Dodaj ogłoszenie o pracy


Niemiecka poczta zatrudni 10 tys. osób w okresie przedświątecznym

Szybko rozwijający się handel internetowy wpłynął na politykę zatrudnienia niemieckiej poczty. Dlatego przygotowując się do gorącego okresu przedświątecznego Deutsche Post stworzyła 10.000 nowych miejsc pracy, z czego połowa to stałe etaty. Na potrzeby przewidywanego zwiększonego ruchu zamówiono 62 dodatkowe, towarowe pociągi specjalne. Do rozwożenia paczek posłuży aż 8.500 ciężarówek więcej niż w roku ubiegłym. Jak się przewiduje w okresie przedświątecznym trzeba będzie przewieźć osiem milionów paczek dziennie.

W tym roku Deutsche Post przewiduje przekroczenie zaczarowanej granicy miliarda paczek dostarczonych adresatom. Prognozy są dobre, bo zdaniem ekspertów ze Stowarzyszenia Niemieckiego Handlu Detalicznego (HDE) Niemcy zamówią przez internet tyle prezentów świątecznych, że obroty handlu elektronicznego wyniosą około 8,5 mld euro.
Aby podołać tej lawinie przesyłek niemiecka poczta musi, mimo że jest największym koncernem logistycznym przygotować odpowiednie zaplecze magazynowe i transportowe.

Stąd w programie rozwoju infrastruktury pod nazwą "Paketkonzept 2012", przyjętym w roku ubiegłym, zarząd Deutsche Post uchwalił wydanie w ciągu 10 lat 750 mln euro na rozbudowę dużych przeładowni, zwanych także centrami sortowania paczek, które działają na wzór hubów w lotnictwie komunikacyjnym, bo dotychczasowe zaczynają powoli pękać w szwach.
Wprawdzie powstaje już największy hub w Obersthausen w Hesji, zostanie otwarty na jesieni przyszłego roku, to już gotowe są plany budowy kolejnego, o podobnej przepustowości. Świadczy to najlepiej o paczkowym boomie, gdyż sortownia w heskim Obersthausen jest w stanie "przerobić" aż 50.000 paczek na godzinę.

za Deutsche Welle

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.