Dodaj ogłoszenie o pracy


DB Schenker Logistics dla Szlachetnej Paczki

Już od 2001 roku Polacy wspierają akcję SZLACHETNA PACZKA, a od 6 lat za logistykę programu odpowiada firma DB Schenker Logistics. Operator logistyczny nawiązał współpracę ze Stowarzyszeniem Wiosna w 2008 roku, stając się jego oficjalnym Partnerem Logistycznym. Od tamtej pory co roku wykorzystuje swoje know-how, sieć logistyczną i zespół pracowników oraz partnerów biznesowych, aby sprawnie dostarczyć paczki dla tysięcy potrzebujących rodzin.

Niecodzienny potok weekendowych przesyłek
Co należy do zadań DB Schenker Logistics? W finałowy, grudniowy weekend akcji firma odpowiada za transport zebranych przez wolontariuszy paczek do wskazanych przez Stowarzyszenie Wiosna magazynów dystrybucyjnych. Skala działań w ramach jednej edycji SZLACHETNEJ PACZKI jest bardzo duża. - Podczas finału akcji trzeba zgrać ze sobą wiele elementów, a do ostatniej chwili nie wiadomo, ile dokładnie samochodów będzie potrzebnych i na jakich trasach. Poza tym przesyłki są odbierane i dostarczane tylko w weekend” – mówi Dagmara Pawelec, doradca klienta, Schenker Sp. z o.o. Oddział Kraków. - Według naszych szacunków, podczas tegorocznego finału transporty wyjadą z paczkami m.in. z: Krakowa, Warszawy, Gdańska, Wrocławia i Poznania, do wielu miejscowości w Polsce – dodaje Dagmara Pawelec.

Wartość w łańcuchu dostaw
Współpraca ze SZLACHETNĄ PACZKĄ nie jest jednorazową akcją filantropijną, ale wieloletnim partnerstwem opartym na wzajemnym zaufaniu i odpowiedzialności. Realizacja projektu logistycznego o tej skali, nie byłaby możliwa bez zaangażowania pracowników, przewoźników i kurierów DB Schenker Logistics.
- Bardzo ważną rolę podczas tego projektu odgrywają nasi dostawcy: kurierzy i przewoźnicy. Tylko podczas ubiegłorocznego finału – 8 grudnia 2012 roku nasi kierowcy pokonali prawie 6 000 km, przemierzając Polskę wzdłuż i wszerz – mówi Paulina Koszewska, specjalista ds. marketingu, Schenker Sp. z o.o. - Warto również podkreślić, że współpracujące z nami firmy przewozowe podchodzą do sprawy z pełnym zaangażowaniem, bardzo często rezygnują z części wynagrodzenia za wykonaną usługę, decydując się jedynie na zwrot kosztów paliwa – dodaje Paulina Koszewska.
Partnerstwo DB Schenker Logistics ze SZLACHETNĄ PACZKĄ to nie tylko logistyka. Pracownicy z różnych oddziałów firmy, co roku biorą również czynny udział w akcji jako darczyńcy, przygotowując wybranym rodzinom paczki, angażując do zbiórki nie tylko współpracowników, ale również rodziny i klientów, dla których pracują na co dzień.

Czy zaangażowanie społeczne się opłaca? Doświadczenie DB Schenker Logistics pokazuje, że jak najbardziej! Z jednej strony firma angażuje swoich pracowników i partnerów biznesowych w słuszną sprawę, otwiera ich na potrzeby innych i promuje wśród nich „mądrą pomoc”. Z drugiej wspierając działania Stowarzyszenia Wiosna, wzmacnia swój wizerunek firmy odpowiedzialnej i zaangażowanej społecznie oraz dociera do grup i osób, które na co dzień nie korzystają z jej usług.

za(źródło: DB Schenker)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.