013 roku

6,89 proc. udziału w rynku pod względem przewiezionej masy oraz 6,96 proc. udziału w rynku wg pracy przewozowej, dają Grupie CTL Logistics, po trzech kwartałach 2013 roku, trzecią pozycję wśród największych towarowych firm kolejowych w Polsce.  Wyniki spółki z ostatnich dziewięciu miesięcy, pokazują jej stabilną sytuację i są porównywalne do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Przez dziewięć miesięcy CTL Logistics w Polsce przewiózł 11 mln 761 tys. ton ładunków, wykonując pracę przewozową 2 mld 593 mln tkm. W tym samym czasie w ramach działalności spółki CTL Logistics GmbH w Niemczech przewiózł ponad 2 mln ton ładunków przy pracy przewozowej na poziomie 722 mln tkm. Według Jacka Bieczka, Prezesa Zarządu CTL Logistics zatrzymał się trend spadkowy, który towarzyszył przewozom kolejowym w I półroczu 2013 roku. Równocześnie dane przewozowe za III kwartał 2013 roku porównywalne z ubiegłym rokiem, dają czytelną informację z rynku kolejowego zarówno potencjalnym kontrahentom jak i jego regulatorom.

- Przy obecnym stanie infrastruktury i poziomie kosztów przewoźników, rynek przewozów kolejowych przestaje się rozwijać. Czekające nas w najbliższych latach zamknięcia linii związane z programem modernizacji infrastruktury kolejowej, będą znacząco wpływały na opłacalność realizowanych przez przewoźników kontraktów. Operatorzy nie będą w stanie przewieźć więcej niż mają obecnie w portfelach zamówień bo od dawna nie mają środków na inwestycje. Dlatego gro towarów zamiast na tory będzie trafiało na drogi – komentuje Jacek Bieczek. - Można temu zaradzić ale muszą zdecydowanie obniżyć się koszty dostępu do infrastruktury czy energii trakcyjnej. To umożliwi inwestycje przewoźników w nowe lokomotywy i specjalistyczne wagony, które możemy zaoferować klientom. Przyczyni się to do ekspansji na rynku i wyrównywania szans w konkurowaniu o klienta z transportem samochodowym - dodaje Prezes CTL Logistics, największego prywatnego przewoźnika towarowego w Polsce.

Zdaniem Jacka Bieczka, wysokość opłat za dostęp do infrastruktury powinna wynosić 50 proc. obowiązującej obecnie. Dopiero przy realnym poziomie kosztów i stabilizacji cen, przewoźnicy odważą się zainwestować. Tym bardziej, że okres zwrotu nakładów w nowy tabor wynosi ok. 20 lat.  Jednocześnie CTL Logistics swoich szans upatruje w rozwijaniu kompleksowej oferty budowanej w oparciu o obsługę kontrahenta w całym procesie logistycznym. Spółka planuje także partycypować w rozwoju korytarzy transportowych między Bałtykiem a Południem Europy. Uzupełnią one dotychczas rozwijany przez CTL kierunek pomiędzy Wschodem a Zachodem Europy.
za info CTL Logistics

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.